Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1,8s 90km] zawory, uszczelniacze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 05 paź 2008, 19:26

Z przebiegiem pierścieni to chyba przesadzasz ;-) Chyba że na lotosie....
Mam przejechane 250tys.(1,8) , kumpel 300tys. (2,0) , byłe auto wspólnika 400tys(1,8) obecne 360tys(2,2), znajomy taksówkarz 380tys(1,8), kuzyn koło 500tys(2,6) . Zużycie oleju w tych silnikach jest nieduże albo prawie żadne. We wszystkich wymieniałem tylko uszczelniacze zaworów.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 paź 2008, 19:36

grze pisze:Danek, a czy spalanie oleju 0,5L/1000km jest już ilością bardzo groźną dla sondy i kata?
Na to pytanie nie znam niestety konkretnej odpowiedzi. Myślę, że tak natychmiast to nowej sondy Ci nie zakituje. Zdążysz jeszcze zmienić uszczelniacze zanim się to stanie. Poza tym niewłaściwa mieszanka ma taki sam negatywny wpływ na sondę i kata jak spalany olej. Także wymieniaj sondę i szukaj mechanika.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 paź 2008, 13:05

właśnie odebrałem auto od mechaniora. wymieniał mi uszczelniacze. za robociznę zawołał 150 zł. szybko mu poszło, bo zostawiłem mu auto na noc w warsztacie i rano po 11 już było do odebrania. mam nadzieję, że teraz przestanie spalać olej.
a z różnic jakie zauważyłem, to głośniej chodzi silnik od ok 2800 RPM, i słabiej się wkręca na obroty przy mocnym dodawaniu gazu. generalnie przy 4000RPM już nie ma przyspieszenia. ale to chyba wina zapłonu. może mechanik przestawił niechcący - tzn. mam nadzieję, że to wina zapłonu. chociaż przy wciśnięciu gazu do dechy nie słychać zaworów. generalnie ta wymiana zmuliła go strasznie. coś mi przy okazji mechanior wspomniał, że miałem źle ustawiony rozrząd - nie na ten cylinder co trzeba i że musiał wałek o 180' obrócić. jutro jadę do elekrtyka ustawić zapłon. mam nadzieję, że to pomoże :roll:

adamooo

Post autor: adamooo » 08 paź 2008, 13:27

Mnie się wydaje że to nie jest zrobione jak trzeba jak u mnie stukały zawory to dolałem oleju i znów stukały okazało się że jest do wymiany uszczelka pod miską olejową bo wyrzuca olej mechanik wymienił i tyle. Ale pierwszy raz słyszę że trzeba obracać wałek o 180stopni no i jeszcze to zmulenie auta z reguły wizyta u znachora ma pomuc

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 paź 2008, 13:41

adamooo pisze:Mnie się wydaje że to nie jest zrobione jak trzeba jak u mnie stukały zawory to dolałem oleju i znów stukały okazało się że jest do wymiany uszczelka pod miską olejową bo wyrzuca olej mechanik wymienił i tyle. Ale pierwszy raz słyszę że trzeba obracać wałek o 180stopni no i jeszcze to zmulenie auta z reguły wizyta u znachora ma pomuc
ale u mnie nie stukają zawory :!: poprostu mułowaty się zrobił po tej wymianie uszczelniaczy i głośniej chodzi powyżej 2800RPM - tak bardziej buczy i słabo się wkręca na obroty. generalnie nie chce przyspieszać na wyższych obrotach

mechanior mówił, że musiał przestawić rozrząd, bo jego zdaniem poprzedni mechanik, który wymieniał mi pasek rozrządu źle go ustawił

mi też się wydaje, że jest coś nie halo. 5 tys. km jest po wymianie paska rozrządu i dopiero teraz wyszło, że był ustawiony nie na ten cylinder? ja już nie wiem o co chodzi :-(

powiedział mi też, że w środku silnik jest w dobrym stanie, że uszczelkę od głowicy będę musiał za jakiś czas wymienić bo słaba jakaś jest założona przez poprzednika i że nie będzie na długo, a z stare uszczelniacze były w fatalnym stanie - twarde i popękane

adamooo

Post autor: adamooo » 08 paź 2008, 14:04

Dziwna sprawa kolego
Zgodze się z rozrządem że jeżeli poprzedni mechanik żle go ustawił to oczywiście trzeba go ustawić prawidłowo ale jeżeli go przestawił o 180 stopni (co jest troszke dziwne) bo to dużo to morze właśnie dlatego zamula auto

[ Dodano: 2008-10-08, 14:07 ]
No i jeszcze ten pasek nie na ten cylinder :shock: heh ja niewiem jak to auto jezdziło :-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 paź 2008, 17:03

rozwiązanie mojego problemu okazało się proste. mechanik, który wymieniał uszczelniacze, czegoś tam nie dopiął przy rozrządzie... skutkiem czego po ustawieniu zapłonu auto dalej nie chciało wkręcac się na obroty. potem (jak pojechałem z reklamacją) poprawił to i auto jeździ podobnie jak przed wymianą uszczelniaczy - tylko troche bardziej buczy (nie wiem od czego). ale po ustawieniu zapłonu wkręca się bez problemu na obroty.

czy to normalne, że po wymianie uszczekniaczy silnik zmienił dźwięk na bardziej basowy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl