[B4] Udoskonalenie tylnego hamulca ręcznego
[B4] Udoskonalenie tylnego hamulca ręcznego
Witam serdecznie właścicieli modelu z tylnymi hamulcami tarczowymi. Jak wiadomo to one są bolączką naszych pojazdów. Oto krótka historia problemu i jak temu zaradzić .
Pewnego pięknego dnia poczułem znoszenie w lewą stronę i smród palącego się klocka hamulcowego.Przyczyna? Zablokowany zacisk tylny. Po rozebraniu okazał się złomem. Nie bacząc na koszty (chodzi przecież o bezpieczeństwo jazdy) kupiłem nowe zaciski,tarcze i klocki.I tu niespodzianka...nie zawsze zaciski odbijają (linki w dobrym stanie). dwa magiczne zaklęcia pod nosem :mrgreen: ,kilka fajeczek i...pomysł sam przyszedł.Zrobię sobie sprężyny odciągowe .
Jak pomyślałem,tak zrobiłem :mrgreen: .
Z materiałów potrzebny nam jest drut sprężynowy fi 3 (około 50 cm). I do dzieła.
Na zdjęciu jest pokazana sprężyna lewa. Sprężyna prawa jest lustrzanym odbiciem lewej.
Polecam gięcie na zimno (pomocna będzie rurka o śrenicy wewnętrznej fi 5),gdyż nie trzeba będzie hartować sprężyn.
No to jeszcze zamocowanie. Z tym również nie ma problemu.
Po tej operacji możemy mieć pewność,że nasz ręczny nas nie zawiedzie :mrgreen: .
Pewnego pięknego dnia poczułem znoszenie w lewą stronę i smród palącego się klocka hamulcowego.Przyczyna? Zablokowany zacisk tylny. Po rozebraniu okazał się złomem. Nie bacząc na koszty (chodzi przecież o bezpieczeństwo jazdy) kupiłem nowe zaciski,tarcze i klocki.I tu niespodzianka...nie zawsze zaciski odbijają (linki w dobrym stanie). dwa magiczne zaklęcia pod nosem :mrgreen: ,kilka fajeczek i...pomysł sam przyszedł.Zrobię sobie sprężyny odciągowe .
Jak pomyślałem,tak zrobiłem :mrgreen: .
Z materiałów potrzebny nam jest drut sprężynowy fi 3 (około 50 cm). I do dzieła.
Na zdjęciu jest pokazana sprężyna lewa. Sprężyna prawa jest lustrzanym odbiciem lewej.
Polecam gięcie na zimno (pomocna będzie rurka o śrenicy wewnętrznej fi 5),gdyż nie trzeba będzie hartować sprężyn.
No to jeszcze zamocowanie. Z tym również nie ma problemu.
Po tej operacji możemy mieć pewność,że nasz ręczny nas nie zawiedzie :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 20:39 przez pafko, łącznie zmieniany 1 raz.
Ad.1 To zależy jakie masz otwory do mocowania sprężyny.czarekj pisze:Ja nic nie kombinowałem tylko włożyłem w to miejsce oryginalne spreżyny od starszego modelu Audi. Ze sprężynami trzeba razem przełożyć śrubkę podpierającą.
Niestety w przypadku skorodowanej osi "wyciskacza" hamulca ręcznego nawet oryginalne mocne sprężyny czasem nie pomogą.
Spróbować zawsze warto.
Ad.2 Zgoda :mrgreen:
Witam
Ja zamontowałem w moim ABK sprężyny z ASO 8E0 615 296 (prawa) i ASO 8E0 615 295 (lewa). 15 ZŁ sztuka.
Trochę nie leżą ale trzymają ręczny- musiałem opaską zacisnąc jedną część aby nie wyleciały.
Ja zamontowałem w moim ABK sprężyny z ASO 8E0 615 296 (prawa) i ASO 8E0 615 295 (lewa). 15 ZŁ sztuka.
Trochę nie leżą ale trzymają ręczny- musiałem opaską zacisnąc jedną część aby nie wyleciały.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, 16:39 przez skibara12, łącznie zmieniany 5 razy.
w b3 nie ma sprężyn na zaciskach orginalnie,przynajmniej sie nie spotkałem,zacisk b3 od b4 różnią się miejscem umieszczenia odpowietrznika i uchwytem na linke ręcznego.Taka sprężyna fajny patent,ja miałem problem z ręcznym-nie odbijał:/,ale zregenerowałeł zaciski,tzn,rozebrałem,wyczyściłem ,założyłem nowe reperaturki i działa:)jak nowy:)