Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Nowa instalacja - problem.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

[ABT] Nowa instalacja - problem.

Post autor: zserty » 30 wrz 2008, 19:23

Witam kolegów.
Piszę w sprawie matuli. Nie dawno założyła instalację gazową do swojego nowego nabytku u pana Ciaćka w Olszynie.
Link jeden z wielu, które wypluło google: http://www.lista.e-sieci.pl/place49909, ... drzej.html

Opiszę najpierw samą instalację:
reduktor: EMMAGAS ML 04
wielozawór: TOMASETTO
Zbiornik: IRENE
sterownik: AC STAG 2-W

Zdjęcia komory silnika:
ObrazekObrazekObrazek

Problem jest następujący:
1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG (miałem kiedyś opla vectrę A 2,0 8V na pełnej szprycy i instalację BRC i zawsze palił max 11 litrów)
3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje. (O ile pamiętam to kompa się właśnie programuje ale ja tu nie jestem fachowcem).
4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie. Ja tego nie miałem w swoim oplu a szedł jak szalony bez żadnej znaczącej różnicy na benzynie czy na gazie.
5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.

Proszę tu znających temat o opinie.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 30 wrz 2008, 19:35

Słuchaj jeżeli założył śrube to nie jest dobrze z zapłonem lub sondą ew. wina moze tkwić w nastawniku przepustnicy (TPS) , w sumie było tego sporo ,ale na tryb miejski to 13 l gazu to norma ale lata tak jak na pb wtedy . Poszperaj troche było tematów .
W sumie to gość troche namieszał krokowiec i śruba bez sensu powinno być jedno albo drugie . Opowiedz jak było po przejażdzce ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 wrz 2008, 19:45

Zacznijmy od początku czyli, że coś mi się tu nie zgadza.
W specyfikacji napisałeś:
zserty pisze:sterownik: AC STAG 2-W
To nie sterownik tylko przełącznik w kabinie. Sterownik jest na zdjęciu i jest to Stag XL.
A teraz do sedna.
zserty pisze:1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
Możliwe, że tak było. Niestety nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić.
zserty pisze:2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG
W obecnych warunkach jeśli autko jest bardzo często odpalane na zimno i pokonuje bardzo krótkie odcinki (nie zdąży się nagrzać) to spalanie 13 litrów LPG przez ten silnik jest możliwe jednakże moim zdaniem nieco za wysokie (jakieś 1-1,5 litra).
zserty pisze:3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje.
To akurat kompletna bzdura bo za pomocą softu do sterownika ustawia się wiele parametrów mających wpływ na pracę silnika i spalanie.
zserty pisze:4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie.
Oczywiście, że nie. Od tego miejsca zaczyna mi się to wszystko bardzo nie podobać.
zserty pisze:5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.
Podejrzewam, że jeśli cokolwiek pomoże to niewiele.

Rany Wilu8 błagam :shock: . TPS to czujnik położenia przepustnicy, a nie nastawnik. Śruba (register) nie ma nic wspólnego z zapłonem. Są instalacje ze śrubą i krokowym jednocześnie ale moim zdaniem to badziewie.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 30 wrz 2008, 19:53

kolejny fachowiec co tylko umie założyć instalację a nie ma pojęcia jak ją wyregulować albo zgrać ze specyfika danego typu silnika, oj będą kłopoty, będą...

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 30 wrz 2008, 20:00

Danek, wiem żle to z formułowałem :oops: ale spotkałem jeden przypadek że TPS miał wpływ na prace silnika na LPG i stąd moja wzmianka o nim ;-)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 30 wrz 2008, 20:25

Matula robi trasy rzędu 16-18 km jednorazowo. Nagrzewa się żwawo.
Po przejażdżce mam wrażenie jakoby lepiej się zbierał i bardziej reagował na położenie pedału przyspieszania.
Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
Co do tej śruby wydaje mi się, ze jest to druciarstwo. Z opowieści matki wiem, że gość nie podpinał kompa w ogóle, choć ona nie była obecna przy montażu instalacji.
Jak to ugryźć i co z tym fantem robić.
Najchętniej to sam bym się za to wziął, ale nie chcę namieszać za dużo żeby nie stracić gwarancji itp.

Co z tym TPS?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 30 wrz 2008, 20:38

W tym jednym przypadku z którym miałem do czynienia to jak był TPS uszkodzony to auto muliło na gazie być może z twoim przypadkiem to nie ma związku ale pisze jako Fakt ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 wrz 2008, 20:55

zserty, http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/p ... owania.pdf Nic się nie bój. dasz radę. Ja bym zaczął od wywalenia śruby i próby wyregulowania tego co jest.
zserty pisze:Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
Jest takie powiedzonko, że jak silnik nie ma co palić to pali zawory i jest w tym bardzo wiele prawdy. Jednak jak już wspomniałem moim zdaniem jednak ciut za dużo teraz pali. Na tej stronie jest też (bezpłatnie) soft do PC-ta. Musisz mieć tylko interfejs (koszt to max 50 zł).

wilu8, <ok> ja nie piszę, że TPS nie może mieć wpływu na pracę instalacji tylko, że TPS to nie nastawnik.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 30 wrz 2008, 21:27

Czyli taki?: http://www.allegro.pl/item449075038_org ... 50_xl.html

Oprogramowanie już ściągnąłem. Martwi mnie tylko to, ze nie mam wyjścia comw laptopie. Będę musiał pomyśleć coś nad PC.
Dziękuję koledzy za pomoc.
Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej. ;-)

Zdrówka.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 wrz 2008, 21:52

zserty pisze:Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej. ;-)
Nie ma sprawy <ok>
Może być tylko jeśli nie masz COM'a to może pomyślisz nad fejsem na USB np. http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 plus do tego ten kabelek: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=19

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 30 wrz 2008, 22:01

Jesteś Gość przez duże G. <ok>
Na pewno nad nim pomyślę.

Powiedz mi jeszcze odnośnie samych samej diagnostyki VAG. Który to byłby interfejs do 80-tki?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 wrz 2008, 22:54

Osobiście używam tego: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28 ale Ty nie masz COM'a, a słyszałem/czytałem, że z VAG'ami na USB bywa różnie więc nie będę Ci polecał czegoś czego nie sprawdziłem osobiście.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 09 maja 2011, 20:10

Witam. Posiadam instalację BRC Just i chciałbym kupić interfejs do niej. Czy ktoś ma do tej instalacji i może polecić jakiś? Lub czy któryś z tych linków będzie dobry?

http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html

http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 13 maja 2011, 13:38

Karol_90 pisze:Witam. Posiadam instalację BRC Just i chciałbym kupić interfejs do niej. Czy ktoś ma do tej instalacji i może polecić jakiś? Lub czy któryś z tych linków będzie dobry?

http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html

http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html
Kup z viaken.pl a nie badziew made in allegro.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 20 maja 2011, 19:30

Ja mam interfejs od kruczi1 na usb i kumpel kupił identyczny i obydwa rewela śmigają pod każdym laptopem i nic nie zrywa połączeń śmiało polecam .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl