Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] EGR.

pkowal007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 paź 2008, 12:52
Lokalizacja: Grójec pod Warszawą
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] EGR.

Post autor: pkowal007 » 26 paź 2008, 15:51

Witam,
mam problem z turbiną. Mianowicie nie działa:/ Jaki powód nie wiem.
Wiem tyle, że coś się z niej kopci. Sprawdzałem to na ciepłym silniku.
Kolega przygazował mocniej i zauważyłem, że z tej części (na zdjęciu kółko nr 1) wydobywa się czarny dym. Wie ktoś może dlaczego?
Zauważyłem również, że odchodzi od niej jakiś krótki szlauszek (kółko nr 2) zaślepiony śróbką. Czy tak sprawa wygląda w każdej turbinie? Po co ten szlauszek? Powinien gdzieś prowadzić czy powinien być właśnie tak zaślepiony?
Co sądzicie o tym? Czy turbina jest do regeneracji czy może nie działa z innego powodu?
Wogóle jest możliwość, że jej nie działanie może być spowodowane czymś innym (np kable) i po wymianie tego będzie działać?
Pozdrawiam,
Paweł

[ Dodano: 2008-10-26, 15:52 ]
jeszcze raz to zdjęcie:

download.php?id=3441
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:40 przez pkowal007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 26 paź 2008, 16:15

kółko nr1 to zawór ERG, czyli recyrkulacji spalin, może przepuszcza, a ta rureczka na kółku nr2 raczej tak ma być

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 paź 2008, 19:26

z tego co zrozumiałem to nie chodzi ci o turbinę tylko o EGR tak jak kolega wyżej napisał. Weź go zaslep całkowicie poszukaj na forum tematu kolego Solskiera o zaslepieniu tego zaworku i bedziesz miał spokój.
Od razu napisze ze nie zmniejszy ci mocu autka itp smiało mozesz wykonac tą operacje.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 26 paź 2008, 20:08

Witam ,zaslep po obu stronach uszczelka wykonana z blachy,: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a95 ... 0f340.html

pkowal007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 paź 2008, 12:52
Lokalizacja: Grójec pod Warszawą
Kontakt:

Post autor: pkowal007 » 26 paź 2008, 20:49

Dzięki za porady odnośnie tego ERG!;) Tak zrobie.

A możecie coś poradzić odnośnie turbiny? Bo najzwyczajniej nie działa.
Czy jest opcja, że turbina jest ok tylko nie działa z innego powodu? Szukam usilnie odpowiedzi bo regeneracja troszkę kosztuje i po cichu licze, że mnie to nie spotka:P

Pozdr!

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 26 paź 2008, 21:02

Pomalu ,zaslep jak mowie i dopiero sie odezwij,skad wiesz ze turbo nie dziala?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 paź 2008, 21:29

turbo działa ci napewno bo nie ma takiej opcji zeby nie działało, najwyzej może nie pompowac tak jak trzeba jak ci sie wydaje słaby to najpierw sprawdz przewody czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie.
A najlepiej zrób logi i daj na forum

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 26 paź 2008, 22:12

kolego, turbo może nie dmuchać bo nie ciśnienia na wylocie, spaliny przez ERG uciekają i taki jest finał, chyba że się mylę to proszę o sprostowanie

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 26 paź 2008, 22:25

I wlasnie jak kolega dubbler wyzej za sugerowal,czesc cisnienia recyrkuluje sie z powodu otwartego EGR zamiast napedzac lopatki turbiny,zaslep i podaj jak sie dalej auto zachowuje.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 26 paź 2008, 22:43

do czego słyży zaślepienie tego wylotu na zdjęciu 2? bo to jest chyba jakiś krócieć zaślepiony

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 paź 2008, 23:28

jesli dobrze pamietam to tam można podłączy wskaźnik by sprawdzic ładowanie turba. przynajmniej ja tak robiłem. powinno się to zaślepic bo bedzie chlapało olejem :mrgreen:

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 27 paź 2008, 00:05

to kolanko jest produkowane do wiekszej gamy silnikow,jezeli dobrze pamietam to nawet sb ma takie samo kolanko i tam jak i w wiekszosci silnikow jest to wyjscie bezposrednio zwiazane ze wzbogacaniem dawki,w audi najprawdopodobniej z racji ulozenia silnika krociec ten zaslepiono a korzysta sie w nich z innego, w tym rozwiazaniu wlasnie podlaczenie manometru do sprawdzenia cisnienia doladowania jest bardzo dogodne.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 08:15

Zaślep EGRa i na pewno będzie wszystko dobrze, puszczający zawór również zabiera moc więc z tond będziesz miał odczucie słabszego auta bądź tak jak to piszesz "nie działającej turbiny" <ok>

pkowal007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 paź 2008, 12:52
Lokalizacja: Grójec pod Warszawą
Kontakt:

Post autor: pkowal007 » 27 paź 2008, 11:24

Dzięki chłopaki :-) Zaraz idę wziąć się za zaślepienie tego EGR'a:)
Mam nadzieje, że to jest przyczyną słabszego auta.
Później napisze jak efekt.
Pozdr!

[ Dodano: 2008-10-27, 18:37 ]
Witam ponownie!

no więc zaślepienie EGR'a dobiegło końca:) miałem troszkę nerwów bo wszystko było nieźle zapieczone (złamałem dwa klucze:P) ale w końcu jakoś poszło.

Zaślepiłem to blachą tak zwaną kwasówką i dodałem podkładkę azbestową. Wszystko skleiłem dodatkowo sylikonem odpornym na temperature.

No i musze powiedzieć, że... jest efekt. Wydaje mi się teraz, że ma więcej mocy niż wcześniej:)
Hmm... a można to jakoś sprawdzić tak nie na czuja czy turbina podaje jak powinna?
Dzięki za pomoc!;)

Pozdr!

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 27 paź 2008, 19:36

-podłącz barometr, np: http://allegro.pl/item462092774_wskazni ... st_sm.html
trochę drogi, można inny-tańszy :mrgreen:,

-można pojechać na diagnostyke Vagie i zrobić logi statyczne i dynamiczne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl