[1.9TDI 1Z] Po osiągniecu 90 stopni nie ładuje max boost
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[1.9TDI 1Z] Po osiągniecu 90 stopni nie ładuje max boost
Koledzy co moze być przyczyn że po pałowaniu lub po osiągniciu temperatury lekko powyżej 90Stopni C, nie mże osiągnąć maksymalnego cisnienia doładowania, tzn. obecnie max boosta mam 1.2Bara który uzyskuje już przy około 2000-2500obr. po wyżej wymienionych czynnościach nie osiąga już wiecej jak 1 Bar i to dopiero przy 3500-4000obr. Oczywiście wiąze sie to z bardzo odczuwalną różnica w przyśpieszeniu...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koledzy znalazłem przyczyne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Problem tkwi w ECU, mianowicie mój komp jest 8bitowy i ma otępiały sterownik ciśnienia doładowania który pod temperaturą odłancza ciśnienie bo mysli że silnik sie przegrzewa... Jedyna rada na to: zmniejszyłem ciśnienie doładowania i jest ok ale po hamowaniu pokazało jednynie 115PS. I teraz potrzebuje Kupić bądź zamienic komputer z silnka AHU. Możliwa zamiana łeb w łeb bez dopłaty, ja daje swój zaczipowany na 115PS w pełni sprawny bez problemu który jest opisany powyżej i w zamian chce seryjny komputer z silnika AHU. Czy ktoś może mi pomóc??
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koledzy znalazłem przyczyne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Problem tkwi w ECU, mianowicie mój komp jest 8bitowy i ma otępiały sterownik ciśnienia doładowania który pod temperaturą odłancza ciśnienie bo mysli że silnik sie przegrzewa... Jedyna rada na to: zmniejszyłem ciśnienie doładowania i jest ok ale po hamowaniu pokazało jednynie 115PS. I teraz potrzebuje Kupić bądź zamienic komputer z silnka AHU. Możliwa zamiana łeb w łeb bez dopłaty, ja daje swój zaczipowany na 115PS w pełni sprawny bez problemu który jest opisany powyżej i w zamian chce seryjny komputer z silnika AHU. Czy ktoś może mi pomóc??
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:21 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie prawda, przecież ten sterownik steruje pracą silnika w identyczny sposób jak steronwnik z 1Z, ma te sem nastawy, wiec co miało by sie zmienić... sterownik z AHU jest o wiele nowszy, i ma o wiele wiecej mozliowsc rozwoju, tzna ma wiecej map w których mozna dokonać zmiany, zciagnac limitery nawet z temperatury doładowanego powietrza czego nie ma w starych 1Zetach, ma wieksze mozliwosc regulacji dawek, a co najwazniejsze ma to wszystko bardziej "rozpisane" ze nie trzeba sie domyslac w jakich wartosciach co jest wyrazone i ile mozna to podniesc. Genalnie steronik jest nowszy co za tym idzie sprawdniejszy. Ale jesli chodiz o zwykłe mody bez przesady to nie jest taki sterownik do niczego potrzebny, bo wszystko to samo mozna zrobić na ori sterowniki z zetora. Generalnie podsumowujac ten sterownik w serii ani nie daj mocy ani jesj nie zabiera - tak odrazu napisze dla zapalonych na moc, do osiagniecia wiekszych rezultatów i tak potrzebne sa inne wtryski, wieksze doładowanie i duzo, duzo lepsze chłodzenie, bez tego nie osiagniemy nic wiecej jak na orginalnym sterowniku. Jedynie mozna nieco lepiej wymodelowac mape, tzn, przebieg momentu i mocy.przemik pisze:szybszy zgon turbiny ???
PS. A to co opisałem na początku tematu (prawie juz rok temu) to były poprostu ciecia dawke z powodu zbyt duzej temp w dolocie. Od tamtego czasu duzo sie naumiłem i duzo zrozumiałem, na dzisaijeszy dzień taki problem to poprostu był by chwila poszukiwań
Kolego Solskier
Wieksza moc = wiecej paliwa
Wiecej paliwa = wiecej powietrza(chyba ze chcemy ciagnac za sobą Batmana)
Wiecej powietrza = wieksze cisnienie doladowania.
Standardowe cisnienie doladowania dla Garett w silniku 1Z wynosi ~1846 mbar.
Zeby auto osiagalo moce o ktorych sie tu pisze i nie dymilo - cisnienie doladowania musi byc wywalone pow. 1 bar.
A to oznacza wysilenie sprezarki = szybsze zuzycie.
Pozdr
Wieksza moc = wiecej paliwa
Wiecej paliwa = wiecej powietrza(chyba ze chcemy ciagnac za sobą Batmana)
Wiecej powietrza = wieksze cisnienie doladowania.
Standardowe cisnienie doladowania dla Garett w silniku 1Z wynosi ~1846 mbar.
Zeby auto osiagalo moce o ktorych sie tu pisze i nie dymilo - cisnienie doladowania musi byc wywalone pow. 1 bar.
A to oznacza wysilenie sprezarki = szybsze zuzycie.
Pozdr
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
przemik, Zgadzam sie z tym co napisałeś, ale ja pisałem zupełnie o czymś inny - o tym iż nastawy turbo sprezarki w sterowniku AHU sa takie same jak nastawy w sterowniku 1Z czyli około 1900mbara. A jesli sie zwiekszy nastawy to jak najbardziej sie z Toba zgadam iz beda wieksze opory wieksze cisnienie i szybsze zurzywanie sie sprezarki, co do tego nie ma zadnego sprzeciwu i żadnego ale, bo to chybna logiczne. Ale warto odrazu zaznaczyć iz spreżarki w 1Zetach jak na takie stare zabawki są bardzo mocne, bo nie jedna VNT wysypuje się przy mniejszych doładowaniach niz te stare pancerne Garetty.