Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Problem.

lilo59
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2008, 11:48
Lokalizacja: WWy

[1.9TD AAZ] Problem.

Post autor: lilo59 » 25 paź 2008, 12:14

Witam wszystkich jestem tu poraz pierwszy i jest to mój pierwszy post zwracam sie do was o porade co może dolegać w mojej audi.

Czyli tak w audi mojej została zregenorowana pompa po zregenerowaniu zamontowano ja, po zamontowaniu i odpaleniu jej (duzy był problemv z odpaleniem) i po poprzegazowywaniu jej bardzo mocno kopci a podczas jazdy to za samochodem jest czarno i nic nie widać i dostrzełem również po jezdzie próbnej zauważyłem duzy spadek mocy. Rano nie można jej wogóle odpalic ale jak jest ciepła pali na strzał. Dostrzełem ze podczas rozruchu długim z rury wydechowej leci biały dym a po odpaleniu czarny co to może być.

Prosze o jakieś porady bo już nie mam sił do tego samochodu. Dzięki za porady.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:30 przez lilo59, łącznie zmieniany 1 raz.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 25 paź 2008, 12:41

u mnie w 1Z czarne kopcenie było spowodowane pękniętym wężem od Turbo->IC. Po jego dosztukowaniu nie kopci, jak również ma więcej mocy.

Spadek mocy musisz zlogować u kogoś kto ma interfejs i zrobiłby Ci pełną diagnostykę (statyczna,dynamiczna) a koledzy z forum pomogą w analizie tych logów i wszystko będzie grało :)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 25 paź 2008, 12:59

mlubinski, w AAZ nie ma po co robić logów, bo tam nie ma elektroniki :mrgreen:

nich pompiarz który Ci ją zakładał sprawdzi jeszcze raz czy nie ma gdzieś lewego powietrza, czy układ jest sprawny i czy w ogóle pompa dmucha, bo to co napisałeś to tak jakby mu brakowało powietrza, a kont wtrysku się przestawił przy rozruchu

lilo59
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2008, 11:48
Lokalizacja: WWy

Post autor: lilo59 » 25 paź 2008, 14:48

ach sorki zapomniałem dodać że mechanik powiedział że wszystko sprawdzał ze niema lewego powietrza a z reszto ci którzy regenerowali pompe napewno sprawdzali czy prawidłowo działa wiec powinna raczej dmuchać

Zobaczymy co napisza ini klubowicze

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 25 paź 2008, 15:00

jak wszystko z pompą w porządku i ufasz im, to sprawdź kąt, może pasek przeskoczył, a może masz cały czas otwarty zawór EGR, może wtryski leją

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2008, 15:00

lilo59 pisze:wszystko sprawdzał ze niema lewego powietrza
Ale tu nie chodzi o "łapanie lewego powietrza" tylko o spinadalanie twojego ciśnienia turbodoładowania.

lilo59
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2008, 11:48
Lokalizacja: WWy

Post autor: lilo59 » 25 paź 2008, 15:50

HeH noi mechanik dzis mnie zadziwiał powiedział że turbina już na wykonczeniu jest(luzy jakieś tam ma) :shock: a zawor EGR został wymieniony wraz z pompą na nowy. Czyzby przeż turbine to wszystko wyszło:(
Ostatnio zmieniony 25 paź 2008, 16:10 przez lilo59, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2008, 15:59

A jak auto zachowywało się przed tymi naprawami?

lilo59
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2008, 11:48
Lokalizacja: WWy

Post autor: lilo59 » 25 paź 2008, 16:08

Powiem tak auto zachowywało sie dobrze nie kopciło odrazu zapalało na zimnym i moc też była było bez zastrzezen.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2008, 16:25

lilo59 pisze:Powiem tak auto zachowywało sie dobrze nie kopciło odrazu zapalało na zimnym i moc też była było bez zastrzezen.
No to nie wierze że to wina turbiny. Raczej od stanie w garażu u mechanika sama się nie popsuła. Jasne, może być już słaba, ale skoro przed naprawą dawała ciśnienie to i po też powinna. Z resztą turbina nie ma wpływu na to jak auto ci odpala.

Nieszczelność w układzie dolotowym też nie ma wpływu na odpalanie. Wpływ na to może mieć: źle ustawiony kąt wtrysku (może ci przez to źle odpalać, może kopcić i może być słabszy), lejące wtryskiwacze (podobnie jak poprzednio), niegrzejące świece (będzie problem z odpalaniem). Jeśli turbina będzie słaba, albo będzie nieszczelność w układzie - auto powinno odpalać normalnie, ale będzie słabe i może kopcić. Tak by to wyglądało według mnie.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Re: [80 B4 1.9 TD AAZ]Nie wiem co jest

Post autor: dubbler » 25 paź 2008, 20:01

lilo59 pisze:Czyli tak w audi mojej została zregenorowana pompa po zregenerowaniu zamontowano ja
chodzi o pompę paliwa czy turbinę? bo jak o pompę paliwa to na bank coś z kątem wtrysków jak pisałem i Labiel wyżej, przejedź się do innego mechanika i niech Ci sprawdzi, jak nie to to szukaj dalej

jeżeli przed chodził lepiej, to znaczy że ktoś spartaczył robotę, albo się nie zna

lilo59
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2008, 11:48
Lokalizacja: WWy

Post autor: lilo59 » 26 paź 2008, 09:14

Świece zostały również też wymienione bo tylko jedna działała. No to tylko została mi tylko jechać do innego mechanika bo ten coś cuduje i powymienia mi tylko cześci a rezultatów nie bendzie :cry:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 paź 2008, 09:54

sprawdz rozrzad, wez do reki klucz nasadowy chyba tam jest 19 załoz go na nakretke ktora dokreca zebate kolo rozrzadu na wale głownym i przekrec walem tak zeby znak na kole zamachowym czyli 0 lub jakas kreska pokryla sie z obudowa skrzyni biegow, bedzi to widac w malym okienku w obudowie skrzyni biegow, jak ustawisz znaki tak zeby sie zgraly to sciagnij pokrywe glowicy ona jest na 3 srubki prykrecona i zobacz czy 2 krzywki 1 cylindra sa w gorze jak sa to dalej sprawdz czy znak na kole pompy wtryskowej pokrywa sie ze znakiem na obudowie pompy jak to wszysko bedzie ok tzn ze rozrzad ustawiony masz dobrze i sam to mozesz sprawdzic nie musisz szukac mechanika

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 26 paź 2008, 10:06

Jak dla mnie to kat wtrysku, ewentualnie rozrząd. Smal do pompiarza co ustawia kąty wtrysku i niech ci obluka

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 paź 2008, 10:16

ten twoj mechanik przed wyjeciem pompe wtryskowej mogl przynajmniej zaznaczyc jakims punkcikiem w jakim polozeniu byla pompa wiadomo ze to nie metoda ale by wiedzial chociaz mniej wiecej :roll: a jak sie nie zna na ustawianiu kata wtrysku to i nie ustawi, jeszcze na sluch

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl