[ABT] Nowa instalacja - problem.
[ABT] Nowa instalacja - problem.
Witam kolegów.
Piszę w sprawie matuli. Nie dawno założyła instalację gazową do swojego nowego nabytku u pana Ciaćka w Olszynie.
Link jeden z wielu, które wypluło google: http://www.lista.e-sieci.pl/place49909, ... drzej.html
Opiszę najpierw samą instalację:
reduktor: EMMAGAS ML 04
wielozawór: TOMASETTO
Zbiornik: IRENE
sterownik: AC STAG 2-W
Zdjęcia komory silnika:
Problem jest następujący:
1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG (miałem kiedyś opla vectrę A 2,0 8V na pełnej szprycy i instalację BRC i zawsze palił max 11 litrów)
3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje. (O ile pamiętam to kompa się właśnie programuje ale ja tu nie jestem fachowcem).
4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie. Ja tego nie miałem w swoim oplu a szedł jak szalony bez żadnej znaczącej różnicy na benzynie czy na gazie.
5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.
Proszę tu znających temat o opinie.
Piszę w sprawie matuli. Nie dawno założyła instalację gazową do swojego nowego nabytku u pana Ciaćka w Olszynie.
Link jeden z wielu, które wypluło google: http://www.lista.e-sieci.pl/place49909, ... drzej.html
Opiszę najpierw samą instalację:
reduktor: EMMAGAS ML 04
wielozawór: TOMASETTO
Zbiornik: IRENE
sterownik: AC STAG 2-W
Zdjęcia komory silnika:
Problem jest następujący:
1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG (miałem kiedyś opla vectrę A 2,0 8V na pełnej szprycy i instalację BRC i zawsze palił max 11 litrów)
3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje. (O ile pamiętam to kompa się właśnie programuje ale ja tu nie jestem fachowcem).
4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie. Ja tego nie miałem w swoim oplu a szedł jak szalony bez żadnej znaczącej różnicy na benzynie czy na gazie.
5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.
Proszę tu znających temat o opinie.
Słuchaj jeżeli założył śrube to nie jest dobrze z zapłonem lub sondą ew. wina moze tkwić w nastawniku przepustnicy (TPS) , w sumie było tego sporo ,ale na tryb miejski to 13 l gazu to norma ale lata tak jak na pb wtedy . Poszperaj troche było tematów .
W sumie to gość troche namieszał krokowiec i śruba bez sensu powinno być jedno albo drugie . Opowiedz jak było po przejażdzce
W sumie to gość troche namieszał krokowiec i śruba bez sensu powinno być jedno albo drugie . Opowiedz jak było po przejażdzce
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zacznijmy od początku czyli, że coś mi się tu nie zgadza.
W specyfikacji napisałeś:
A teraz do sedna.
Rany Wilu8 błagam :shock: . TPS to czujnik położenia przepustnicy, a nie nastawnik. Śruba (register) nie ma nic wspólnego z zapłonem. Są instalacje ze śrubą i krokowym jednocześnie ale moim zdaniem to badziewie.
W specyfikacji napisałeś:
To nie sterownik tylko przełącznik w kabinie. Sterownik jest na zdjęciu i jest to Stag XL.zserty pisze:sterownik: AC STAG 2-W
A teraz do sedna.
Możliwe, że tak było. Niestety nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić.zserty pisze:1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
W obecnych warunkach jeśli autko jest bardzo często odpalane na zimno i pokonuje bardzo krótkie odcinki (nie zdąży się nagrzać) to spalanie 13 litrów LPG przez ten silnik jest możliwe jednakże moim zdaniem nieco za wysokie (jakieś 1-1,5 litra).zserty pisze:2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG
To akurat kompletna bzdura bo za pomocą softu do sterownika ustawia się wiele parametrów mających wpływ na pracę silnika i spalanie.zserty pisze:3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje.
Oczywiście, że nie. Od tego miejsca zaczyna mi się to wszystko bardzo nie podobać.zserty pisze:4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie.
Podejrzewam, że jeśli cokolwiek pomoże to niewiele.zserty pisze:5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.
Rany Wilu8 błagam :shock: . TPS to czujnik położenia przepustnicy, a nie nastawnik. Śruba (register) nie ma nic wspólnego z zapłonem. Są instalacje ze śrubą i krokowym jednocześnie ale moim zdaniem to badziewie.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Matula robi trasy rzędu 16-18 km jednorazowo. Nagrzewa się żwawo.
Po przejażdżce mam wrażenie jakoby lepiej się zbierał i bardziej reagował na położenie pedału przyspieszania.
Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
Co do tej śruby wydaje mi się, ze jest to druciarstwo. Z opowieści matki wiem, że gość nie podpinał kompa w ogóle, choć ona nie była obecna przy montażu instalacji.
Jak to ugryźć i co z tym fantem robić.
Najchętniej to sam bym się za to wziął, ale nie chcę namieszać za dużo żeby nie stracić gwarancji itp.
Co z tym TPS?
Po przejażdżce mam wrażenie jakoby lepiej się zbierał i bardziej reagował na położenie pedału przyspieszania.
Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
Co do tej śruby wydaje mi się, ze jest to druciarstwo. Z opowieści matki wiem, że gość nie podpinał kompa w ogóle, choć ona nie była obecna przy montażu instalacji.
Jak to ugryźć i co z tym fantem robić.
Najchętniej to sam bym się za to wziął, ale nie chcę namieszać za dużo żeby nie stracić gwarancji itp.
Co z tym TPS?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
zserty, http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/p ... owania.pdf Nic się nie bój. dasz radę. Ja bym zaczął od wywalenia śruby i próby wyregulowania tego co jest.
wilu8, <ok> ja nie piszę, że TPS nie może mieć wpływu na pracę instalacji tylko, że TPS to nie nastawnik.
Jest takie powiedzonko, że jak silnik nie ma co palić to pali zawory i jest w tym bardzo wiele prawdy. Jednak jak już wspomniałem moim zdaniem jednak ciut za dużo teraz pali. Na tej stronie jest też (bezpłatnie) soft do PC-ta. Musisz mieć tylko interfejs (koszt to max 50 zł).zserty pisze:Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
wilu8, <ok> ja nie piszę, że TPS nie może mieć wpływu na pracę instalacji tylko, że TPS to nie nastawnik.
Czyli taki?: http://www.allegro.pl/item449075038_org ... 50_xl.html
Oprogramowanie już ściągnąłem. Martwi mnie tylko to, ze nie mam wyjścia comw laptopie. Będę musiał pomyśleć coś nad PC.
Dziękuję koledzy za pomoc.
Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej.
Zdrówka.
Oprogramowanie już ściągnąłem. Martwi mnie tylko to, ze nie mam wyjścia comw laptopie. Będę musiał pomyśleć coś nad PC.
Dziękuję koledzy za pomoc.
Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej.
Zdrówka.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie ma sprawy <ok>zserty pisze:Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej.
Może być tylko jeśli nie masz COM'a to może pomyślisz nad fejsem na USB np. http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 plus do tego ten kabelek: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=19zserty pisze:Czyli taki?: http://www.allegro.pl/ite...100_150_xl.html
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Osobiście używam tego: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28 ale Ty nie masz COM'a, a słyszałem/czytałem, że z VAG'ami na USB bywa różnie więc nie będę Ci polecał czegoś czego nie sprawdziłem osobiście.
Witam. Posiadam instalację BRC Just i chciałbym kupić interfejs do niej. Czy ktoś ma do tej instalacji i może polecić jakiś? Lub czy któryś z tych linków będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html
http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Kup z viaken.pl a nie badziew made in allegro.Karol_90 pisze:Witam. Posiadam instalację BRC Just i chciałbym kupić interfejs do niej. Czy ktoś ma do tej instalacji i może polecić jakiś? Lub czy któryś z tych linków będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html