[AAH] Eksploatacja - zuzycie oleju
[AAH] Eksploatacja - zuzycie oleju
Wiem, że na forum jest już temat co do tego i skończyło się tam chyba na tym, że 2.8 od zmiany do zmiany może wziąść 1litr... Kopcił na siwo i pojechałem do mechanika kazał pojeździć troche i sprawdzić czy oleju faktycznie ubywa... Niestety u mnie 1litr wychodzi na 1000 km...
Zauważyłem jeszcze, że jedna świeca jest zasmarowana olejem...
Co o tym myślicie ? Jaki może byc koszt naprawy ? Czy wystarczy zmienić uszczelniacze czy myśleć już o pierścieniach ??
Zauważyłem jeszcze, że jedna świeca jest zasmarowana olejem...
Co o tym myślicie ? Jaki może byc koszt naprawy ? Czy wystarczy zmienić uszczelniacze czy myśleć już o pierścieniach ??
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 13:01 przez saint99, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
mechanikiem nie jestem dlatego pytam żeby się coś dowiedzieć... a co do tych kosztów to bardziej chodziło mi o robocizne a nie o części... Wiem, że co mechanik to inna cena ale chciałbym wiedzieć czy stać mnie na to teraz, czy to bedzie koszt 600zł czy 1500zł...
Mogę prosić o jakieś namiary na tego gościa od pierścieni ??
Mogę prosić o jakieś namiary na tego gościa od pierścieni ??
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
http://moto.allegro.pl/item428763992_pi ... _audi.html przykładowa aukcja, konkrety trzeba ustalać mailem bądź telefonicznie. Robocizna to różnie w zależności od regionu Polski i mechaników. Ja za zrobienie głowicy na gotowo w Krakowie zapłaciłem ok 500zł ( nowe zawory, prowadnice, uszczelniacze, docieranie zaworów, planowanie głowicy). Wymiana pierścieni to więcej rozbierania bo trzeba dół rozebrać, w przypadku ściągniętej głowicy obejdzie się bez demontażu silnika z auta. Z moich obliczeń to powinno wyjść: nowe uszczelniacze i prowadnice na 2 głowice + planowanie, docieranie zaworów jakieś 150zł-200zł max, do tego kpl uszczelek jakieś 120zł. Pierścienie ok 200-250zł +uszczelka miski olejowej. Robocizna różnie ale myślę że 400zł było by ok. tysiak powinien starczyć. Ale niech się wypowiedzą inni, najlepiej Ci którzy już to przerabiali najlepiej w V6.
chyba znalazłem przyczyne problemów...
ostatnio znowu miałem problemy z ukł. chłodzenia (https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21346 )
Dziś przy odpowietrzaniu zobaczyłem że dość dobrze leje się woda z rury i daje dużo białego dymu... Czy to nie bedzie uszczelka pod głowicą ?? Bo z tego co czytałem na forum to tak wychodzi. Na nowym korku po 2 dniach jazdy jest brązowo biały osad, na bagnecie nie widze smug z płynu ale może tylko nie widze. Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??
ostatnio znowu miałem problemy z ukł. chłodzenia (https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21346 )
Dziś przy odpowietrzaniu zobaczyłem że dość dobrze leje się woda z rury i daje dużo białego dymu... Czy to nie bedzie uszczelka pod głowicą ?? Bo z tego co czytałem na forum to tak wychodzi. Na nowym korku po 2 dniach jazdy jest brązowo biały osad, na bagnecie nie widze smug z płynu ale może tylko nie widze. Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??
Jeśli masz problemy z zapaleniem to możliwe że sprężanie ucieka. Zmierz ciśnienie sprężania ew. zrób próbę olejową.saint99 pisze:Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??
No a ja już swoje naprawiłem... Zmieniłem pieścienie, obie uszczelki, uszczelniacze, szklanki na jednej głowicy bo tłukły się (nie wiem czemu nadal je słychać) i kilka jeszcze drobnych rzeczy.... za części wyszło 1100zł w tym płyny, oleje, nowe szpilki itp... a mechanik mnie zaskoczył bo wziął tylko 400zł tyle że to nie warsztat tylko tak sobie w domu robi po godzinach gość... w normalnym warsztacie 300zł powiedzieli mi za zmiane samej uszczelki... po tym wszystkim jeszcze założyłem instalacje gazową STAG-300 koszt 2700zł i mysle że już autko bedzie jeździło...