Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 Abt] Czujnik IAT

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

[80 B4 Abt] Czujnik IAT

Post autor: sagem » 27 lip 2008, 17:06

Witam.

Czy silnik AbT posiada czujnik temperaury zasysanego powietrza (tzw. IAT) ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lip 2008, 19:30

Czujnik temp. zassysanego powietrza w silniku ABT znajduje się pod pokrywą filtra powietrza na zespole wtryskowym.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lip 2008, 20:44

ok znalazlem to wielkie dzieki

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lip 2008, 20:56

sagem pisze:ok znalazlem to wielkie dzieki
To super <piwo>
A po co go szukałeś ? Działo się coś ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lip 2008, 22:21

nie nic sie nie dzialo


prawde mowiac mam zamiar cos sprawdzic :P wiem ze raczej na 99 % to bedzie bzdura ale co tam nie pieniadze :P


http://www.allegro.pl/item404519710_3xc ... 3_5_7.html

tylko sie nie smiejcie :)

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 27 lip 2008, 22:31

Tak przy okazji to jak to działa w aucie zasilanym gazem ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lip 2008, 22:34

wilu8, wcale nie działa :-) (w I i w II generacji) bo temperatura powietrza nie jest uwzględniana przez komputerek LPG.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 27 lip 2008, 23:24

Tak myślałem dzięki Danek, oczywiście nie myślcie że miałem zamiar coś takiego montować <lol>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lip 2008, 23:37

Oczywiście, że działa. Temperatura zasysanego powietrza jest brana pod uwagę przy wyliczaniu punktu zapłonu przez komputer. To działa tez na LPG. No chyba że sterownik do ABT jest tak prymitywny, ze tego nie uwzględnia.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lip 2008, 23:41

nie no ja nie mam zamiaru z tym jezdzic caly czas, i tak bo wiadomo ze jesli da odrobinke to napewno nie bedzie to zdrowe dla silnika, czytalem troche komentarzy tych gosci co kupowali to "cudo" na allegro no i wynika z tego ze jednak cos daje ale zobaczymy jak to bedzie w praktyce :)

[ Dodano: 2008-07-27, 23:45 ]
a tak przy okazji chcialem zapytac czy jak mam ponad 90 stopni temp. silnika i wlacza sie wentylator a ja gasze samochod po chwili to czy wentylator powinien sie wylaczac rownoczesnie ze zgaszeniem auta czy powinno byc tak jak u kolegi w a6 ze chodzi az wystudzi silnik? bo u mnie wylącza sie odrazu :cry:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 lip 2008, 05:53

sagem pisze:bo u mnie wylącza sie odrazu
Niestety w naszych wozidełkach tak jest.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 lip 2008, 21:12

No szkoda ale cóż :(


Co do tego super extra chipa <ok> - koleś juz dostal negatywa na allegro , ZERO wzrostu mocy i NM :evil: , ale tak myslalem w końcu to 9,99 zł :lol:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 31 lip 2008, 13:49

No nie, kolejny user który wierzy w takie bzdury. Tyle juz o tym pisano, ale albo nie czytasz, albo nie myslisz. Kup sobie lepiej 2l benzyny, zapewniam Cię że lepiej na tym wyjdziesz. <piwo>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sie 2008, 17:06

czarekj pisze:Oczywiście, że działa. Temperatura zasysanego powietrza jest brana pod uwagę przy wyliczaniu punktu zapłonu przez komputer. To działa tez na LPG. No chyba że sterownik do ABT jest tak prymitywny, ze tego nie uwzględnia.
No właśnie obawiam się, że ABT jest na tyle prymitywny (przynajmniej ten starszy), że temperatura powietrza nie ma wpływu na zapłon, a tylko na skład mieszanki (czas wtrysku benzyny). "Działanie" przedmiotowego "urządzenia" ma właśnie wzbogacić skład mieszanki, a nie ingerować w kąt zapłonu. Przy zasilaniu LPG dawka gazu nie jest sterowana przez ECU i całe to ustrojstwo nie ma racji bytu. Poza tym teoretycznie rzecz biorąc wydaje mi się, że sygnał o niższej temperaturze powietrza powoduje wzbogacenie mieszanki benzynowo-powietrznej ale jednocześnie opóźnienie zapłonu.
Oczywiście mogę się mylić.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 05 sie 2008, 18:35

Danek, Mieszanka to w 85% powietrze. Im niższa temperatura powietrza, tym niższa temperatura mieszanki, a tym samym mniejsza jej podatność na spalanie stukowe. Z tego co wiem, to przy niższych odczytach z IAT to zapłon jest właśnie przyspieszany, ale czytałem o tym dawno i też mogę się mylić.
Z drugiej strony mieszanka jest bogatsza, czyli bardziej podatna na spalanie stukowe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl