Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Eksploatacja - wymiana uszczelek pokryw zaworów

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2008, 22:53

bartek18150, właśnie słyszałem, że to troche loteria z tą zmianą na pólsyntetyk i są różne opinie. ale wolę mieć informacje z wielu źródeł. postaram się wymienić jeszcze uszczelniacze zaworów, bo troche olej bierze, i jeśli to pomoże, to wtedy się zastanowię co zrobić. na pierwszym pół-syntetyku zamierzamłbym przejechać 1-2kkm i wymienić. ale jeszcze zobaczę czy zużycie oleju ustąpi po wymianie uszczelniaczy, czy przestanie uszczelka pod deklem cieknąć po wymianie i zrobię mu jeszcz badanie kompresji bo jednak troche się boję ewentualnego rozszczelnienia, które mogłoby doprowadzić do zatarcia silnika. robiłem miesiąc temu badanie spalin przy różnych obrotach i wyszło bardzo dobrze.

wielkie dzięki za taki dokładny opis wymiany uszczelki - na pewno mi się on przyda jeśli jeśli nie teraz, to kiedyś indziej. pogadam z kolegą, który się lepiej zna na temacie i może w którąś sobotę wymienimy uszczelkę wg tej instrukcji :-)
jeszcze raz dziękuję :-)

Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 15 wrz 2008, 15:44

ja mam jeszcze jedno pytanie, może trochę zbaczam z własnego tematu ale...

Czy do wymiany uszczelki pod głowicami potrzebne są koniecznie nowe śruby do przykręcenia głowic??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 wrz 2008, 15:48

Pawog2, czytałem o tym ostatnio na forum - chyba nawet w tym temacie jest jakiś post o szpilkach. podobno lepiej je wymienić na nowe, bo to ma potem jakieś znaczenie przy dokręcaniu. skoro już wymieniasz uszczelkę pod głowicą, to zrób to dobrze :-)

AdamE

Post autor: AdamE » 15 wrz 2008, 15:51

to jest tak że zaleca sie wymieniać co druga wymiane uszczelki szpilki dlatego że głowicę dociska sie z odpowiednią siłą i szpilki sie w ten sposób zużywają i może się luzować głowica co może powodować przedmuch... jażeli jestes pewien że wcześniej nie była głowica zdejmowana to odpuść sobie szpilki bo napewno to nie wpłynie na nic

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 15 wrz 2008, 20:26

Pawog2 pisze:Czy do wymiany uszczelki pod głowicami potrzebne są koniecznie nowe śruby do przykręcenia głowic??
Mechanicy którzy naprawiają głowice często zakładają stare śruby (ze względów budżetowych właścicieli autek). Czasem się zdarza że śruby się urywają... Jeśli robisz auto dla siebie i masz zamiar troszkę nim pośmigać to proponuje zakup nowych śrub. Koszt nie jest strasznie wielki. Wybór należy do Ciebie ;-)

Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 15 wrz 2008, 20:31

nie, no jeśli mają się pourywać to nie ma sensu oszczędzać tych 160zł na nowe śruby. Mam zamiar pojeździć tym autem jakieś 2 lata więc musi być dobrze zrobione.

[ Dodano: 2008-09-15, 20:33 ]
no chyba, że znasz tańsze źródło

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 16 wrz 2008, 01:04

Pawog2 pisze:no chyba, że znasz tańsze źródło
Za swoje śruby płaciłem coś około 120 zł jeśli dobrze pamiętam. Firma to Payen - Federal Mogul i wydaje mi się że są warte polecenia.

Adas1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 paź 2013, 17:25
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: Adas1987 » 04 lis 2014, 12:59

Witam.

Dzisiaj wymieniałem uszczelki pod wspomnianymi pokrywami.
Stare, gumowe(oryginalne) były mega twarde, ciężko było je przełamać palcami :)
Dałem nowe firmy Elring, nakładając cienką warstwę uszczelniacza Victor Rienz.
Powinno grać jak w zegarku.

Oto numer który odczytałem na uszczelce, może komuś się przyda
-------078 103 483C DBH HD 296/III 8----------

Pozdrawiam.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 04 lis 2014, 15:52

Jestem po remoncie głowic 40 000 km na starych śrubach i jest ok. Swoje ABC robił i też skręcił na starych. Mechanik twierdził, że woli dać stare oryginalne niż nowe, bo właśnie na nowych zdarzało mu się że śruba się urwała. Jedynie w jakiś modelach opla i fiata daje nowe bo są śruby "jednorazowe". Ale co mechanik to inna szkoła. Jak ściągacie głowice to warto zalać cylindry naftą, a jak szybko ucieknie to jeszcze mlekiem - wiadomo wtedy w jakim stanie są pierścienie.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 04 lis 2014, 16:43

Adas1987 pisze:Witam.

Dzisiaj wymieniałem uszczelki pod wspomnianymi pokrywami.
Stare, gumowe(oryginalne) były mega twarde, ciężko było je przełamać palcami :)
Dałem nowe firmy Elring, nakładając cienką warstwę uszczelniacza Victor Rienz.
Powinno grać jak w zegarku.

Oto numer który odczytałem na uszczelce, może komuś się przyda
-------078 103 483C DBH HD 296/III 8----------

Pozdrawiam.
Stawiam, że tak pół roku i zacznie znowu lać, temat wałkowany 1000 razy, tylko ori z ASO trzyma tak jak powinien i na długo, jeśli pokrywy są proste ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga