nie no oczywiste ze troche poczekalem az sie rozgrzeje
faluje na jałowym tylko jak trzymam równo miernie na 1300-1400 ... powyzej lub ponizej nic sie nie dzieje normalnie równo chodzi.
jak jade to go szarpie, im cieplejszy silnik tym częściej szarpie. ehh
[B4 80 ABT] Woda z tłumika?
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Wygląda na uszkodzony silnik krokowy czyli nastawnik przepustnicy czyli TPS Jak zwał tak zwał ale jest to dość częsty problem w tym silniku. Niektórzy próbują kąpać go w benzynie, nafcie itp żeby go przemyć ale nie zawsze to coś daje. Według mnie najlepiej wymienić tylko że oryginalny boscha kosztuje jakieś straszne pieniądzę (mi krzyknęli chyba 700zł ale dokładnie nie pamiętam) a zamienniki za 100zł nie zawsze dobrze działają, wiem z doświadczenia. Kupiłem taki bo w moim siniku nie jest to jedyny problem i najpierw muszę zwalczyć inne usterki. Jest trzecia możliwość czyli używka. Można jednak trafić na spsuty.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Proszę nie wprowadzaj Kolegów w błąd! Nastawnik przepustnicy to zupełnie co innego niż TPS.el_scorpion pisze:Wygląda na uszkodzony silnik krokowy czyli nastawnik przepustnicy czyli TPS
hAeS, jeśli to rzeczywiście wina TPS-u to szarpanie oczywiście ustąpi po jego wymianie. Podepnij się pod VAG-a i sprawdź błędy. Jeśli masz autko z roku 93 i młodsze to masz nowszy ECU i można przetestować VAG-iem czy TPS ma dobre ścieżki. Jeśli to 92 rok to niestety tylko omomierz wchodzi w grę.
Fantomas_29 naisał:
otóż: D. Krop pisze w swojej książce, że trwałość silnika czterocylindrowego w Audi 80 przewidziana jest przez producenta na 100-150kkm (str. 30)
skoro zatem nasze Audiczki są już poza przewidzianym przez producenta okresem trwałości silnika, to może należałoby wymienić filtr paliwa?
postanowiłem to sprawdzić i mam przed sobą instrukcję obsługi do Hondy Civic i tam dla silników benzynowych producent przewiduje wymianę filtra paliwa co 45 kkm lub 36 miesięcy
Ponadto natrafiłem na taki oto artukuł:
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_paliwa.html
oraz o wtryskach, z którego również wynika, że wskazana jest wymiana filtra paliwa:
http://www.motofakty.pl/artykul/wtryskiwacze.html
tylko jak rozumieć okres eksploatacji silnika?Filtry w silnikach wtryskowych są tak skonstruowane że funkcjonują prawidłowo przez cały okres żywotności silnika. Wymiana filtru jest zalecana jedynie w przypadku zakłóceń w funkcjonowaniu.
otóż: D. Krop pisze w swojej książce, że trwałość silnika czterocylindrowego w Audi 80 przewidziana jest przez producenta na 100-150kkm (str. 30)
skoro zatem nasze Audiczki są już poza przewidzianym przez producenta okresem trwałości silnika, to może należałoby wymienić filtr paliwa?
postanowiłem to sprawdzić i mam przed sobą instrukcję obsługi do Hondy Civic i tam dla silników benzynowych producent przewiduje wymianę filtra paliwa co 45 kkm lub 36 miesięcy
Ponadto natrafiłem na taki oto artukuł:
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_paliwa.html
oraz o wtryskach, z którego również wynika, że wskazana jest wymiana filtra paliwa:
http://www.motofakty.pl/artykul/wtryskiwacze.html
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk