[80 B4 Abt] Czujnik IAT
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
[80 B4 Abt] Czujnik IAT
Witam.
Czy silnik AbT posiada czujnik temperaury zasysanego powietrza (tzw. IAT) ?
Czy silnik AbT posiada czujnik temperaury zasysanego powietrza (tzw. IAT) ?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
nie nic sie nie dzialo
prawde mowiac mam zamiar cos sprawdzic wiem ze raczej na 99 % to bedzie bzdura ale co tam nie pieniadze
http://www.allegro.pl/item404519710_3xc ... 3_5_7.html
tylko sie nie smiejcie
prawde mowiac mam zamiar cos sprawdzic wiem ze raczej na 99 % to bedzie bzdura ale co tam nie pieniadze
http://www.allegro.pl/item404519710_3xc ... 3_5_7.html
tylko sie nie smiejcie
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
nie no ja nie mam zamiaru z tym jezdzic caly czas, i tak bo wiadomo ze jesli da odrobinke to napewno nie bedzie to zdrowe dla silnika, czytalem troche komentarzy tych gosci co kupowali to "cudo" na allegro no i wynika z tego ze jednak cos daje ale zobaczymy jak to bedzie w praktyce
[ Dodano: 2008-07-27, 23:45 ]
a tak przy okazji chcialem zapytac czy jak mam ponad 90 stopni temp. silnika i wlacza sie wentylator a ja gasze samochod po chwili to czy wentylator powinien sie wylaczac rownoczesnie ze zgaszeniem auta czy powinno byc tak jak u kolegi w a6 ze chodzi az wystudzi silnik? bo u mnie wylącza sie odrazu :cry:
[ Dodano: 2008-07-27, 23:45 ]
a tak przy okazji chcialem zapytac czy jak mam ponad 90 stopni temp. silnika i wlacza sie wentylator a ja gasze samochod po chwili to czy wentylator powinien sie wylaczac rownoczesnie ze zgaszeniem auta czy powinno byc tak jak u kolegi w a6 ze chodzi az wystudzi silnik? bo u mnie wylącza sie odrazu :cry:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No właśnie obawiam się, że ABT jest na tyle prymitywny (przynajmniej ten starszy), że temperatura powietrza nie ma wpływu na zapłon, a tylko na skład mieszanki (czas wtrysku benzyny). "Działanie" przedmiotowego "urządzenia" ma właśnie wzbogacić skład mieszanki, a nie ingerować w kąt zapłonu. Przy zasilaniu LPG dawka gazu nie jest sterowana przez ECU i całe to ustrojstwo nie ma racji bytu. Poza tym teoretycznie rzecz biorąc wydaje mi się, że sygnał o niższej temperaturze powietrza powoduje wzbogacenie mieszanki benzynowo-powietrznej ale jednocześnie opóźnienie zapłonu.czarekj pisze:Oczywiście, że działa. Temperatura zasysanego powietrza jest brana pod uwagę przy wyliczaniu punktu zapłonu przez komputer. To działa tez na LPG. No chyba że sterownik do ABT jest tak prymitywny, ze tego nie uwzględnia.
Oczywiście mogę się mylić.
Danek, Mieszanka to w 85% powietrze. Im niższa temperatura powietrza, tym niższa temperatura mieszanki, a tym samym mniejsza jej podatność na spalanie stukowe. Z tego co wiem, to przy niższych odczytach z IAT to zapłon jest właśnie przyspieszany, ale czytałem o tym dawno i też mogę się mylić.
Z drugiej strony mieszanka jest bogatsza, czyli bardziej podatna na spalanie stukowe...
Z drugiej strony mieszanka jest bogatsza, czyli bardziej podatna na spalanie stukowe...