Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa

ODPOWIEDZ
Romek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: wrocław

[B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa

Post autor: Romek » 22 mar 2007, 20:36

Mam problem z silnikiem.Podczas jazdy przerywa jakby ktoś na moment odciął mu paliwo.W momencie szarpnięcia zadymi .Dzieje się to bardzo rzadko bo co 300,500,150 a nawet jak ostatnio przejechałem bez szarpnięcia ponad 1000km. Nie wiem jaka może być przyczyna .Filtr paliwa wymieniony,wszystkie opaski na przewodach paliwowych też (aby nie ciągnął powietrza), wymieniony czujnik temp.paliwa w nastawiniku (bo był uszkodzony)i dalej to samo.Na kompie nie wykazuje błędów .Przy okazji dodam że nastawnik na pompie też wymieniłem (na używkę ) bo nierówno pracował na wolnych i szarpał przy lekkim dodawaniu gazu. Teraz jest OK tylko zostało to przerywanie.Dzieje się nto tak nieregularnie i rzadko że nawet nie ma jak pokazać mechanikowi.Tym bardziej że na kompie OK.Jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 22 mar 2007, 21:54

Faktycznie ciekawy przypadek ;) Moim zdaniem możliwe , że problem leży po stronie instalacji elektrycznej ( przekaźnik , stacyjka).

Romek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Romek » 22 mar 2007, 22:08

Możliwe że tak ale jak się do tego zabrać skoro występuje to sporadycznie i gdyby to była wina instalacji elektr. to na kompie powinien być odnotowany błąd (chyba).

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 22 mar 2007, 22:21

Jeśli to jest tak krótko trwające przerwanie pracy silnika to PCM może tego nie wyłapać i
pewnie tak jest. Jeżeli nie zaobserwoałeś zaniku napięcia na zestawie wskaźników podczas przerywania to stacyjka będzie ok. Jaką masz pompę wtryskową zwykłą czy elektronik ?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 mar 2007, 22:36

to nie jest wina stacyjki... problemu szukałbym gdzieś raczej w osprzęcie elektrycznym silnika,może sterownik, albo coś... nie wiem dokładnie co to może być, bo nie mam TDIka, ale problem stacyjki raczej jest na dzień dobry spalony


a pompa jest sterowana elektronicznie :-P

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 22 mar 2007, 23:19

No jeśli to jest elktroniczna pompa to możliwe, że jest problem ze sterowaniem zaworu dawkowania paliwa spill valve. Możliwe, że przekaźnik zasilający modół wtryskowy ma zły kontakt i jest do sprawdzenia.

Misza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2007, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Misza » 23 mar 2007, 10:55

Jakie masz oznaczenie na pompie EDC HDK.

Romek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: wrocław

[B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa

Post autor: Romek » 23 mar 2007, 18:32

widzę ,ze chyba czeka mnie większa przeprawa bo na elektronice samochodowej się nie znam.A może zacina się któryś wtryskiwacz? Bo wygląda na to jakby w pewnym momencie któryś cylinder nie spalił mieszanki (dym z rury w momencie szarpnięcia).A może ma na to wpływ złe ustawienie kąta wtrysku?Z tego co sobie przypominam jest na kompie jakaś odchyłka od parametru wymaganego.Ale to by chyba trwało cały czas .
Pompa do regeneracji ,też chyba nie ,turbina się zacina ?To raczej nieprawdopodobne.
Zacznę chyba od ustawienia kąta wtrysku.Nie wiem jakie ma oznaczenie pompa ,wiem tylko ,że jest tego nowego typu (przelew w nastawniku wychodzi z przodu pompy a te stare miały od góry).Pozdrawiam

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 23 mar 2007, 21:45

kąt wtrysku ma mieć 49st +/- 2-3st (zależy jak odpala itp)
ale zapewniam Cię ze to nie jest wina złego ustawienia... nie mam pojęcia czego to jest wina

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 23 mar 2007, 22:02

Moim zdaniem, to wina lewego powietrza w paliwie. Upewnij sie ze niema banieczek powietrza w wezyku paliwowym. Sprobuj zrobic tak: niech jedna osoba siedzi w aucie i robi przegazowke :mrgreen: , a druga niech obserwuje ten wezyk, moze sie cos pokaze :lol: . Pozdr

Romek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Romek » 12 cze 2007, 22:00

Witam
Chyba rozwiązałem problem (prawie 4000 bez szarpnięcia).Może ktoś skorzysta z porady.Odpiąłem wtyczkę z pompy wtryskowej ,oczyściłem styki i potraktowałem wd40.
Przeszło!!Pewnie od czasu do czasu nie było styku.Oby się nie powtórzyło.Pozdrawiam

funiolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:05
Lokalizacja: Lubawka

Re: [B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa

Post autor: funiolek » 08 lip 2007, 23:15

Romek pisze:Mam problem z silnikiem.Podczas jazdy przerywa jakby ktoś na moment odciął mu paliwo.W momencie szarpnięcia zadymi .Dzieje się to bardzo rzadko bo co 300,500,150 a nawet jak ostatnio przejechałem bez szarpnięcia ponad 1000km. Nie wiem jaka może być przyczyna .Filtr paliwa wymieniony,wszystkie opaski na przewodach paliwowych też (aby nie ciągnął powietrza), wymieniony czujnik temp.paliwa w nastawiniku (bo był uszkodzony)i dalej to samo.Na kompie nie wykazuje błędów .Przy okazji dodam że nastawnik na pompie też wymieniłem (na używkę ) bo nierówno pracował na wolnych i szarpał przy lekkim dodawaniu gazu. Teraz jest OK tylko zostało to przerywanie.Dzieje się nto tak nieregularnie i rzadko że nawet nie ma jak pokazać mechanikowi.Tym bardziej że na kompie OK.Jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 10 lip 2007, 13:18

Romek pisze:Witam
Chyba rozwiązałem problem (prawie 4000 bez szarpnięcia).Może ktoś skorzysta z porady.Odpiąłem wtyczkę z pompy wtryskowej ,oczyściłem styki i potraktowałem wd40.
Przeszło!!Pewnie od czasu do czasu nie było styku.Oby się nie powtórzyło.Pozdrawiam


Dokładnie. Pisałem o tym przy innym temacie. U mnie było to samo. WD40 we wtykę i po problemie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl