Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Eksploatacja - zuzycie oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

[AAH] Eksploatacja - zuzycie oleju

Post autor: saint99 » 27 wrz 2008, 12:14

Wiem, że na forum jest już temat co do tego i skończyło się tam chyba na tym, że 2.8 od zmiany do zmiany może wziąść 1litr... Kopcił na siwo i pojechałem do mechanika kazał pojeździć troche i sprawdzić czy oleju faktycznie ubywa... Niestety u mnie 1litr wychodzi na 1000 km... :/
Zauważyłem jeszcze, że jedna świeca jest zasmarowana olejem...
Co o tym myślicie ? Jaki może byc koszt naprawy ? Czy wystarczy zmienić uszczelniacze czy myśleć już o pierścieniach ?? :-(
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 13:01 przez saint99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 wrz 2008, 12:51

stawiam na pierścienie, w 80% przypadków wymiana samych uszczelniaczy zaworowych pomaga jak umarłemu kadzidło.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 27 wrz 2008, 12:57

ale skoro na jednej świecy jest olej to chyba nie z winy pierścieni nie ??

jaki mniej/więcej może być koszt wymiany pierścieni w V6 ??

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 wrz 2008, 13:14

uszczelniacze swoją drogą, no ale chyba nie myślisz że przez 1 zawór łyka litr oleju na 1000km..., jak ja pytałem o pierścienie to na jednego tłoka kpl 50zł firmy KOLBEN-SCHMIDT, na allegro gość z Rzeszowa sprzedaje takie rzeczy.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 27 wrz 2008, 13:19

mechanikiem nie jestem dlatego pytam żeby się coś dowiedzieć... a co do tych kosztów to bardziej chodziło mi o robocizne a nie o części... Wiem, że co mechanik to inna cena ale chciałbym wiedzieć czy stać mnie na to teraz, czy to bedzie koszt 600zł czy 1500zł...

Mogę prosić o jakieś namiary na tego gościa od pierścieni ??

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 wrz 2008, 13:43

http://moto.allegro.pl/item428763992_pi ... _audi.html przykładowa aukcja, konkrety trzeba ustalać mailem bądź telefonicznie. Robocizna to różnie w zależności od regionu Polski i mechaników. Ja za zrobienie głowicy na gotowo w Krakowie zapłaciłem ok 500zł ( nowe zawory, prowadnice, uszczelniacze, docieranie zaworów, planowanie głowicy). Wymiana pierścieni to więcej rozbierania bo trzeba dół rozebrać, w przypadku ściągniętej głowicy obejdzie się bez demontażu silnika z auta. Z moich obliczeń to powinno wyjść: nowe uszczelniacze i prowadnice na 2 głowice + planowanie, docieranie zaworów jakieś 150zł-200zł max, do tego kpl uszczelek jakieś 120zł. Pierścienie ok 200-250zł +uszczelka miski olejowej. Robocizna różnie ale myślę że 400zł było by ok. tysiak powinien starczyć. Ale niech się wypowiedzą inni, najlepiej Ci którzy już to przerabiali najlepiej w V6.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 06 paź 2008, 09:33

chyba znalazłem przyczyne problemów...
ostatnio znowu miałem problemy z ukł. chłodzenia (https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21346 )

Dziś przy odpowietrzaniu zobaczyłem że dość dobrze leje się woda z rury i daje dużo białego dymu... Czy to nie bedzie uszczelka pod głowicą ?? Bo z tego co czytałem na forum to tak wychodzi. Na nowym korku po 2 dniach jazdy jest brązowo biały osad, na bagnecie nie widze smug z płynu ale może tylko nie widze. Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano :/ Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 07 paź 2008, 10:39

saint99 pisze:Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano :/ Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??
Jeśli masz problemy z zapaleniem to możliwe że sprężanie ucieka. Zmierz ciśnienie sprężania ew. zrób próbę olejową.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 07 paź 2008, 10:44

byłem już u mechanika i stwierdził że uszczelka... mówił że jeśli juz tak idzie woda i para z tłumika i jest takie ciśnienie w ukł. chłodzenia to na pewno uszczelka... Może jutro albo pojutrze zabierze się za moje auto...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 paź 2008, 11:05

Ciekawa sprawa bo ja ostatni o kupiem audiczkę z tym silnikiem i tez zauważylem że rury leci woda i para ale plynu nie ubywa oleju takze przejechalem juz prawie 1200 km i nic tylko troche pary i woda z rury .Rura nie jest okopcona.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 07 paź 2008, 11:10

no ktoś kiedyś na forum pisał o tym... woda powstaje jakoś tam przy spalaniu a jak paruje to jest troche dymu ale u mnie niestety na tym się nie kończy bo woda ucieka i to dużo...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 paź 2008, 11:54

Wlasnie uzylem szukajki i znalazlem pare tematow na ten temat i faktycznie to normalne ze leci woda jezeli sie nie nagrzeje tlumik i nie wyparuje sama .Wielkie dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 17 lis 2008, 11:55

No a ja już swoje naprawiłem... Zmieniłem pieścienie, obie uszczelki, uszczelniacze, szklanki na jednej głowicy bo tłukły się (nie wiem czemu nadal je słychać) i kilka jeszcze drobnych rzeczy.... za części wyszło 1100zł w tym płyny, oleje, nowe szpilki itp... a mechanik mnie zaskoczył bo wziął tylko 400zł tyle że to nie warsztat tylko tak sobie w domu robi po godzinach gość... w normalnym warsztacie 300zł powiedzieli mi za zmiane samej uszczelki... po tym wszystkim jeszcze założyłem instalacje gazową STAG-300 koszt 2700zł i mysle że już autko bedzie jeździło... :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 lis 2008, 13:57

jak będziesz oszczędzał na gazie i będzie go spalać 10 litrów lub mniej to się szybciutko pożegnasz z silnikiem.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 17 lis 2008, 16:13

a dlaczego tak ?? chodzi ci o ustawienie instalacji czy oszczędną jazde ??

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl