[B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa
[B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa
Mam problem z silnikiem.Podczas jazdy przerywa jakby ktoś na moment odciął mu paliwo.W momencie szarpnięcia zadymi .Dzieje się to bardzo rzadko bo co 300,500,150 a nawet jak ostatnio przejechałem bez szarpnięcia ponad 1000km. Nie wiem jaka może być przyczyna .Filtr paliwa wymieniony,wszystkie opaski na przewodach paliwowych też (aby nie ciągnął powietrza), wymieniony czujnik temp.paliwa w nastawiniku (bo był uszkodzony)i dalej to samo.Na kompie nie wykazuje błędów .Przy okazji dodam że nastawnik na pompie też wymieniłem (na używkę ) bo nierówno pracował na wolnych i szarpał przy lekkim dodawaniu gazu. Teraz jest OK tylko zostało to przerywanie.Dzieje się nto tak nieregularnie i rzadko że nawet nie ma jak pokazać mechanikowi.Tym bardziej że na kompie OK.Jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.
[B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa
widzę ,ze chyba czeka mnie większa przeprawa bo na elektronice samochodowej się nie znam.A może zacina się któryś wtryskiwacz? Bo wygląda na to jakby w pewnym momencie któryś cylinder nie spalił mieszanki (dym z rury w momencie szarpnięcia).A może ma na to wpływ złe ustawienie kąta wtrysku?Z tego co sobie przypominam jest na kompie jakaś odchyłka od parametru wymaganego.Ale to by chyba trwało cały czas .
Pompa do regeneracji ,też chyba nie ,turbina się zacina ?To raczej nieprawdopodobne.
Zacznę chyba od ustawienia kąta wtrysku.Nie wiem jakie ma oznaczenie pompa ,wiem tylko ,że jest tego nowego typu (przelew w nastawniku wychodzi z przodu pompy a te stare miały od góry).Pozdrawiam
Pompa do regeneracji ,też chyba nie ,turbina się zacina ?To raczej nieprawdopodobne.
Zacznę chyba od ustawienia kąta wtrysku.Nie wiem jakie ma oznaczenie pompa ,wiem tylko ,że jest tego nowego typu (przelew w nastawniku wychodzi z przodu pompy a te stare miały od góry).Pozdrawiam
Re: [B4 1,9TDI 1Z] silnik przerywa
Romek pisze:Mam problem z silnikiem.Podczas jazdy przerywa jakby ktoś na moment odciął mu paliwo.W momencie szarpnięcia zadymi .Dzieje się to bardzo rzadko bo co 300,500,150 a nawet jak ostatnio przejechałem bez szarpnięcia ponad 1000km. Nie wiem jaka może być przyczyna .Filtr paliwa wymieniony,wszystkie opaski na przewodach paliwowych też (aby nie ciągnął powietrza), wymieniony czujnik temp.paliwa w nastawiniku (bo był uszkodzony)i dalej to samo.Na kompie nie wykazuje błędów .Przy okazji dodam że nastawnik na pompie też wymieniłem (na używkę ) bo nierówno pracował na wolnych i szarpał przy lekkim dodawaniu gazu. Teraz jest OK tylko zostało to przerywanie.Dzieje się nto tak nieregularnie i rzadko że nawet nie ma jak pokazać mechanikowi.Tym bardziej że na kompie OK.Jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.
Romek pisze:Witam
Chyba rozwiązałem problem (prawie 4000 bez szarpnięcia).Może ktoś skorzysta z porady.Odpiąłem wtyczkę z pompy wtryskowej ,oczyściłem styki i potraktowałem wd40.
Przeszło!!Pewnie od czasu do czasu nie było styku.Oby się nie powtórzyło.Pozdrawiam
Dokładnie. Pisałem o tym przy innym temacie. U mnie było to samo. WD40 we wtykę i po problemie