Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z 1.9TDI] Problem z turbiną

ODPOWIEDZ
Kamylo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Olsztyn

[80 B4 1Z 1.9TDI] Problem z turbiną

Post autor: Kamylo111 » 21 sie 2008, 11:51

Witam drodzy koledzy
Ostatnio zdejmowałem przewód , który doprowadza powietrze do turbiny i zaciekawiło mnie ,ze sam wirnik posiada nieduży luz poprzeczny jaki i wzdłużny ... :shock: czy tak powinno być ???

A i jeszcze jedno pytanie ...czy turbina może się "pocić" w małym stopniu , czy nie powinno z niej ani kropli oleju wyciec , bo właśnie zauważyłem ,ze przewody są lekko zaoliwione....

Z góry dzięki za pomoc ;-)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 21 sie 2008, 12:00

olej w przewodach zawsze jakiś będzie nie ma się czym przejmować, ale nie może być za dużo, tzn "pocenie" jest nie groźne, co do luzów to w jaki sposób sprawdzałeś je? bo jak są jakieś to może olej się przedostaje z układu chłodzenia turbiny a to już może być niebezpieczne

Kamylo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kamylo111 » 21 sie 2008, 12:34

wiesz normalnie złapałem za wirnik i poruszałem przód - tył ,. góra -dół i wlasnie wyczuwam luz .... i nie wiem czy tak powinno być , czy nie ...

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 21 sie 2008, 12:45

w palcach to ciężko wyczuć luz, chyba że jest już w zaawansowanym stadium, a to pocenie jest od strony turbiny czy od dolotu??

Kamylo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kamylo111 » 21 sie 2008, 13:00

no nie wiem , ale ja luz wyczuwam :cry: czyli to moze byc oznaka ,że turbina jest zużyta ??? a olej jest od strony dolotu .
Ale jesli chodzi o jazde to silnik według mnie dość dobrze ciągnie ....

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 21 sie 2008, 13:59

jak oleju nie ma od strony turbiny to nie jest źle, znaczy że uszczelniacze na wałku jeszcze nie puszczają, a jak turbina jeszcze pompuje to jest dobrze, najlepiej podjechać do pompiarzy i oni ocenią czy luzy są już na tyle duże że należy ją regenerować czy nie, mój wujek w Renault Espace'04 1,9dTi miał taka sytuację że pompa puściła olej, a ten poszedł na intercooler i na zawory i wypalił 2 szklanki :evil: :mrgreen: więc należy uważać

Kamylo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kamylo111 » 21 sie 2008, 22:56

oooo to niemiło :-/ ..... u mnie jak narazie nie jest tak zle jest tam trochę tego oleju w tej rurze , ale nie jest chyba aż tak tragicznie ... mam nadzieje .... :-/ . A wiesz moze ile taka regeneracja kosztuje ???

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 sie 2008, 08:03

Kamylo111 pisze:oooo to niemiło ..... u mnie jak narazie nie jest tak zle jest tam trochę tego oleju w tej rurze , ale nie jest chyba aż tak tragicznie ... mam nadzieje .... . A wiesz moze ile taka regeneracja kosztuje ???
Kolego czy nie masz czym sie przejmować? Wszyscy którzy mamy TD mamy luzy na turbinie i to nie jest powodem do zmartwień, jesli auto chodzi dobrze nie slala hurtowych ilosci oleju to poprostu przestań o tym myślec bo nie ma zadnej potrzeby grzebania, a co do luzów na turbinie to akurat w naszych turbach wirnik "usztywniany" jest cisnieniem oleju wiec nawet nowa turbina ma "luz" który tak naprwde jest luzem roboczym który ma tam byc.

Kamylo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kamylo111 » 23 sie 2008, 11:42

AAAA no to czyli wygląda na to ,że wszystko jest dobrze :-) , bo oleju prawie w ogóle nie spala :mrgreen: , a szczerze mówiąc to nie wiedziałem ,że wirnik turbiny może mieć luz i "usztywnia "go olej , ale jesli tak to bardzo mnie to cieszy :-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 sie 2008, 12:10

wszystko musi miec jakis tam odpowiedni luz nawet ty <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 sie 2008, 13:06

a najlepiej jest nic nie grzebać bo można wygrzebać za dużo <ok> kumpel miał takie same "problemy" z turbiną w passacie.ciagle ją oglądał i krecił w jedną i drugą strone bo myslał że ma jakies luzy.no i sie doigrał bo pojeździł na niej jeszcze niecałe 2 tygodnie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl