[b4 ABT] Problem z rozruchem-inny niż wszystkie
[b4 ABT] Problem z rozruchem-inny niż wszystkie
Szukałem po forum ale nie udalo mi sie znaleźć-znalazlem tylko inne problemy z rozruchem-stad w temacie - inny niz wszyskie..ale do rzeczy!!!
Problem jest taki, że mniej wiecej raz na 10 razy autko mi nie odpala. Nie ma znaczenia czy to na benzynie czy awaryjnie na gazie!! prądy są - rozrusznik kręci a silnik nie łapie;/dopiero po 3-4 próbach i kręceniu w granicach 5-6 sekund silnik uruchamia sie!! wymieniłem świece zapłonowe- od trzech dni-problem pojawił sie raz;/ co moze byc przyczyna?? wiem, że należaloby wymienic przewody WN kopułke palec-ale dochodzenie do problemu na chybil trafil mnie nie satysfakcjonuje..
może ktoś miał kiedys podobny problem i podzieli sie opinią lub pomysłem naprawy go??
Problem jest taki, że mniej wiecej raz na 10 razy autko mi nie odpala. Nie ma znaczenia czy to na benzynie czy awaryjnie na gazie!! prądy są - rozrusznik kręci a silnik nie łapie;/dopiero po 3-4 próbach i kręceniu w granicach 5-6 sekund silnik uruchamia sie!! wymieniłem świece zapłonowe- od trzech dni-problem pojawił sie raz;/ co moze byc przyczyna?? wiem, że należaloby wymienic przewody WN kopułke palec-ale dochodzenie do problemu na chybil trafil mnie nie satysfakcjonuje..
może ktoś miał kiedys podobny problem i podzieli sie opinią lub pomysłem naprawy go??
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
raczej na zimnym-raczej bo tak naprawdę na ciepłym mi sie to nie zdarzyło ale nie wykluczam ze na ciepłym tez mogą być problemy. Ale po przejechaniu ok 25 km i postoju 3-4 godziny problem tez występuje-nie wiem czy wtedy można już mówić o zimnym silniku??audiktom pisze:Napisz czy ten problem jest na zimnym czy na ciepłym silniku, i czy nie masz czegoś takiego że auto się dławi lub coś podobnego?
Skoro prądy są! to może warto by sprawdzić pompkę paliwową i regulator ciśnienia paliwa.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Moim zdaniem może. A to dlatego, że w momencie odpalania nastawnik przepustnicy lekko ją uchyla, jeśli tego nie zrobi to przepustnica jest praktycznie całkowicie zamknięta i do silnika nie dociera powietrze.barteq289 pisze:a czy na takie wybiórcze odpalanie samochodu może mieć wpływ silniczek krokowy?
i rozumiem, że wciskanie pedału gazu przy próbie uruchomienia silnika też nic nie pomoże??Danek pisze:Moim zdaniem może. A to dlatego, że w momencie odpalania nastawnik przepustnicy lekko ją uchyla, jeśli tego nie zrobi to przepustnica jest praktycznie całkowicie zamknięta i do silnika nie dociera powietrze.barteq289 pisze:a czy na takie wybiórcze odpalanie samochodu może mieć wpływ silniczek krokowy?
W takim razie jak powinna się mieć sytuacja przy próbie odpalenia na gazie?? przecież instalacja gazowa ma swój własny silniczek krokowy prawda??czy ja źle rozumuje??i może jakoś silnik krokowy gazu jest powiązany z silnikiem krok. benzyny??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tu akurat może pomóc. W zależności jak głęboko wciskasz pedał. Wciskając pedał uchylasz przepustnicę czyli dostarczasz powietrze i benzynę. Natomiast w przypadku odpalania na LPG również i to paliwo bo mikser znajduje się przed przepustnicą. Co więcej przy całkowicie zamkniętej przepustnicy w mikserze nie ma podciśnienia i dlatego trzeba wymusić odparowanie niewielkiej ilości gazu oraz wtłoczyć go do miksera.barteq289 pisze:i rozumiem, że wciskanie pedału gazu przy próbie uruchomienia silnika też nic nie pomoże?
Silniki krokowe; benzynowy (właściwa nazwa to nastawnik przepustnicy) i gazowy to dwa zupełnie różne elementy, spełniające dwie zupełnie różne funkcje. Nastawnik przepustnicy w czasie pracy na benzynie uchyla przepustnicę (dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika) w czasie pracy na biegu jałowym, a krokowy od LPG steruje tylko ilością gazu zasysanego do cylindrów razem z powietrzem przez uchyloną przez nastawnik przepustnicę w czasie pracy na LPG. Jak nastawnik nie uchyli przepustnicy to silnik nie odpali ani na benzynie, ani na LPG. Jak krokowy od LPG zostanie uszkodzony (zatnie się, zostanie odłączony itp.) to najwyżej mieszanka nie będzie idealna ale silnik lepiej lub gorzej powinien pracować (chyba, że instalacja jest źle wyregulowana)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2008, 13:12 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli po prostu trzeba postawić na wymianę silnika krokowego benzyny i powinno działać?? a nie pchać sie w wymiane świec, kabli, kopułek itd??Danek pisze:Tu akurat może pomóc. W zależności jak głęboko wciskasz pedał. Wciskając pedał uchylasz przepustnicę czyli dostarczasz powietrze. Natomiast w przypadku odpalania na LPG również to paliwo bo mikser znajduje się przed przepustnicą. Co więcej przy całkowicie zamkniętej przepustnicy w mikserze nie ma podciśnienia i dlatego trzeba wymusić odparowanie niewielkiej ilości gazu oraz wtłoczyć go do miksera.barteq289 pisze:i rozumiem, że wciskanie pedału gazu przy próbie uruchomienia silnika też nic nie pomoże?
Silniki krokowe; benzynowy (właściwa nazwa to nastawnik przepustnicy) i gazowy to dwa zupełnie różne elementy, spełniające dwie zupełnie różne funkcje. Nastawnik przepustnicy w czasie pracy na benzynie uchyla przepustnicę (dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika) w czasie pracy na biegu jałowym, a krokowy od LPG steruje ilością gazu zasysanego do cylindrów razem z powietrzem przez uchyloną przez nastawnik przepustnicę w czasie pracy na LPG. Jak nastawnik nie uchyli przepustnicy to silnik nie odpali ani na benzynie, ani na LPG. Jak krokowy od LPG zostanie uszkodzony (zatnie się, zostanie odłączony itp.) to najwyżej mieszanka nie będzie idealna ale silnik lepiej lub gorzej powinien pracować (chyba, że instalacja jest źle wyregulowana)
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To też jest działanie na ślepo. Ja wiem, że bardzo trudno jest zlokalizować przyczynę takiej usterki, która pojawia się raz na jakiś czas ale jeśli ja miałbym coś wymieniać to raczej zacząłbym od sprawdzenia czy jest iskra. Jeśli kable nie były dawno wymieniane to je wymienił, profilaktycznie również palec i kopułkę, ewentualnie świece. Potem dopiero sprawdziłbym czy nastawnik prawidłowo pracuje (VAG-iem i omomierzem). Jeśli tak to czy przypadkiem kiedy następuje usterka nie wynika ona z tego, że autko próbuje pracować na dwóch paliwach. Mówiąc wprost czy elektrozawory od LPG są pozamykane przy odpalaniu na benzynie. A przy odpalaniu na LPG czy emulator odłączył wtryskiwacz benzynowy. A może to jest sprawka immobilizera.barteq289 pisze:czyli po prostu trzeba postawić na wymianę silnika krokowego benzyny i powinno działać?? a nie pchać sie w wymiane świec, kabli, kopułek itd?
ale jeśli jest to silniczek krokowy benzyny to wciskając gaz na chwile przed odpaleniem i przy odpalaniu powinien zapalać??-jeśli dobrze Cie zrozumiałem?? czyli takim domowym sposobem mogę sprawdzić poprawność działania tego silniczka??Danek pisze:To też jest działanie na ślepo. Ja wiem, że bardzo trudno jest zlokalizować przyczynę takiej usterki, która pojawia się raz na jakiś czas ale jeśli ja miałbym coś wymieniać to raczej zacząłbym od sprawdzenia czy jest iskra. Jeśli kable nie były dawno wymieniane to je wymienił, profilaktycznie również palec i kopułkę, ewentualnie świece. Potem dopiero sprawdziłbym czy nastawnik prawidłowo pracuje (VAG-iem i omomierzem). Jeśli tak to czy przypadkiem kiedy następuje usterka nie wynika ona z tego, że autko próbuje pracować na dwóch paliwach. Mówiąc wprost czy elektrozawory od LPG są pozamykane przy odpalaniu na benzynie. A przy odpalaniu na LPG czy emulator odłączył wtryskiwacz benzynowy. A może to jest sprawka immobilizera.barteq289 pisze:czyli po prostu trzeba postawić na wymianę silnika krokowego benzyny i powinno działać?? a nie pchać sie w wymiane świec, kabli, kopułek itd?