Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Problem z rozruchem.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[1.9TD AAZ] Problem z rozruchem.

Post autor: grinch » 19 sie 2008, 21:48

Witam.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto dziwnie się zachowuje :

I rano i w południe przy pierwszym a czasami ale to rzadko przy drugim rozruchu , a wiec:

Jest lato wiadomo w AAZ jest przyspieszacz zapłonu używam go w zime ale w lato moim zdaniem to nie powinno być potrzebne ...

Ide do garżyku zapłon chwila oczekiwania na podrzewacze swiec pale a tu autko nie reaguje od razu od kopa ale trochę opóźnione jest a jak sie uruchomii to dusi się jak by trzęsie itp. nie wiem co mu jest

Aku dobre świece dobre ... Jak nie raz odpali elegancko bez swieczek a nie raz głupieje...

Bardzo proszę o pomoc gdyż jak na razie wszystko jest wporządku tylko martwi mnie ta sprawa opisana wyżej
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:50 przez grinch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 sie 2008, 22:04

Kolego kiedy wymieniałeś flitr paliwa? nie ma powietrza w wężyku pomiędzy filtrem a pompa?

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 19 sie 2008, 22:04

Witam Kolegę trochę mało na tym forum audic z silnikiem AAZ dużo więcej na temat naszych AAZ etów znajdzie kolega tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44967polecam ten temat na forum vw golfa i oby to niebyło to ...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 sie 2008, 08:03

Ja bym sprawdził kat wtrysku, bo jak byłes u mnie to zauwazyłem ze silnk pracuje nieco metaliczny dzwiekiem (twardo). Filtr paliwa jak pisza koledzy równiez do sprawdzenia <ok> A jeszcze mam mały pomysł, spróbuj podgrzac swiece dwa albo trzy razy i zobacz czy coś to da (ogólnie nie powinno sie tak robić bo do tego prowadzić czeste przepalania sie swiec, ale do sprawdzenia pare razy napewno nie zaszkodzi). I sprawdz dokładnie czy aby napewno wszystkie grzeja. AAZet musi miec wszystko jak w zegarku bo inaczj zaczynaja sie problemy.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 20 sie 2008, 11:15

mam tak samo u siebie, wymiana filtra paliwa, zalozenie zaworka zwrotnego zeby paliwo sie nie cofalo nie pomoglo, i mechanior oblukal kat wtrysku i mowi ze git i tak te silniki maja, chociaz zabardzo nie chce mi sie w to wierzyc, jakbys grinch cos wykombinowal to daj znac,

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 20 sie 2008, 18:44

Solskier pisze:Ja bym sprawdził kat wtrysku, bo jak byłes u mnie to zauwazyłem ze silnk pracuje nieco metaliczny dzwiekiem (twardo). Filtr paliwa jak pisza koledzy równiez do sprawdzenia <ok> A jeszcze mam mały pomysł, spróbuj podgrzac swiece dwa albo trzy razy i zobacz czy coś to da (ogólnie nie powinno sie tak robić bo do tego prowadzić czeste przepalania sie swiec, ale do sprawdzenia pare razy napewno nie zaszkodzi). I sprawdz dokładnie czy aby napewno wszystkie grzeja. AAZet musi miec wszystko jak w zegarku bo inaczj zaczynaja sie problemy.
Filtr paliwa , filtr olejowy i olej zmieniam na dniach, świeczki dobre wczoraj sprawdzałem z tatą, paliwo się nie cofa nie ma powietrza w przewodzie, Piotr wyjaśnij mi na czym polega sprawdzanie kątu wtrysku - tzn. czy musze z tym pojechać do jakiegoś mechanika czy mogę to sam sprawdzić i jeżeli tak to gdzie i w jaki sposób ;/

Dziś również zauważyłem że auto za długo kreci a powinno po podgrzaniu świec od kopa zapalić ;/

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 sie 2008, 18:50

grinch pisze:wyjaśnij mi na czym polega sprawdzanie kątu wtrysku - tzn. czy musze z tym pojechać do jakiegoś mechanika czy mogę to sam sprawdzić i jeżeli tak to gdzie i w jaki sposób ;/
Bez mechanika sie nie obejdzie, musisz sprawdzić lampa storboskopowa badz czujnkiem zegarowym <ok>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 20 sie 2008, 18:55

Solskier pisze:
grinch pisze:wyjaśnij mi na czym polega sprawdzanie kątu wtrysku - tzn. czy musze z tym pojechać do jakiegoś mechanika czy mogę to sam sprawdzić i jeżeli tak to gdzie i w jaki sposób ;/
Bez mechanika sie nie obejdzie, musisz sprawdzić lampa storboskopowa badz czujnkiem zegarowym <ok>
No jeżeli trzba sprawdzić to trzeba się do czegoś odnieść a mianowicie jaki musi być ten kąt :?: I gdzie go się spraawdza :?: Grubsza robota czy trzeba pół silnika wyciągać :D

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 20 sie 2008, 19:22

Nie trzeba wyciągać silnika. Ani nawet nic rozbierać. Co najwyżej może byc potrzebne zdjęcie osłony silnika o ile takową posiadasz.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 20 sie 2008, 19:37

Arczizioom pisze:Nie trzeba wyciągać silnika. Ani nawet nic rozbierać. Co najwyżej może byc potrzebne zdjęcie osłony silnika o ile takową posiadasz.
fartuch lezy spokojnie w garażu i czkea na montaż :mrgreen:

Ciekawe co dolega mojemu dieselkowi :roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 sie 2008, 20:24

jedź do speca, podepnie swój zegar i ustawi Ci kąt idealnie...
ja rok temu płaciłem za swojego AAZ 50zł, ale facet od razu sprawdził świeczki, wykręcił i sprawdził wtryskiwacze (strumień i cisnienia), wymienił wężyki przelewowe i wyregulował pompę (obroty max, biegu jałowego itp)

po regulacji kąta autko paliło jak nowe <ok>

P.S. warto też sprawdzić dlaczego kąt się przestawił? niech mechanior sprawdzi koło pasowe na wale, czy nie ma bicia bocznego
Ostatnio zmieniony 16 paź 2008, 17:19 przez cobra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 21 sie 2008, 08:18

a gdzie kolega cobra takiego mechaniora znalazł? może w Lublinie?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 sie 2008, 08:25

grinch, Zrób jak Ci napisał kolega cobra, Tylko niech mechanior nic nie kreci przy pompie (wiesz czemu - jest ustawiona odpowiednio) koło na wale masz ok bo sprawdzałem jak byłeś u mnie, wiec zostje Ci regulacji kata wtrysku - tak jak napsiałem Ci na poczatku.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sie 2008, 17:21

dubbler pisze:a gdzie kolega cobra takiego mechaniora znalazł? może w Lublinie?
Niestety nie, Hrubieszów City - z Lublina to będzie jakieś 120km

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 14 paź 2008, 17:03

zaznacz na pompie jak jest teraz ustawiona, i daj na poczatek 1mm w strone silnika, mi pomoglo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl