[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.
[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.
Jakieś 8tk w tył zmieniłem rozrząd, jak przystało na rezacza tak prostą czynność wykonałem z łatwością i zadowoleniem na twarzy
Ustawiłem wszystko idealnie :!:
Od jakiegoś tygodnia zauważyłem problem w postaci długiego (ok 7-10s) uruchamiania auta po nocy lub po dłuższym postoju w dzień.
Okazało się że na wykresie wartości pokazały 110/0 gdzie 110 to temp paliwa :shock:
Co mogło być przyczyną, przeskoczył pasek :?: Rozciągnął się, ale aż tyle :?:
Ustawiłem wszystko idealnie :!:
Od jakiegoś tygodnia zauważyłem problem w postaci długiego (ok 7-10s) uruchamiania auta po nocy lub po dłuższym postoju w dzień.
Okazało się że na wykresie wartości pokazały 110/0 gdzie 110 to temp paliwa :shock:
Co mogło być przyczyną, przeskoczył pasek :?: Rozciągnął się, ale aż tyle :?:
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:35 przez minon1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
minon1, A napinacz załozyłes tak jak bozia przykazała? Tym zabem do odpowiedniej pozycji? Pozatym mozesz łatwo sprawdzić rozrzad, zdejm pokrywe na pierwszym cylindrze ustaw tak aby krzywki były do góry - wtedy płetwa z tyłu powinn wejsc idealnie - mozesz wsadzic tam sufmiarke - pasuje idealnie, na wale ustaw na 0 i na pompe zablkowac mozesz kluczem nasadowym długim 13mm bedzie minimalny luz ale nie tak co by powodował powazne zmiany. Druga sprawa przy wysokiej temperaturze paliwa to auto powinno palić Ci jeszcze lepiej niz przy niskiej bo komp dostaje informacje ze paliwo jest zadkie i daje go wieksza ilsc. A ta dafka paliwa co wysłałes mi na gg, to przy starej pompie 5mg/s tez moze miec znaczenie na odpalanie, spróbuj zwiekszyć dawke do 3mg/s i zobacz czy bedzie poprawa na drugi dzień. Chociaz te 5mg to niby jest ok, ale juz pare razy widziałem własnie coś takiego ze zwiekszeni dawki pomagało jak reka odioł.
Napinacz i resztę założyłem jak Bozia przykazała. <mikolaj>Solskier pisze:minon1, A napinacz załozyłes tak jak bozia przykazała? Tym zabem do odpowiedniej pozycji? Pozatym mozesz łatwo sprawdzić rozrzad, zdejm pokrywe na pierwszym cylindrze ustaw tak aby krzywki były do góry - wtedy płetwa z tyłu powinn wejsc idealnie - mozesz wsadzic tam sufmiarke - pasuje idealnie, na wale ustaw na 0 i na pompe zablkowac mozesz kluczem nasadowym długim 13mm bedzie minimalny luz ale nie tak co by powodował powazne zmiany. Druga sprawa przy wysokiej temperaturze paliwa to auto powinno palić Ci jeszcze lepiej niz przy niskiej bo komp dostaje informacje ze paliwo jest zadkie i daje go wieksza ilsc. A ta dafka paliwa co wysłałes mi na gg, to przy starej pompie 5mg/s tez moze miec znaczenie na odpalanie, spróbuj zwiekszyć dawke do 3mg/s i zobacz czy bedzie poprawa na drugi dzień. Chociaz te 5mg to niby jest ok, ale juz pare razy widziałem własnie coś takiego ze zwiekszeni dawki pomagało jak reka odioł.
Dzisiaj ustawiłem kąt na 125/45 i jest ok, ale dalej mi pali jakoś tak nie na dotyk jak wcześniej tylko tak na 3 wiesz nie :?:
Daweczkę zwiększe jak dostanę od Ciebie ECU.
W piątek lece do Gołdapi na mazury to przed wyjazdem zobaczę jak tam zapłon i jak będzie ok to chyba bedzie ok a jak nie to chyba normalnie nie pojadę :idea:
Czym ty sprawdzasz ten kat wtrysku... bo ewidentnie w dyskusji mieszacie kąt statyczny z dynamicznym ??
Polecam ten wątek :
viewtopic.php?t=18538
Pozdr
Polecam ten wątek :
viewtopic.php?t=18538
Pozdr
moim zdaniem kat powienien byc mniejszy im wyzsza temp silnika a u ciebie trochu jest odwrotnie nie ma wsumie duzej roznicy bo o 2 wartosci ale jak sie uruchamia zimny silnik to powienien byc kat wiekszy niz na rozgrzanym czyli powinien spasc, a moze pompe slabo dokreciles, a czujnik tem paliwa jest ok :?:minon1 pisze:No i dzisiaj sprawdzałem i .......
przy 55C - 146/35,
przy 88C - 122/37
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
I tu sie mylisz, wystarczy ze czujnik kata wtysku w pompie bedize szfankował i beda rózne wartosci, to samo tyczy sie usterek wewnatrz pomy, jak coś sie uwali i poma wogóle nie raguje na zmiany konta.RaKo pisze:minon1, jak masz wszystko poprzykręcane to raczej nie ma prawa się nic przestawić.Być może jest luz na kole na wale głównym,miałem taki problem z zapłonem w B2 1.6 TD
PS. Szymon sprawdz ten czujnk w pompie - czujik (nie pamietam jak sie zwał) ale albo wyprzedzeania albo padania kata wtrysku. <ok>
a więc tak:
- dokręciłem 1/4 obrotu na dole że niby ten klin - zobaczymy :cry:
- przestawiłem pasek rozrządu o ząbek bo się nie zgadzał na dole (góra ok) - dlaczego nie wiem <osohozi> przeskoczył, albo źle złożyłem ostatnio, ale skoro źle złożyłem to dlaczego było ok i po 8tk takie cuda :?:
- kąt wtrysku ustawiłem na 53
Przejechałem kolejne 400km i jutro sprawdzam mam nadzieje że bedzie ok.
Koledzy to czym się różni kąt dynamiczny od statycznego
- dokręciłem 1/4 obrotu na dole że niby ten klin - zobaczymy :cry:
- przestawiłem pasek rozrządu o ząbek bo się nie zgadzał na dole (góra ok) - dlaczego nie wiem <osohozi> przeskoczył, albo źle złożyłem ostatnio, ale skoro źle złożyłem to dlaczego było ok i po 8tk takie cuda :?:
- kąt wtrysku ustawiłem na 53
Przejechałem kolejne 400km i jutro sprawdzam mam nadzieje że bedzie ok.
Koledzy to czym się różni kąt dynamiczny od statycznego
Juz sama nazwa wskazuje.
Dynamiczny kąt wtrysku jest w pelni wyznaczany przez ECU na podstawie danych czujnikow(temp paliwa, powietrza, plynu, obciazenie silnika etc) - czy to na biegu jalowym czy jak gnieciesz sandał na autostradzie.
Statyczny kąt wtrysku dziala przy rozruchu - dlatego jest tak wazne jego ustawienie.
Zasadnicza roznica - statyczny jest regulowany, dynamiczny NIE.
Gdzie sprawdzamy poprawnosc regulacji statycznego kąta wtrysku juz pisalem.
@minion
Mozesz zalogowac grupe 000 Basic Settings i wrzucic na forum.
Dynamiczny kąt wtrysku jest w pelni wyznaczany przez ECU na podstawie danych czujnikow(temp paliwa, powietrza, plynu, obciazenie silnika etc) - czy to na biegu jalowym czy jak gnieciesz sandał na autostradzie.
Statyczny kąt wtrysku dziala przy rozruchu - dlatego jest tak wazne jego ustawienie.
Zasadnicza roznica - statyczny jest regulowany, dynamiczny NIE.
Gdzie sprawdzamy poprawnosc regulacji statycznego kąta wtrysku juz pisalem.
@minion
Mozesz zalogowac grupe 000 Basic Settings i wrzucic na forum.