Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Czyszczenie nastawnika, gdzie?.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 22 sty 2008, 05:04

Krzysiek18/ pisze:moze ktos polecic dobrego pompiarza w trojmiescie? chodzi mi o czyszczenie nastawnika.z góry dziekuje:)
jesli nie znajdziesz nikogo zapraszam do siebie <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 09 lut 2008, 14:22

Adamm pisze:jesli nie znajdziesz nikogo zapraszam do siebie

własnie wróciłem od Adamma, nastawnik wyczyszczony ,wyregulowany , równiez kąt wtrysku,
sprawnie i fachowo , :-D <ok>
auto nie do poznania, POLECAM.
pozdrowienia adamm

lukwie25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2007, 14:41
Lokalizacja: Żnin

Post autor: lukwie25 » 09 lut 2008, 19:04

Witam posiadam Audi z 93 roku i mam problem chyba z nastawnikiem a jak czytam wasze posty to wydaje mi się że mam nastawnik potencjometryczny bo ma powrót górą. Auto czasami jest dużo słabsze a czasami pędzi jak szalone czasem nie mogę odpalić i wtedy wystarczy że poruszam tymi kablami(przy pompie) co dochodzą do pompy i od razu odpala, gdy silnik jest włączony i ruszam tą wiązką kabli to silnik zmienia obroty. Mam pytanie czy można to naprawić może jakiś kabelek się odlutował czy coś? Czy muszę wymienić nastawnik? pompę? A może ktoś zna dobrego pompiarza z Bydgoszczy Gniezna okolic Proszę o pomoc jeżdzę już tak prawie rok i boje się że kiedyś całkiem padnie mi pompa.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 09 lut 2008, 19:32

Krzysiek18/ pisze:Adamm napisał/a:
jesli nie znajdziesz nikogo zapraszam do siebie



własnie wróciłem od Adamma, nastawnik wyczyszczony ,wyregulowany , równiez kąt wtrysku,
sprawnie i fachowo , :-D <ok>
auto nie do poznania, POLECAM.
pozdrowienia adamm
milo mi slyszec ze wszystko dobrze :)
lukwie25 pisze:Witam posiadam Audi z 93 roku i mam problem chyba z nastawnikiem a jak czytam wasze posty to wydaje mi się że mam nastawnik potencjometryczny bo ma powrót górą. Auto czasami jest dużo słabsze a czasami pędzi jak szalone czasem nie mogę odpalić i wtedy wystarczy że poruszam tymi kablami(przy pompie) co dochodzą do pompy i od razu odpala, gdy silnik jest włączony i ruszam tą wiązką kabli to silnik zmienia obroty. Mam pytanie czy można to naprawić może jakiś kabelek się odlutował czy coś? Czy muszę wymienić nastawnik? pompę? A może ktoś zna dobrego pompiarza z Bydgoszczy Gniezna okolic Proszę o pomoc jeżdzę już tak prawie rok i boje się że kiedyś całkiem padnie mi pompa.


calkiem mozliwe ze to tylko przewody Ci sie polamaly i trzeba by bylo je wymienic (przelutowac)

najgorzej ze to stary typ nastawnika i po zdjeciu bedzie duzo zabawy z regulacja dawki

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 09 lut 2008, 19:52

az miło poczytać, jak będę potrzebował pomocy zgłoszę się do ciebie Adamm.
Poza tym nie wiem czy mój problem będzie dotyczył nastawnika ale jak cisnę moją B4 i mam już około 149 km/h to nagle jak jakby moc stracił i nie chce juz przyspieszać a do 140km/h przyspiesza i ciągnie bez problemu. Wiem że jeszcze 40 tys km wstecz tego nie było bo bujnąłem się moją niunią na niemieckiej banie 205 km/h, co prawda z oporem i dość długo się bujała po przekroczeniu 185km/h ale poszła 200, a teraz coś nie ciągnie.
poza tym jest to takie odczucie jak być się minął z Tirem jadącym z przeciwka takie gwałtowne osłabienie, więc co co może być.

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 14 lut 2008, 18:59

nastawnik wyczyszczony, złożony i samochód nawet o własnych siłach wyjechał z garażu i jeździ :lol: .
Tutaj wielkie podziękowania dla kol Adamm'a za uszczelki <piwo>

Poniższe zdjęcia przedstawiają to co znalazłem w środku:

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 15 lut 2008, 09:09

ciekawe jak długo pojezdzi....

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 15 lut 2008, 11:24

moj byl na zabiegu dwa tygodnie temu. szczerze moge polecic Adama.
a co do tego jak dlugo bedzie dobrze, to mam nadzieje ze bardzo dlugo. Faktem jest ze zabrudzenia nie pochodza z paliwa. przed czyszczeniem mechanicznym uzylem preparatu Diesel Spulung i nic to nie dalo ... moze i dobrze, ze te opilki nie przedostaly sie dalej ...

pzdr
jas

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 15 lut 2008, 15:48

MARTINO pisze:az miło poczytać, jak będę potrzebował pomocy zgłoszę się do ciebie Adamm.
Poza tym nie wiem czy mój problem będzie dotyczył nastawnika ale jak cisnę moją B4 i mam już około 149 km/h to nagle jak jakby moc stracił i nie chce juz przyspieszać a do 140km/h przyspiesza i ciągnie bez problemu. Wiem że jeszcze 40 tys km wstecz tego nie było bo bujnąłem się moją niunią na niemieckiej banie 205 km/h, co prawda z oporem i dość długo się bujała po przekroczeniu 185km/h ale poszła 200, a teraz coś nie ciągnie.
poza tym jest to takie odczucie jak być się minął z Tirem jadącym z przeciwka takie gwałtowne osłabienie, więc co co może być.
Kolego Martino było o tym juz setki razy, użyj opcji szukaj.
Podłącz pod komp. i zrób logi dynamiczne, będziesz wiedział wtedy.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 lut 2008, 19:29

MARTINO, hasla do szukajki: n-75, notlauf, przeładowanie

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 17 lut 2008, 02:41

sajmon, ladnie tego nazbierales ja w swoim nie mialem tyle :-P

dimmus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 lip 2008, 09:57

Post autor: dimmus » 03 lip 2008, 10:02

Troche odgrzewam nalesnika ;)
Czy moglibyscie rozwinac temat zmiany nastawnika z potencjometrycznego na indukcyjny? Najbardziej chodzi mi o zmiane kompa na 16 bitowego. Wszystko jest plug and play, czy trzeba szukac schematow i kabelki zamnieniac?
Co do czyszczenia potencjometrycznych to wioche obok mnie jest koles co niby czysci, z tego co sie dowiedzialem to podlacza kompa i odpala program ktory jezdzi nastawnikiem po calym zakresie tam i spowrotem, dodatkowo pompka przy baku caly czas chodzi i niby skutkuje. Jeszcze nie prubowalem, bo zgubil kabel, ale 35 pln kosztuje wiec moze sprobuje, wkoncu nie majatek.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 03 lip 2008, 23:08

hihi no to przetestuj kolesia
a co do zmiany to teraz jest wontek na ten temat to poczytaj ogulnie nieoplacalne i nikt sie nie podejmuje

jak ci wyczysci ten nastawnik (przez kompa) to ja ci oddam ta kase :mrgreen:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 04 lip 2008, 01:28

dimmus, hehe dobre, czego to ludzie nie wymysla

powiem Ci ze ja spedzam troche czasu nad rozebranym nastawnikiem zeby go mechnicznie recznie oczyscic i wywalic z kazdego zakamarka, a koles zwykla plukanke robi tyle ze przy pracujacym w te i nazad nastawniku.

slyszalem juz od jednego klienta ze mechanik polecal plukanke plynem bodaj za 100 zl i pomoglo na 2 do 4 tyg ;p

rafalito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 30 lip 2008, 16:09
Lokalizacja: Stalowa Wola

kolejny nastawnik by Adamm

Post autor: rafalito » 14 sie 2008, 23:22

Witam serdecznie. Jestem po wymianie nastawnika dokonanej przez kolegę Adama. Szybko, miło i fachowo, mam nadzieję że zostanie tak długo. Pozdrawiam Cię Adam i jeszcze raz dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl