[ABC] Eksploatacja - wymiana uszczelek pokryw zaworów
bartek18150, właśnie słyszałem, że to troche loteria z tą zmianą na pólsyntetyk i są różne opinie. ale wolę mieć informacje z wielu źródeł. postaram się wymienić jeszcze uszczelniacze zaworów, bo troche olej bierze, i jeśli to pomoże, to wtedy się zastanowię co zrobić. na pierwszym pół-syntetyku zamierzamłbym przejechać 1-2kkm i wymienić. ale jeszcze zobaczę czy zużycie oleju ustąpi po wymianie uszczelniaczy, czy przestanie uszczelka pod deklem cieknąć po wymianie i zrobię mu jeszcz badanie kompresji bo jednak troche się boję ewentualnego rozszczelnienia, które mogłoby doprowadzić do zatarcia silnika. robiłem miesiąc temu badanie spalin przy różnych obrotach i wyszło bardzo dobrze.
wielkie dzięki za taki dokładny opis wymiany uszczelki - na pewno mi się on przyda jeśli jeśli nie teraz, to kiedyś indziej. pogadam z kolegą, który się lepiej zna na temacie i może w którąś sobotę wymienimy uszczelkę wg tej instrukcji
jeszcze raz dziękuję
wielkie dzięki za taki dokładny opis wymiany uszczelki - na pewno mi się on przyda jeśli jeśli nie teraz, to kiedyś indziej. pogadam z kolegą, który się lepiej zna na temacie i może w którąś sobotę wymienimy uszczelkę wg tej instrukcji
jeszcze raz dziękuję
to jest tak że zaleca sie wymieniać co druga wymiane uszczelki szpilki dlatego że głowicę dociska sie z odpowiednią siłą i szpilki sie w ten sposób zużywają i może się luzować głowica co może powodować przedmuch... jażeli jestes pewien że wcześniej nie była głowica zdejmowana to odpuść sobie szpilki bo napewno to nie wpłynie na nic
Mechanicy którzy naprawiają głowice często zakładają stare śruby (ze względów budżetowych właścicieli autek). Czasem się zdarza że śruby się urywają... Jeśli robisz auto dla siebie i masz zamiar troszkę nim pośmigać to proponuje zakup nowych śrub. Koszt nie jest strasznie wielki. Wybór należy do CiebiePawog2 pisze:Czy do wymiany uszczelki pod głowicami potrzebne są koniecznie nowe śruby do przykręcenia głowic??
Witam.
Dzisiaj wymieniałem uszczelki pod wspomnianymi pokrywami.
Stare, gumowe(oryginalne) były mega twarde, ciężko było je przełamać palcami
Dałem nowe firmy Elring, nakładając cienką warstwę uszczelniacza Victor Rienz.
Powinno grać jak w zegarku.
Oto numer który odczytałem na uszczelce, może komuś się przyda
-------078 103 483C DBH HD 296/III 8----------
Pozdrawiam.
Dzisiaj wymieniałem uszczelki pod wspomnianymi pokrywami.
Stare, gumowe(oryginalne) były mega twarde, ciężko było je przełamać palcami
Dałem nowe firmy Elring, nakładając cienką warstwę uszczelniacza Victor Rienz.
Powinno grać jak w zegarku.
Oto numer który odczytałem na uszczelce, może komuś się przyda
-------078 103 483C DBH HD 296/III 8----------
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Jestem po remoncie głowic 40 000 km na starych śrubach i jest ok. Swoje ABC robił i też skręcił na starych. Mechanik twierdził, że woli dać stare oryginalne niż nowe, bo właśnie na nowych zdarzało mu się że śruba się urwała. Jedynie w jakiś modelach opla i fiata daje nowe bo są śruby "jednorazowe". Ale co mechanik to inna szkoła. Jak ściągacie głowice to warto zalać cylindry naftą, a jak szybko ucieknie to jeszcze mlekiem - wiadomo wtedy w jakim stanie są pierścienie.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Stawiam, że tak pół roku i zacznie znowu lać, temat wałkowany 1000 razy, tylko ori z ASO trzyma tak jak powinien i na długo, jeśli pokrywy są prosteAdas1987 pisze:Witam.
Dzisiaj wymieniałem uszczelki pod wspomnianymi pokrywami.
Stare, gumowe(oryginalne) były mega twarde, ciężko było je przełamać palcami
Dałem nowe firmy Elring, nakładając cienką warstwę uszczelniacza Victor Rienz.
Powinno grać jak w zegarku.
Oto numer który odczytałem na uszczelce, może komuś się przyda
-------078 103 483C DBH HD 296/III 8----------
Pozdrawiam.