Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Problem z rozruchem-inny niż wszystkie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

[b4 ABT] Problem z rozruchem-inny niż wszystkie

Post autor: barteq289 » 22 wrz 2008, 12:13

Szukałem po forum ale nie udalo mi sie znaleźć-znalazlem tylko inne problemy z rozruchem-stad w temacie - inny niz wszyskie..ale do rzeczy!!!

Problem jest taki, że mniej wiecej raz na 10 razy autko mi nie odpala. Nie ma znaczenia czy to na benzynie czy awaryjnie na gazie!! prądy są - rozrusznik kręci a silnik nie łapie;/dopiero po 3-4 próbach i kręceniu w granicach 5-6 sekund silnik uruchamia sie!! wymieniłem świece zapłonowe- od trzech dni-problem pojawił sie raz;/ co moze byc przyczyna?? wiem, że należaloby wymienic przewody WN kopułke palec-ale dochodzenie do problemu na chybil trafil mnie nie satysfakcjonuje..
może ktoś miał kiedys podobny problem i podzieli sie opinią lub pomysłem naprawy go??

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 22 wrz 2008, 18:24

Napisz czy ten problem jest na zimnym czy na ciepłym silniku, i czy nie masz czegoś takiego że auto się dławi lub coś podobnego?
Skoro prądy są! to może warto by sprawdzić pompkę paliwową i regulator ciśnienia paliwa.

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 22 wrz 2008, 19:23

Witam mam podobny problem jest dzień że odpali od razu a jest także nie pali od razu tylko przez przypadek wpadłem że ta gum od przepływki jest pęknięta w dwóch miejscach i tu jest problem w moim przypadku jeden mechanik mnie uświadomił że to musi być szczelne na 100% :shock:

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 22 wrz 2008, 21:19

Ja też tak miałem w swojej ABT ze bardzo ciężko paliła. Miałem uszkodzony czujnik temp wody ten niebieski. Wymieniłem na nowy i zapala normalnie.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 23 wrz 2008, 08:09

audiktom pisze:Napisz czy ten problem jest na zimnym czy na ciepłym silniku, i czy nie masz czegoś takiego że auto się dławi lub coś podobnego?
Skoro prądy są! to może warto by sprawdzić pompkę paliwową i regulator ciśnienia paliwa.
raczej na zimnym-raczej bo tak naprawdę na ciepłym mi sie to nie zdarzyło ale nie wykluczam ze na ciepłym tez mogą być problemy. Ale po przejechaniu ok 25 km i postoju 3-4 godziny problem tez występuje-nie wiem czy wtedy można już mówić o zimnym silniku??

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 23 wrz 2008, 18:30

Sprawdź czujnik niebieski temp.
Przy temperaturze 20*C wartość prawidłowa 2300 ohm
Przy temperaturze 90*C wartość prawidłowa 230 ohm

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 29 wrz 2008, 14:33

a czy na takie wybiórcze odpalanie samochodu może mieć wpływ silniczek krokowy??

AdamE

Post autor: AdamE » 29 wrz 2008, 14:34

barteq289 pisze:a czy na takie wybiórcze odpalanie samochodu może mieć wpływ silniczek krokowy??
nie sądze, on służy do stabilizacji wolnych obrotów

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 wrz 2008, 17:19

barteq289 pisze:a czy na takie wybiórcze odpalanie samochodu może mieć wpływ silniczek krokowy?
Moim zdaniem może. A to dlatego, że w momencie odpalania nastawnik przepustnicy lekko ją uchyla, jeśli tego nie zrobi to przepustnica jest praktycznie całkowicie zamknięta i do silnika nie dociera powietrze.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 01 paź 2008, 09:40

Danek pisze:
barteq289 pisze:a czy na takie wybiórcze odpalanie samochodu może mieć wpływ silniczek krokowy?
Moim zdaniem może. A to dlatego, że w momencie odpalania nastawnik przepustnicy lekko ją uchyla, jeśli tego nie zrobi to przepustnica jest praktycznie całkowicie zamknięta i do silnika nie dociera powietrze.
i rozumiem, że wciskanie pedału gazu przy próbie uruchomienia silnika też nic nie pomoże??
W takim razie jak powinna się mieć sytuacja przy próbie odpalenia na gazie?? przecież instalacja gazowa ma swój własny silniczek krokowy prawda??czy ja źle rozumuje??i może jakoś silnik krokowy gazu jest powiązany z silnikiem krok. benzyny??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 paź 2008, 11:13

barteq289 pisze:i rozumiem, że wciskanie pedału gazu przy próbie uruchomienia silnika też nic nie pomoże?
Tu akurat może pomóc. W zależności jak głęboko wciskasz pedał. Wciskając pedał uchylasz przepustnicę czyli dostarczasz powietrze i benzynę. Natomiast w przypadku odpalania na LPG również i to paliwo bo mikser znajduje się przed przepustnicą. Co więcej przy całkowicie zamkniętej przepustnicy w mikserze nie ma podciśnienia i dlatego trzeba wymusić odparowanie niewielkiej ilości gazu oraz wtłoczyć go do miksera.

Silniki krokowe; benzynowy (właściwa nazwa to nastawnik przepustnicy) i gazowy to dwa zupełnie różne elementy, spełniające dwie zupełnie różne funkcje. Nastawnik przepustnicy w czasie pracy na benzynie uchyla przepustnicę (dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika) w czasie pracy na biegu jałowym, a krokowy od LPG steruje tylko ilością gazu zasysanego do cylindrów razem z powietrzem przez uchyloną przez nastawnik przepustnicę w czasie pracy na LPG. Jak nastawnik nie uchyli przepustnicy to silnik nie odpali ani na benzynie, ani na LPG. Jak krokowy od LPG zostanie uszkodzony (zatnie się, zostanie odłączony itp.) to najwyżej mieszanka nie będzie idealna ale silnik lepiej lub gorzej powinien pracować (chyba, że instalacja jest źle wyregulowana)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2008, 13:12 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 01 paź 2008, 12:39

Danek pisze:
barteq289 pisze:i rozumiem, że wciskanie pedału gazu przy próbie uruchomienia silnika też nic nie pomoże?
Tu akurat może pomóc. W zależności jak głęboko wciskasz pedał. Wciskając pedał uchylasz przepustnicę czyli dostarczasz powietrze. Natomiast w przypadku odpalania na LPG również to paliwo bo mikser znajduje się przed przepustnicą. Co więcej przy całkowicie zamkniętej przepustnicy w mikserze nie ma podciśnienia i dlatego trzeba wymusić odparowanie niewielkiej ilości gazu oraz wtłoczyć go do miksera.

Silniki krokowe; benzynowy (właściwa nazwa to nastawnik przepustnicy) i gazowy to dwa zupełnie różne elementy, spełniające dwie zupełnie różne funkcje. Nastawnik przepustnicy w czasie pracy na benzynie uchyla przepustnicę (dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika) w czasie pracy na biegu jałowym, a krokowy od LPG steruje ilością gazu zasysanego do cylindrów razem z powietrzem przez uchyloną przez nastawnik przepustnicę w czasie pracy na LPG. Jak nastawnik nie uchyli przepustnicy to silnik nie odpali ani na benzynie, ani na LPG. Jak krokowy od LPG zostanie uszkodzony (zatnie się, zostanie odłączony itp.) to najwyżej mieszanka nie będzie idealna ale silnik lepiej lub gorzej powinien pracować (chyba, że instalacja jest źle wyregulowana)
czyli po prostu trzeba postawić na wymianę silnika krokowego benzyny i powinno działać?? a nie pchać sie w wymiane świec, kabli, kopułek itd??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 paź 2008, 13:22

barteq289 pisze:czyli po prostu trzeba postawić na wymianę silnika krokowego benzyny i powinno działać?? a nie pchać sie w wymiane świec, kabli, kopułek itd?
To też jest działanie na ślepo. Ja wiem, że bardzo trudno jest zlokalizować przyczynę takiej usterki, która pojawia się raz na jakiś czas ale jeśli ja miałbym coś wymieniać to raczej zacząłbym od sprawdzenia czy jest iskra. Jeśli kable nie były dawno wymieniane to je wymienił, profilaktycznie również palec i kopułkę, ewentualnie świece. Potem dopiero sprawdziłbym czy nastawnik prawidłowo pracuje (VAG-iem i omomierzem). Jeśli tak to czy przypadkiem kiedy następuje usterka nie wynika ona z tego, że autko próbuje pracować na dwóch paliwach. Mówiąc wprost czy elektrozawory od LPG są pozamykane przy odpalaniu na benzynie. A przy odpalaniu na LPG czy emulator odłączył wtryskiwacz benzynowy. A może to jest sprawka immobilizera.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 02 paź 2008, 09:13

Danek pisze:
barteq289 pisze:czyli po prostu trzeba postawić na wymianę silnika krokowego benzyny i powinno działać?? a nie pchać sie w wymiane świec, kabli, kopułek itd?
To też jest działanie na ślepo. Ja wiem, że bardzo trudno jest zlokalizować przyczynę takiej usterki, która pojawia się raz na jakiś czas ale jeśli ja miałbym coś wymieniać to raczej zacząłbym od sprawdzenia czy jest iskra. Jeśli kable nie były dawno wymieniane to je wymienił, profilaktycznie również palec i kopułkę, ewentualnie świece. Potem dopiero sprawdziłbym czy nastawnik prawidłowo pracuje (VAG-iem i omomierzem). Jeśli tak to czy przypadkiem kiedy następuje usterka nie wynika ona z tego, że autko próbuje pracować na dwóch paliwach. Mówiąc wprost czy elektrozawory od LPG są pozamykane przy odpalaniu na benzynie. A przy odpalaniu na LPG czy emulator odłączył wtryskiwacz benzynowy. A może to jest sprawka immobilizera.
ale jeśli jest to silniczek krokowy benzyny to wciskając gaz na chwile przed odpaleniem i przy odpalaniu powinien zapalać??-jeśli dobrze Cie zrozumiałem?? czyli takim domowym sposobem mogę sprawdzić poprawność działania tego silniczka??

AdamE

Post autor: AdamE » 02 paź 2008, 09:15

barteq289 pisze:czyli takim domowym sposobem mogę sprawdzić poprawność działania tego silniczka??
odłącz go i sprawdź jak nie będzie różnicy to znaczy że to krokowiec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl