Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak reakcji na pedal gazu.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 wrz 2008, 09:17

karol121 pisze:u mnie przy takich samych objawach tylko nastawnik potencjometryczny wyskakuje blad 01268 Quantity Adjuster (N146)
Czyli nie dostosowanie dawki (za duza dawka paliwa) co daje chwilowe badz całkowite odłaczenie pompy wtryskowej, czy aby nie bedzie to spowodowane jakimś opornikiem ? Bo wiem jak nieraz przesadzi sie sporo, bardzo sporo z dawka paliwa w sofcie to własnie takie cyrki sie dzieja.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 wrz 2008, 15:08

hm no ciekawe :roll: jeszcze do bledu jest dolaczone 17-10 control difference- intermittent

[ Dodano: 2008-09-15, 15:11 ]
sugerujesz ze komp sam sobie cos tam poprzestawial :?:

[ Dodano: 2008-09-15, 15:17 ]
to dlaczego jak spadna obroty i ponownie chce wcisnac pedal nie chce jechac jakby byla wysoka dawka to by przy wysokich predkosciach obrotowych odcinalo takmi sie wydaje

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 15 wrz 2008, 17:02

karol121 pisze:to dlaczego jak spadna obroty i ponownie chce wcisnac pedal nie chce jechac jakby byla wysoka dawka to by przy wysokich predkosciach obrotowych odcinalo takmi sie wydaje
Ja tak samo miałem jak obroty były powyżej ~1,7k i pedał sie naciskało to bylo git xD odpuściłeś to się srało xD i wyszło ze potencjometr xDDD

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 wrz 2008, 17:18

karol121 pisze:to dlaczego jak spadna obroty i ponownie chce wcisnac pedal nie chce jechac jakby byla wysoka dawka to by przy wysokich predkosciach obrotowych odcinalo takmi sie wydaje
Wydaje mi sie ze wtedy jest w pewnego rodzaju tyrbie awaryjnym i dla tego nie chce jechać. Wiem ze taka sytacja ma miejsce własnie wtedy kiedy w mapie jest duza bardzo duza dawka (odłancza pompe) pojawia sie własnie ten bład i nie ma reakcji na gaz dopiero po zgaszeniu i ponowym odpaleniu auta, czasem tez bedzie tak ze auto samo zgasnie. Teraz sie zgubiłem czy pytsz o siebie czy o kolege co załozył wątek :-? Bo w przypadku gdzie napewno nic nie było grzebane w kompie (zmiany map, czy nawet oporniki - zmiany nastawów) to najprawdopodobniej winny bedzie pedał gazu, ale tez nie mozna wykluczyc usterki nastawnika.

kapsel

Post autor: kapsel » 15 wrz 2008, 19:26

Witam.
Nie wydaje mi sie zeby to byla wina zbyt duzej dawki paliwa.Tak jak pisalem odpuszcenie gazu nawet przy predkosci 50km/h (hamowanie silnikiem) i ponowne wcisniecie(nie mowie o wciskaniu w podloge) daje juz awarie.Smieszne ,ze dzieje sie to sporadycznie,losowo,ale jest niebywale denerwujace.
Decyzje podjalem narazie taka ,ze do wymiany pojdzie potencjometr gazu.
Aktualnie czekam na paczke.Koszt 70zl.Jak widzicie mam nadzieje i wierze w mniejsze zlo ;-).
Zagladalem dzis pod deske i powiem jedno ...dojscie jest masakryczne.

Z vagiem to juz sam nie wiem.Napewno zawitam do jakiegos magika we Wrocku w celu zawirusowania.

Ps.Dziekuje koledze B4ME za fotki z wymiany potencjometra.

Ps2.Czy 1Z mialy jakas blokade vmax? Moja blokuje sie na 168km/h i chyba 4000obr i jest to ewidentnie blokada,tylko nie wiem czy ktos w niej modzil czy to fabryka.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 wrz 2008, 20:13

a czy ten potencjometr da rade regulowac bo nigdy go nie wymontowywalem ani nie rozbieralem chodzi mi o to zeby podkrecic jego opornosc wyzej bo moze faktycznie jest zuzyty akurat w tym miejscu

kapsel

Post autor: kapsel » 15 wrz 2008, 20:29

Raczej nie bo wyglada tak jak na fotce ponizej.
Obrazek



Fotka dzieki uprzejmosci B4ME

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 wrz 2008, 20:41

jak chcesz to mozesz zmierzyc opornosci na tym potencjometrze ktore powinny wynosic
1 i 3 800...1400 omow
2 i 3 800....1400 omow
4 i 3 - pedal swobodny 0.8...1200 omow
-pedal wcisniety opornosc nieskonczona

kapsel

Post autor: kapsel » 17 wrz 2008, 20:24

Witam
Wymienilem potencjometr gazu dzis po pracy.Nameczylem sie sporo bo dostepu praktycznie nie ma.Niestety objawy nie ustapily.
Zaobserwowalem jeszcze jedna rzacz.Mianowicie auto reaguje na gaz kiedy obroty spadna do 1100.Tzn jade ,zdejmuje noge z gazu ,czyli hamuje silnikiem,wciskam gaz ,zero reakcji,obroty spadaja do 1100 auto normalnie przyspiesza.
Cos mi sie wydaje ,ze pora przestac gdybac i odwiedzic jakiegos dobrego pompiarza (mozecie kogos polecic we Wroclawiu?).
Do tego widac slady dosc sporego zapowietrzania sie ukladu,ale watpie zeby to mialo cos wspolnego.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 wrz 2008, 09:38

kapsel, Jesli masz auto na pierburgu (a z tego co wyczytałem to masz) zapraszam do mnie, gwarantuje ze powiem Ci co jest nie tak ;-) <ok> Wrazie czego odezwij sie na PW, GG, albo na kom.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 18 wrz 2008, 10:16

Opisywalem na forum jak sprawdzic VAG iem poprawnosc dzialania "pedału gazu"..

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 18 wrz 2008, 13:24

kapsel pisze: Ps2.Czy 1Z mialy jakas blokade vmax? Moja blokuje sie na 168km/h i chyba 4000obr i jest to ewidentnie blokada,tylko nie wiem czy ktos w niej modzil czy to fabryka.
Raczej nie, ja seryjnym 1Z na pierburgu leciałem 185, teraz po modzie leci mi 200 wiec żadnego ograniczenia chyba nie ma.... jedz do Solskiera on Ci na bank pomoże

kapsel

Post autor: kapsel » 18 wrz 2008, 19:10

Niestety posiadam duet ,ktory skazuje mnie na koszta.Mianowicie Bosh + nastawnik indukcyjny (ten z wezami od gory).Dziwne bo autko niby z 95r.Walne jeszce fotke spod silnika to jutro mnie upewnicie.
Solskier chetnie podjade,umowimy sie na priv jak tylko sie w robocie ogarne po urlopie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 wrz 2008, 20:44

kapsel pisze:Niestety posiadam duet ,ktory skazuje mnie na koszta.Mianowicie Bosh + nastawnik indukcyjny (ten z wezami od gory).Dziwne bo autko niby z 95r
Troche to nie realne, ale moze ktoś przekładał silnk, albo poprostu źle zdatowane jest auto. A co do problemu to jak najbardziej zapraszam jak dasz rade to wpadaj, zawsze co dwie głowy to nie jedna. <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2008, 15:35

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2008-09-19, 15:37 ]
to sa logi z zacinajacego sie nastawnika na 2 biegu, probowalem tez na odpietym wlaczniku od sprzegla i dalej to samo, zacina sie po gwaltownym puszczeniu pedalu gazu, po ponownym wcisnieciu pedalu gdy spadna obroty to tak jakby odblokowywuje sie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl