Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 31 lip 2008, 17:27

przecież w rożnych modelach układ na wskaźniku temp może być chyba inny więc tym samym używanie stwierdzenia pionowa kreska wydaje się bezzsadne - lepiej rzecz jasna posługiwać się wartościami oC

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 31 lip 2008, 18:44

wskaźniki temperatury w Audi 80 B3/B4 są takie same nie zależnie od wersji silnikowej. tak więc pionowa kreska to 100stC.
Umnie pokazuje 110 jak włącza się wentylator ale mam czujnik szary w zamienniku i przekłamuje o 15stC.

P.S. może ma ktoś na zbyciu oryginalny czujnik szary, bo umnie nie idzie go dostac.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2008, 17:20 przez killer0123, łącznie zmieniany 1 raz.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 02 sie 2008, 00:11

Jeśli temperatura cieczy chłodzącej wynosi od 92stC do 97stC wyłącznik termiczny uruchamia wentylator.Wentylator jest napedzany przez silnik elektryczny i pracuje tak długo, aż temperatura cieczy chłodzącej nie spadnie poniżej 84stC do 91stC UWAGA!. Wentylatry elektryczne mogą się samoczynnie włączyć także po wyłączeniu układu zapłonowego. Jest możliwe kilkakrotne włączenie z powodu nagromadzenia się ciepła w przedziale silnika. Dzięki okresowej pracy wentylatora zwiększa się użyteczna moc silnika i zmniejszenia się zużycie paliwa!

[ Dodano: 2008-08-02, 14:52 ]
Pionowa kreska to 95stC

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 26 wrz 2008, 19:49

wracając do tematu: między 90 st a 120 st są dwie kraski więc oznaczać muszą 100 i 110 st - tak więc pionowa to niewątpliwie 100 st C.

ponadto, podobnie jak u newerafan - odpiałem sonde i po jakimś czasie ją podłączyłem z powrotem, zrobiłem reset i co...wentylator włącza się przy około 98-99 st, tak że zanim schłodzi dochodzi do 100 st. jak jechałem widziałem że coś paruje z lewej str maski - pod blokiem sprawdziłem i okazało sie że wyrzuca płyn ze zbiorniczka...

wcześniej działał ok (przed odłączeniem sondy i w trakcie gdy była odłaczona)

co mogło to spowodować?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 20:21

spidercio, sonda nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika. Nawet jeśliby padła to albo ECU podstawia swoją wartość w trybie awaryjnym albo zaniżony sygnał sondy powoduje wzbogacenie mieszanki, a ta nie powoduje wzrostu temp. spalania jak mieszanka uboga. Sprawdź dokładnie czy masz szczelny układ chłodzenia bo może się zapowietrzać przez jakąś małą nieszczelność. Jeśli jest 100% szczelny to spróbuj go odpowietrzyć. Jak to nie pomoże to może się zapowietrzać w inny sposób np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 27 wrz 2008, 09:16

ok, rozumiem Danek - ale ja wcale nie uzależnaiłem wentylatora od sondy, a reczej efektu jego działania od resetu ecu :mrgreen:

jest jesszcejedna sprawa - wymieniłem wczoraj sonde na nową i muszę oczywiście zrobić znowu resecik tylko że zapomniałem na noc <ok> tak wyszło...

mogę dziś spokojnie jeździć i zrobić dpiero wieczorem? jak szybko po wymianie reset ecu musi być dokonany?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 wrz 2008, 09:22

spidercio, Reset nie musi być robiony w nocy. Przede wszystkim chodzi o to, żeby silnik był wychłodzony maksymalnie. Wtedy ECU rejestruje najszerszy zakres temperatury pracy i do niego ustala nową mapę. Czas odłączenia aku to wystarczy 5 minut. Reset możesz sobie zrobić kiedy Ci się podoba. Możesz go nawet wcale nie robić bo po dłuższym czasie eksploatacji ECU sam dostosuje mapę do nowych wskazań, tyle, że to będzie trochę dłużej trwało.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 27 wrz 2008, 09:31

ok, dzieki za info

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl