Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Chwilowe szarpnięcia na 5-tce.

kodiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:46
Lokalizacja: Gdynia

[1.9TDI 1Z] Chwilowe szarpnięcia na 5-tce.

Post autor: kodiak » 21 paź 2008, 08:36

Witam,

Mój problem objawia się sporadycznymi szarpnięciami na 5-tym biegu, przy spokojnej jeździe. Odczuwam to, jakby na pół sekundy silnik przestał pracować, auto przyhamowuje i od razu zaczyna ciągnąć normalnie.

Dodam, że niedawno czyściłem nastawnik (1500 km przejechane), co wyeliminowało nierówną pracę silnika. Natomiast objawy opisywane teraz zdarzały się przed czyszczeniem nastawnika (kilka razy coś takiego poczułem na przejechane 10000 km). Oraz po czyszczeniu nastawnika (wczoraj seria kilku szarpnięć w drodze do domu i dziś rano pojedyncze szarpnięcie w drodze do pracy).

Pisząc to, uświadomiłem sobie sobie, że spotyka mnie to zawsze na tym samym odcinku Obwodnicy Trójmiejskiej. Ale to chyba ślepy trop ;-)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:44 przez kodiak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 21 paź 2008, 09:05

Może nie rozwiąże Twojego problemu ale dla ciekawostki i ewentualnie dla jakiegoś majstra to dopisze się do tego postu pomimo iż mam silnik bęzynowy :shock: bo dzieje mi się to samo. Najczęściej przy prędkości ok 130km/h

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 21 paź 2008, 09:45

U mnie tak się działo z częstotliwoscią ok 3 razy w tygodniu( jeżdząc codziennie)
takie szarpnięcia . Po podłączeniu kompa wyszła awaria przepływomierza, wymieniłam wiec. Aktualnie jeżdze już prawie miesiac od wymiany i ani razu mi się to nie zdazyło, nie wiem czy to był przypadek czy własnie przepływomierz to powodował.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 paź 2008, 10:49

kodiak jaki masz nastawnik? Odepnij wtyczkę prędkość. i się przejedz jak przestanie szarpać to nastawnik.

kodiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:46
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kodiak » 21 paź 2008, 11:25

Nastawnik jest wyczyszczony. Te objawy zdają się być nie zależne od nastawnika. Występowały przed i po czyszczeniu nastawnika. Szarpnięcia o których piszę są sporadyczne. Tak jakby paliwo przez moment nie dochodziło. Przy równej jeździe na 5-tce, około 110-120 km/h.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 21 paź 2008, 11:35

A co VAG na to - podlaczales ??

kodiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:46
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kodiak » 21 paź 2008, 12:19

Tak - po czyszczeniu nastawnika auto było ustawiane na VAG-u. Logi dynamiczne też zostały zrobione (tzn. odczyty z VAG-a podczas jazdy - jeżeli dobrze rozumiem pojęcie logów dynamicznych).

W każdym razie odczyty były w porządku, a silnik nie "zechciał" szarpnąć podczas diagnostyki.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 21 paź 2008, 14:04

kodiak
Moze pomysl o wykonaniu pelnej diagnostyki - statyczna i dynamiczna proba... moze cos wypatrzymy w logach... ;-)

damcio151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » 21 paź 2008, 19:51

Czyszczenie nastawnika w niektórych przypadkach nie pomaga , jeżeli po odpięciu impulsatora nie zauważysz szarpań to można odpiąć pin w ECU ... jedyny minus będzie taki, że czasami, bardzo rzadko będzie minimalne szarpnięcie podczas zmiany biegów , silnik nie będzie łagodniej przechodził w inne stany

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Re: [80 b4 1.9 tdi 1z] chwilowe szarpnięcia na 5-tce

Post autor: berthold » 21 paź 2008, 20:01

[quote="kodiak"]Witam,

Mój problem objawia się sporadycznymi szarpnięciami na 5-tym biegu, przy spokojnej jeździe. Odczuwam to, jakby na pół sekundy silnik przestał pracować, auto przyhamowuje i od razu zaczyna ciągnąć normalnie.

Dodam, że niedawno czyściłem nastawnik (1500 km przejechane), co wyeliminowało nierówną pracę silnika. Natomiast objawy opisywane teraz zdarzały się przed czyszczeniem nastawnika (kilka razy coś takiego poczułem na przejechane 10000 km). Oraz po czyszczeniu nastawnika (wczoraj seria kilku szarpnięć w drodze do domu i dziś rano pojedyncze szarpnięcie w drodze do pracy).

Pisząc to, uświadomiłem sobie sobie, że spotyka mnie to zawsze na tym samym odcinku Obwodnicy Trójmiejskiej. Ale to chyba ślepy trop ;-)


mam to samo tylko zawsze jak przyśpieszam i jak jade równomierną szybkością no i jak tak szarpnie to z rury wali czarny dym potężny mocą to też nie grzeszy

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 paź 2008, 21:00

zapodajcie koledzy logi i napiszcie na jakich przeplywkach macje silniki i skad jestescie :?: moze zaowrek n75 cos szwankuje dlatego zeby nie strzelac logi musza byc

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 paź 2008, 23:00

a moze wtrysk sterujacy? hmm?

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 22 paź 2008, 15:02

[quote="Adamm"]a moze wtrysk sterujacy? hmm?[/quote

to by mogło być ale stukałem w ten sterujący plastikową końcówką śrubkręta i na jałowych obrotach nie przerywał

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 23 paź 2008, 01:38

berthold, nie zawsze tak wyjdzie

kodiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:46
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kodiak » 23 paź 2008, 10:08

A czy takie objawy mogą być związane z okablowaniem silnika? Może coś gdzieś nie styka momentami. Czy w takim przypadku powinna zapalić się jakaś kontrolka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl