Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Po osiągniecu 90 stopni nie ładuje max boost

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Po osiągniecu 90 stopni nie ładuje max boost

Post autor: Solskier » 19 lis 2007, 15:08

Koledzy co moze być przyczyn że po pałowaniu lub po osiągniciu temperatury lekko powyżej 90Stopni C, nie mże osiągnąć maksymalnego cisnienia doładowania, tzn. obecnie max boosta mam 1.2Bara który uzyskuje już przy około 2000-2500obr. po wyżej wymienionych czynnościach nie osiąga już wiecej jak 1 Bar i to dopiero przy 3500-4000obr. Oczywiście wiąze sie to z bardzo odczuwalną różnica w przyśpieszeniu... :-?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koledzy znalazłem przyczyne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Problem tkwi w ECU, mianowicie mój komp jest 8bitowy i ma otępiały sterownik ciśnienia doładowania który pod temperaturą odłancza ciśnienie bo mysli że silnik sie przegrzewa... Jedyna rada na to: zmniejszyłem ciśnienie doładowania i jest ok ale po hamowaniu pokazało jednynie 115PS. I teraz potrzebuje Kupić bądź zamienic komputer z silnka AHU. Możliwa zamiana łeb w łeb bez dopłaty, ja daje swój zaczipowany na 115PS w pełni sprawny bez problemu który jest opisany powyżej i w zamian chce seryjny komputer z silnika AHU. Czy ktoś może mi pomóc??
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:21 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 cze 2008, 12:58

I to jest minus wszelkiego rodzaju komputerów :lol: Mój chip to śrubokręt i klucz 10tka :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 cze 2008, 13:34

Zapomniałes dodac jeszcze klucz 13mm do dawki paliwa ;-)

[ Dodano: 2008-06-22, 13:35 ]
Ale znowu odgrzebałes strego posta :-P <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 cze 2008, 13:45

Mam taką jakąś zdolność <ok>

I jak tam z tym kąpem? Udało się coś znaleźć?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 cze 2008, 17:00

Tak pomogła zmian na nowszy sterowni od silnka AHU :-D

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 11 wrz 2008, 17:56

Co daje zmiana sterownika z oryginału na AHU,oprócz tego co opisane w temacie :?:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 wrz 2008, 18:05

RaKo pisze:Co daje zmiana sterownika z oryginału na AHU,oprócz tego co opisane w temacie :?:
szybszy zgon turbiny ??? <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 wrz 2008, 19:29

przemik pisze:
RaKo pisze:Co daje zmiana sterownika z oryginału na AHU,oprócz tego co opisane w temacie :?:
szybszy zgon turbiny ??? <ok>
Oj tam zaraz. Przecież to nie ford.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 11 wrz 2008, 22:05

I tyle :?: :-/
Bo sobie zamówiłem :cry:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 wrz 2008, 07:38

przemik pisze:szybszy zgon turbiny ???
Nie prawda, przecież ten sterownik steruje pracą silnika w identyczny sposób jak steronwnik z 1Z, ma te sem nastawy, wiec co miało by sie zmienić... sterownik z AHU jest o wiele nowszy, i ma o wiele wiecej mozliowsc rozwoju, tzna ma wiecej map w których mozna dokonać zmiany, zciagnac limitery nawet z temperatury doładowanego powietrza czego nie ma w starych 1Zetach, ma wieksze mozliwosc regulacji dawek, a co najwazniejsze ma to wszystko bardziej "rozpisane" ze nie trzeba sie domyslac w jakich wartosciach co jest wyrazone i ile mozna to podniesc. Genalnie steronik jest nowszy co za tym idzie sprawdniejszy. Ale jesli chodiz o zwykłe mody bez przesady to nie jest taki sterownik do niczego potrzebny, bo wszystko to samo mozna zrobić na ori sterowniki z zetora. Generalnie podsumowujac ten sterownik w serii ani nie daj mocy ani jesj nie zabiera - tak odrazu napisze dla zapalonych na moc, do osiagniecia wiekszych rezultatów i tak potrzebne sa inne wtryski, wieksze doładowanie i duzo, duzo lepsze chłodzenie, bez tego nie osiagniemy nic wiecej jak na orginalnym sterowniku. Jedynie mozna nieco lepiej wymodelowac mape, tzn, przebieg momentu i mocy.

PS. A to co opisałem na początku tematu (prawie juz rok temu) to były poprostu ciecia dawke z powodu zbyt duzej temp w dolocie. Od tamtego czasu duzo sie naumiłem i duzo zrozumiałem, na dzisaijeszy dzień taki problem to poprostu był by chwila poszukiwań :-P

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 12 wrz 2008, 10:06

Kolego Solskier

Wieksza moc = wiecej paliwa
Wiecej paliwa = wiecej powietrza(chyba ze chcemy ciagnac za sobą Batmana)
Wiecej powietrza = wieksze cisnienie doladowania.
Standardowe cisnienie doladowania dla Garett w silniku 1Z wynosi ~1846 mbar.
Zeby auto osiagalo moce o ktorych sie tu pisze i nie dymilo - cisnienie doladowania musi byc wywalone pow. 1 bar.
A to oznacza wysilenie sprezarki = szybsze zuzycie.

Pozdr

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 12 wrz 2008, 14:50

Jak sie wysra turbo to Piotrek wsadzi większe xD Dziś to już nie te czasy ze turbawki kosztowały więcej niż 1/2 wartość samochodu xD Ja tam się swoją nie przejmuje :P

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 wrz 2008, 17:52

przemik, Zgadzam sie z tym co napisałeś, ale ja pisałem zupełnie o czymś inny - o tym iż nastawy turbo sprezarki w sterowniku AHU sa takie same jak nastawy w sterowniku 1Z czyli około 1900mbara. A jesli sie zwiekszy nastawy to jak najbardziej sie z Toba zgadam iz beda wieksze opory wieksze cisnienie i szybsze zurzywanie sie sprezarki, co do tego nie ma zadnego sprzeciwu i żadnego ale, bo to chybna logiczne. Ale warto odrazu zaznaczyć iz spreżarki w 1Zetach jak na takie stare zabawki są bardzo mocne, bo nie jedna VNT wysypuje się przy mniejszych doładowaniach niz te stare pancerne Garetty. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl