Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.

Post autor: minon1 » 27 lip 2008, 19:39

Jakieś 8tk w tył zmieniłem rozrząd, jak przystało na rezacza tak prostą czynność wykonałem z łatwością i zadowoleniem na twarzy ;-)
Ustawiłem wszystko idealnie :!:

Od jakiegoś tygodnia zauważyłem problem w postaci długiego (ok 7-10s) uruchamiania auta po nocy lub po dłuższym postoju w dzień.
Okazało się że na wykresie wartości pokazały 110/0 gdzie 110 to temp paliwa :shock:

Co mogło być przyczyną, przeskoczył pasek :?: Rozciągnął się, ale aż tyle :?:
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:35 przez minon1, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 27 lip 2008, 19:43

minon1, czekaj czekaj 110 to temperatura czy kat wtrysku?:P


jesli masz 0 i problemy z odpalaniem sprawdz ustawienie rozrzadu czym predzej, jesli sie rozjechal to sprawdz kolo zebate na wale

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 27 lip 2008, 19:58

110 to temperatura paliwa :idea:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 lip 2008, 07:41

minon1, A napinacz załozyłes tak jak bozia przykazała? Tym zabem do odpowiedniej pozycji? Pozatym mozesz łatwo sprawdzić rozrzad, zdejm pokrywe na pierwszym cylindrze ustaw tak aby krzywki były do góry - wtedy płetwa z tyłu powinn wejsc idealnie - mozesz wsadzic tam sufmiarke - pasuje idealnie, na wale ustaw na 0 i na pompe zablkowac mozesz kluczem nasadowym długim 13mm bedzie minimalny luz ale nie tak co by powodował powazne zmiany. Druga sprawa przy wysokiej temperaturze paliwa to auto powinno palić Ci jeszcze lepiej niz przy niskiej bo komp dostaje informacje ze paliwo jest zadkie i daje go wieksza ilsc. A ta dafka paliwa co wysłałes mi na gg, to przy starej pompie 5mg/s tez moze miec znaczenie na odpalanie, spróbuj zwiekszyć dawke do 3mg/s i zobacz czy bedzie poprawa na drugi dzień. Chociaz te 5mg to niby jest ok, ale juz pare razy widziałem własnie coś takiego ze zwiekszeni dawki pomagało jak reka odioł.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 lip 2008, 15:58

Solskier pisze:minon1, A napinacz załozyłes tak jak bozia przykazała? Tym zabem do odpowiedniej pozycji? Pozatym mozesz łatwo sprawdzić rozrzad, zdejm pokrywe na pierwszym cylindrze ustaw tak aby krzywki były do góry - wtedy płetwa z tyłu powinn wejsc idealnie - mozesz wsadzic tam sufmiarke - pasuje idealnie, na wale ustaw na 0 i na pompe zablkowac mozesz kluczem nasadowym długim 13mm bedzie minimalny luz ale nie tak co by powodował powazne zmiany. Druga sprawa przy wysokiej temperaturze paliwa to auto powinno palić Ci jeszcze lepiej niz przy niskiej bo komp dostaje informacje ze paliwo jest zadkie i daje go wieksza ilsc. A ta dafka paliwa co wysłałes mi na gg, to przy starej pompie 5mg/s tez moze miec znaczenie na odpalanie, spróbuj zwiekszyć dawke do 3mg/s i zobacz czy bedzie poprawa na drugi dzień. Chociaz te 5mg to niby jest ok, ale juz pare razy widziałem własnie coś takiego ze zwiekszeni dawki pomagało jak reka odioł.
Napinacz i resztę założyłem jak Bozia przykazała. <mikolaj>

Dzisiaj ustawiłem kąt na 125/45 i jest ok, ale dalej mi pali jakoś tak nie na dotyk jak wcześniej tylko tak na 3 wiesz nie :?:

Daweczkę zwiększe jak dostanę od Ciebie ECU.

W piątek lece do Gołdapi na mazury to przed wyjazdem zobaczę jak tam zapłon i jak będzie ok to chyba bedzie ok a jak nie to chyba normalnie nie pojadę :idea:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 lip 2008, 16:37

minon1 pisze:W piątek lece do Gołdapi na mazury to przed wyjazdem zobaczę jak tam zapłon i jak będzie ok to chyba bedzie ok a jak nie to chyba normalnie nie pojadę
Jak bedzie nie ok, tznaczy samo sie coś przestawi to tylko wtedy jest jedna odpowiedz - coś sie pierdzieli z pompa wtryskowa.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 lip 2008, 23:03

Dziwne że się to przestawiło i dziwne że dawka taka mała. Ostatnio jak Adamm jeszcze dłubał chyba z 2 lata temu przy dawce (jak mieniał mi wtryski) to nie ruszałem i nie nawet nie patrzyłem bo po co ruszać jak jest dobrze, a tu masz :cry:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 29 lip 2008, 13:49

Czym ty sprawdzasz ten kat wtrysku... bo ewidentnie w dyskusji mieszacie kąt statyczny z dynamicznym ??

Polecam ten wątek :
viewtopic.php?t=18538

Pozdr

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 31 lip 2008, 17:35

No i dzisiaj sprawdzałem i .......
przy 55C - 146/35,
przy 88C - 122/37

a dwa dni wcześniej ustawiłem 125/45

Podejrzewamy z Solskierem wysrywanie się pompy <lol>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 sie 2008, 14:03

minon1, jak masz wszystko poprzykręcane to raczej nie ma prawa się nic przestawić.Być może jest luz na kole na wale głównym,miałem taki problem z zapłonem w B2 1.6 TD <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 sie 2008, 15:14

minon1 pisze:No i dzisiaj sprawdzałem i .......
przy 55C - 146/35,
przy 88C - 122/37
moim zdaniem kat powienien byc mniejszy im wyzsza temp silnika a u ciebie trochu jest odwrotnie nie ma wsumie duzej roznicy bo o 2 wartosci ale jak sie uruchamia zimny silnik to powienien byc kat wiekszy niz na rozgrzanym czyli powinien spasc, a moze pompe slabo dokreciles, a czujnik tem paliwa jest ok :?:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 sie 2008, 18:22

RaKo pisze:minon1, jak masz wszystko poprzykręcane to raczej nie ma prawa się nic przestawić.Być może jest luz na kole na wale głównym,miałem taki problem z zapłonem w B2 1.6 TD
I tu sie mylisz, wystarczy ze czujnik kata wtysku w pompie bedize szfankował i beda rózne wartosci, to samo tyczy sie usterek wewnatrz pomy, jak coś sie uwali i poma wogóle nie raguje na zmiany konta.

PS. Szymon sprawdz ten czujnk w pompie - czujik (nie pamietam jak sie zwał) ale albo wyprzedzeania albo padania kata wtrysku. <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 03 sie 2008, 11:37

Powtorze jeszcze raz.... mieszacie kąt statyczny z dynamicznym.....

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 04 sie 2008, 15:59

a więc tak:
- dokręciłem 1/4 obrotu na dole że niby ten klin - zobaczymy :cry:
- przestawiłem pasek rozrządu o ząbek bo się nie zgadzał na dole (góra ok) - dlaczego nie wiem <osohozi> przeskoczył, albo źle złożyłem ostatnio, ale skoro źle złożyłem to dlaczego było ok i po 8tk takie cuda :?:
- kąt wtrysku ustawiłem na 53

Przejechałem kolejne 400km i jutro sprawdzam mam nadzieje że bedzie ok.

Koledzy to czym się różni kąt dynamiczny od statycznego

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 04 sie 2008, 21:48

Juz sama nazwa wskazuje.
Dynamiczny kąt wtrysku jest w pelni wyznaczany przez ECU na podstawie danych czujnikow(temp paliwa, powietrza, plynu, obciazenie silnika etc) - czy to na biegu jalowym czy jak gnieciesz sandał na autostradzie.

Statyczny kąt wtrysku dziala przy rozruchu - dlatego jest tak wazne jego ustawienie.
Zasadnicza roznica - statyczny jest regulowany, dynamiczny NIE.
Gdzie sprawdzamy poprawnosc regulacji statycznego kąta wtrysku juz pisalem.

@minion
Mozesz zalogowac grupe 000 Basic Settings i wrzucic na forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl