Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ABT] Woda z tłumika?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 12 wrz 2008, 09:30

nie no oczywiste ze troche poczekalem az sie rozgrzeje :)
faluje na jałowym tylko jak trzymam równo miernie na 1300-1400 ... powyzej lub ponizej nic sie nie dzieje normalnie równo chodzi.

jak jade to go szarpie, im cieplejszy silnik tym częściej szarpie. ehh

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 12 wrz 2008, 09:49

Wygląda na uszkodzony silnik krokowy czyli nastawnik przepustnicy czyli TPS :-P Jak zwał tak zwał ale jest to dość częsty problem w tym silniku. Niektórzy próbują kąpać go w benzynie, nafcie itp żeby go przemyć ale nie zawsze to coś daje. Według mnie najlepiej wymienić tylko że oryginalny boscha kosztuje jakieś straszne pieniądzę (mi krzyknęli chyba 700zł ale dokładnie nie pamiętam) a zamienniki za 100zł nie zawsze dobrze działają, wiem z doświadczenia. Kupiłem taki bo w moim siniku nie jest to jedyny problem i najpierw muszę zwalczyć inne usterki. Jest trzecia możliwość czyli używka. Można jednak trafić na spsuty.

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 14 wrz 2008, 10:16

więc jak wymienie TPS to przestana tak skakać obroty i nie bedzie mnie szarpało na miescie na niskich obrotach? :) bo czasami jak szarpnie to ludzie sie patrzą i wyglada jakbym jezdzic nie umial :D

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 wrz 2008, 12:44

el_scorpion pisze:Wygląda na uszkodzony silnik krokowy czyli nastawnik przepustnicy czyli TPS :-P
Proszę nie wprowadzaj Kolegów w błąd! Nastawnik przepustnicy to zupełnie co innego niż TPS.
hAeS, jeśli to rzeczywiście wina TPS-u to szarpanie oczywiście ustąpi po jego wymianie. Podepnij się pod VAG-a i sprawdź błędy. Jeśli masz autko z roku 93 i młodsze to masz nowszy ECU i można przetestować VAG-iem czy TPS ma dobre ścieżki. Jeśli to 92 rok to niestety tylko omomierz wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2008, 13:13

Fantomas_29 naisał:
Filtry w silnikach wtryskowych są tak skonstruowane że funkcjonują prawidłowo przez cały okres żywotności silnika. Wymiana filtru jest zalecana jedynie w przypadku zakłóceń w funkcjonowaniu.
tylko jak rozumieć okres eksploatacji silnika?
otóż: D. Krop pisze w swojej książce, że trwałość silnika czterocylindrowego w Audi 80 przewidziana jest przez producenta na 100-150kkm (str. 30)

skoro zatem nasze Audiczki są już poza przewidzianym przez producenta okresem trwałości silnika, to może należałoby wymienić filtr paliwa?

postanowiłem to sprawdzić i mam przed sobą instrukcję obsługi do Hondy Civic i tam dla silników benzynowych producent przewiduje wymianę filtra paliwa co 45 kkm lub 36 miesięcy

Ponadto natrafiłem na taki oto artukuł:
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_paliwa.html
oraz o wtryskach, z którego również wynika, że wskazana jest wymiana filtra paliwa:
http://www.motofakty.pl/artykul/wtryskiwacze.html

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 14 wrz 2008, 19:37

Proszę nie wprowadzaj Kolegów w błąd! Nastawnik przepustnicy to zupełnie co innego niż TPS.
Sory mój błąd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl