[B3 90 2.3 20V quattro 7A] jaka instalacje gazowa zalozyc ?
[B3 90 2.3 20V quattro 7A] jaka instalacje gazowa zalozyc ?
Witam,
Niedawno zostalem nowym wlascicielem pieknej audiczki B3 7A 2.3 20V quattro. Jakies pol roku temu przyjechala z niemiec i chcialbym zalozyc do niej gaza, bo jezdzic na benzynce to droga sprawa. Mozecie mi doradzic jaka instalacja gazowa bedzie do niej najlepsza ?? Szukalem po forum ale konkretnej odpowiedzi nie moglem znalezc. Bylbym wdzieczny za odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam
Niedawno zostalem nowym wlascicielem pieknej audiczki B3 7A 2.3 20V quattro. Jakies pol roku temu przyjechala z niemiec i chcialbym zalozyc do niej gaza, bo jezdzic na benzynce to droga sprawa. Mozecie mi doradzic jaka instalacja gazowa bedzie do niej najlepsza ?? Szukalem po forum ale konkretnej odpowiedzi nie moglem znalezc. Bylbym wdzieczny za odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 sie 2008, 16:42 przez wojtas24, łącznie zmieniany 1 raz.
Popieram w całej rozciągłości <ok>Maroonio pisze:To nie jakies niewiadomo co żeby się tak z nim pieścić, żadna oszczędność?? 14litrów PB za 4,70 vs 15 litrów LPG po 2,20 ja tu oszczędność widzę od razu. 99% problemów z gazem wynika ze złego doboru instalacji do silnika (bo na tym też większość oszczędza). Szczerze powiem, że zawsze bym wolał 4,2 V8 z gazem niż klekoczące 1.9 - podobne koszta a frajda z jazdy nieporównywalna.człowieku nie upokarzaj 20V gazem!!! to żadna oszczędność, tylko się będziesz wkurzał. Poczytaj na forum posty ludzi z samochodami z instalacją gazową, sam ocenisz.
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask
róbcie jak chcecie. dla mnie gaz to syf. Ciekawe dlaczego później - sprzedając auto - większość demontuje gaz i kłamie : "Panie - autko nigdy nie widziało gazu". Dlaczego większość ludzi ukrywa gdzieś zawór wlewowy gazu? Ostatnio na stacji BP widziałem gościa w B4 który zawór wlewowy LPG miał tam gdzie wlew paliwa, pod klapką. Wstydzicie się tego czy co?
Jeśli jednego z drugim nie stać na paliwo do silnika 2.3 niech sobie kupi tico 0.8.
Polska mentalność - kombinować żeby było taniej, bo przecież wstyd jeżdzić czymś mniejszym niż 2L, ale też wstyd powiedzeć, że jeździ się na gazie...
Przepraszam za OT
Jeśli jednego z drugim nie stać na paliwo do silnika 2.3 niech sobie kupi tico 0.8.
Polska mentalność - kombinować żeby było taniej, bo przecież wstyd jeżdzić czymś mniejszym niż 2L, ale też wstyd powiedzeć, że jeździ się na gazie...
Przepraszam za OT
Zakładaj gaz i sie nie zastanawiaj. Wybierz tylko wtryski Matrix-a, dobry sterownik np STAG 300 i będzie ok.
Problemy z ekspolatacją aut na gazie wynikają po części z faktu, że ich właściciele za bardzo oszczędzają i to aż do bólu. Dopiero jak przez niedbalstwo i brak terminowej obsługi coś pod maską "zrobi bum" to dopiero wtedy idą po rozum do głowy i dochodzą do wniosku, że nowe przewody czy filtr nie są takie wcale drogie a ich terminowa wymiana pozwolila by na uniknięcie awarii.
Temat odpalania zimnego auta na LPG pozwolicie, że pozostawię bez komentarza.
Nie bez winy są też mechanicy montujący instalacje LPG w autach , ale ich po części rozumiem, bo jak klient przychodzi i żebrze w stylu "panie żeby tylko było taniej", to co oni mają robić? No i są takie kwiatki jak byle jak wykonane złącza, które korodują i powodują wystrzały czy szybko i niedbale wyregulowana instalacja.
Moja rada to przed udaniem się do warsztatu wstępnie przygotować się teoretyczne, zapytać o modele oferowanych instalacji, wybrac najlepszy z nich, popytać innych o jakość świadczonych usług w tym warsztacie i dopiero wtedy podjąć decyzję. Nie ma też co targować się o 5 złotych, bo sądzę, że mechanik, który wie, że nie ma raczej co liczyć na napiwek, bo właściciel auta to skąpiec, zrobi wam taka fuszerkę, że szkoda gadać. Niestety taka jest brutalna rzeczywistość.
Problemy z ekspolatacją aut na gazie wynikają po części z faktu, że ich właściciele za bardzo oszczędzają i to aż do bólu. Dopiero jak przez niedbalstwo i brak terminowej obsługi coś pod maską "zrobi bum" to dopiero wtedy idą po rozum do głowy i dochodzą do wniosku, że nowe przewody czy filtr nie są takie wcale drogie a ich terminowa wymiana pozwolila by na uniknięcie awarii.
Temat odpalania zimnego auta na LPG pozwolicie, że pozostawię bez komentarza.
Nie bez winy są też mechanicy montujący instalacje LPG w autach , ale ich po części rozumiem, bo jak klient przychodzi i żebrze w stylu "panie żeby tylko było taniej", to co oni mają robić? No i są takie kwiatki jak byle jak wykonane złącza, które korodują i powodują wystrzały czy szybko i niedbale wyregulowana instalacja.
Moja rada to przed udaniem się do warsztatu wstępnie przygotować się teoretyczne, zapytać o modele oferowanych instalacji, wybrac najlepszy z nich, popytać innych o jakość świadczonych usług w tym warsztacie i dopiero wtedy podjąć decyzję. Nie ma też co targować się o 5 złotych, bo sądzę, że mechanik, który wie, że nie ma raczej co liczyć na napiwek, bo właściciel auta to skąpiec, zrobi wam taka fuszerkę, że szkoda gadać. Niestety taka jest brutalna rzeczywistość.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
- Lokalizacja: wielun
ja mam 7a z gazem 1 generacji taka ja kupilem i juz gdy ja kupowalem zastanawialem sie nad sekfencja ale smiga na tym gazie bez klopotu nie strzela nie ma zadnych klopotow zreszta jexdzi tym autem caly czas moja dziewczyna tak ze nie moze sie nic dziac bo wiadomo jak z kobietami jest zakladaj gaz i sie nei zastanawiaj ale albo blosa albo sekfencje bo na mikserze ten silnik duzo na mocy traci ale tak jak napisal Maroonio lapiej 15l lpg po 2.2 niz 14pb po 4.7
WITAM
Też przerabiam temat gazu, niestety ja się pospieszyłem i dałem trochę ciała teraz mam małe problemy co zresztą jest opisane w innym poście.
Polecam ci taką konfigurację gazu:
1. elektronika STAG300 lub to co ja mam czyli ESGi 2 (stag300 ponoć nieco lepszy)
2. wtryskiwacze Magicjet pojedyncze (bo i tak chyba niema listwy na 5 garów) wraz z rozdzielaczem/filtrem
3. reduktor Zavoli Zeta S lub EG-200
4. rurki miedziane 8mm wszystkie
5. wielozawór w butli z przelotem 4,5mm
Wytyczne do montażu
1. Przewody gumowe gazowe łączące wtryskiwacz z kolektorem dolotowym muszą być jak najkrótsze i wszystkie tej samej długości.
2. Odwierty w kolektorze dolotowym jak najbliżej głowicy, wszystkie pod jednym kątem, kolektor do odwiertów trzeba ściągnąć.
jeszcze dużo rzeczy powinno być spełnionych ale to ..............................
montaż gazu to duża sztuka i najlepiej pojezdz z tymi wytycznymi po monterach LPG jak nie będą wiedzieli o co chodzi uciekaj od nich jak najprędzej
[ Dodano: 2008-08-30, 13:04 ]
i najlepiej poczytaj lpg.info.pl
tu masz link do ciekawego tematu http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=248& ... sc&start=0
Też przerabiam temat gazu, niestety ja się pospieszyłem i dałem trochę ciała teraz mam małe problemy co zresztą jest opisane w innym poście.
Polecam ci taką konfigurację gazu:
1. elektronika STAG300 lub to co ja mam czyli ESGi 2 (stag300 ponoć nieco lepszy)
2. wtryskiwacze Magicjet pojedyncze (bo i tak chyba niema listwy na 5 garów) wraz z rozdzielaczem/filtrem
3. reduktor Zavoli Zeta S lub EG-200
4. rurki miedziane 8mm wszystkie
5. wielozawór w butli z przelotem 4,5mm
Wytyczne do montażu
1. Przewody gumowe gazowe łączące wtryskiwacz z kolektorem dolotowym muszą być jak najkrótsze i wszystkie tej samej długości.
2. Odwierty w kolektorze dolotowym jak najbliżej głowicy, wszystkie pod jednym kątem, kolektor do odwiertów trzeba ściągnąć.
jeszcze dużo rzeczy powinno być spełnionych ale to ..............................
montaż gazu to duża sztuka i najlepiej pojezdz z tymi wytycznymi po monterach LPG jak nie będą wiedzieli o co chodzi uciekaj od nich jak najprędzej
[ Dodano: 2008-08-30, 13:04 ]
i najlepiej poczytaj lpg.info.pl
tu masz link do ciekawego tematu http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=248& ... sc&start=0