[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
wskaźniki temperatury w Audi 80 B3/B4 są takie same nie zależnie od wersji silnikowej. tak więc pionowa kreska to 100stC.
Umnie pokazuje 110 jak włącza się wentylator ale mam czujnik szary w zamienniku i przekłamuje o 15stC.
P.S. może ma ktoś na zbyciu oryginalny czujnik szary, bo umnie nie idzie go dostac.
Umnie pokazuje 110 jak włącza się wentylator ale mam czujnik szary w zamienniku i przekłamuje o 15stC.
P.S. może ma ktoś na zbyciu oryginalny czujnik szary, bo umnie nie idzie go dostac.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2008, 17:20 przez killer0123, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli temperatura cieczy chłodzącej wynosi od 92stC do 97stC wyłącznik termiczny uruchamia wentylator.Wentylator jest napedzany przez silnik elektryczny i pracuje tak długo, aż temperatura cieczy chłodzącej nie spadnie poniżej 84stC do 91stC UWAGA!. Wentylatry elektryczne mogą się samoczynnie włączyć także po wyłączeniu układu zapłonowego. Jest możliwe kilkakrotne włączenie z powodu nagromadzenia się ciepła w przedziale silnika. Dzięki okresowej pracy wentylatora zwiększa się użyteczna moc silnika i zmniejszenia się zużycie paliwa!
[ Dodano: 2008-08-02, 14:52 ]
Pionowa kreska to 95stC
[ Dodano: 2008-08-02, 14:52 ]
Pionowa kreska to 95stC
wracając do tematu: między 90 st a 120 st są dwie kraski więc oznaczać muszą 100 i 110 st - tak więc pionowa to niewątpliwie 100 st C.
ponadto, podobnie jak u newerafan - odpiałem sonde i po jakimś czasie ją podłączyłem z powrotem, zrobiłem reset i co...wentylator włącza się przy około 98-99 st, tak że zanim schłodzi dochodzi do 100 st. jak jechałem widziałem że coś paruje z lewej str maski - pod blokiem sprawdziłem i okazało sie że wyrzuca płyn ze zbiorniczka...
wcześniej działał ok (przed odłączeniem sondy i w trakcie gdy była odłaczona)
co mogło to spowodować?
ponadto, podobnie jak u newerafan - odpiałem sonde i po jakimś czasie ją podłączyłem z powrotem, zrobiłem reset i co...wentylator włącza się przy około 98-99 st, tak że zanim schłodzi dochodzi do 100 st. jak jechałem widziałem że coś paruje z lewej str maski - pod blokiem sprawdziłem i okazało sie że wyrzuca płyn ze zbiorniczka...
wcześniej działał ok (przed odłączeniem sondy i w trakcie gdy była odłaczona)
co mogło to spowodować?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
spidercio, sonda nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika. Nawet jeśliby padła to albo ECU podstawia swoją wartość w trybie awaryjnym albo zaniżony sygnał sondy powoduje wzbogacenie mieszanki, a ta nie powoduje wzrostu temp. spalania jak mieszanka uboga. Sprawdź dokładnie czy masz szczelny układ chłodzenia bo może się zapowietrzać przez jakąś małą nieszczelność. Jeśli jest 100% szczelny to spróbuj go odpowietrzyć. Jak to nie pomoże to może się zapowietrzać w inny sposób np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
ok, rozumiem Danek - ale ja wcale nie uzależnaiłem wentylatora od sondy, a reczej efektu jego działania od resetu ecu :mrgreen:
jest jesszcejedna sprawa - wymieniłem wczoraj sonde na nową i muszę oczywiście zrobić znowu resecik tylko że zapomniałem na noc <ok> tak wyszło...
mogę dziś spokojnie jeździć i zrobić dpiero wieczorem? jak szybko po wymianie reset ecu musi być dokonany?
jest jesszcejedna sprawa - wymieniłem wczoraj sonde na nową i muszę oczywiście zrobić znowu resecik tylko że zapomniałem na noc <ok> tak wyszło...
mogę dziś spokojnie jeździć i zrobić dpiero wieczorem? jak szybko po wymianie reset ecu musi być dokonany?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
spidercio, Reset nie musi być robiony w nocy. Przede wszystkim chodzi o to, żeby silnik był wychłodzony maksymalnie. Wtedy ECU rejestruje najszerszy zakres temperatury pracy i do niego ustala nową mapę. Czas odłączenia aku to wystarczy 5 minut. Reset możesz sobie zrobić kiedy Ci się podoba. Możesz go nawet wcale nie robić bo po dłuższym czasie eksploatacji ECU sam dostosuje mapę do nowych wskazań, tyle, że to będzie trochę dłużej trwało.