Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik

Post autor: spaykee » 30 paź 2008, 22:02

Witam, czytałem na forum temat o termostacie - ale nie uzyskałem wyczerpującej odpowiedzi co do mojego problemu. Otóż przy temperaturach jakie aktualnie panują [5-10"C] wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę w okolicach 80"C przy włączonym ogrzewaniu na max, a przy wyłączonym ogrzewaniu temperatura jest jak na załączonym "obrazku":
ObrazekObrazek
Temperatura taka utrzymuje się nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na trasie. W mieście temperatura zwykle jest wyższa, jednak nie w moim przypadku - pokazuje tyle ile na zdjęciu i nie dochodzi do 90"C.
A teraz kilka moich pytań:
- Czy to jest spowodowane niższymi niż latem temperaturami powietrza a co za tym idzie zbyt dobrym chłodzeniem silnika?
- Czy spalanie jest większe przez to, że silnik jest niedogrzany [ssanie mam ręczne]?
- Co zrobić aby temp była "tak jak pan Bóg przykazał" 87-90 "C?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2008, 23:48

spaykee pisze:Co zrobić aby temp była "tak jak pan Bóg przykazał" 87-90 "C?
Wymienić termostat na takie który otwiera przy 87C? Jeśli termostat będzie dobry, układ odpowietrzony to nie ma bata, musi trzymać taką temperaturę jaką powinien. Chyba że wskaźnik kłamie.

Awatar użytkownika
pacza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pacza » 31 paź 2008, 10:25

A ile masz na swojej skali, jak odpala się wentylator?
Grzebałeś coś ostatnio przy zegarach?

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 paź 2008, 16:13

pacza pisze:Grzebałeś coś ostatnio przy zegarach?
Elektryk mieszał jak naprawiał mi rozrusznik - bo nie było kontrolki ładowania i znalazł zimny lut.
A ile masz na swojej skali, jak odpala się wentylator?
Powyżej 90"C włącza się wentylator.
Labiel pisze:Chyba że wskaźnik kłamie.
Przez ostatni rok nie kłamał.
Labiel pisze:Wymienić termostat na takie który otwiera przy 87C? Jeśli termostat będzie dobry, układ odpowietrzony to nie ma bata, musi trzymać taką temperaturę jaką powinien.
Nie miałem z nim dotychczas żadnych problemów. Znajomy miał podobny problem - wymienił termostat i mówi, że jest ok.

Może coś złego się stać jeśli będę tak jeździł?

punk

Post autor: punk » 31 paź 2008, 16:16

Sprawdź termometrem włożonym do zbiornika wyrównawczego i porównaj ze wskaźnikiem.

Przy okazji pozdrawiam :-)

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 paź 2008, 16:18

punk, cześć. :mrgreen: Tylko skąd ja wynajdę termometr który mierzy temp nawet do 100"C <hm Popytam na uczelni może wykładowca od mechaniki gruntów będzie miał.

punk

Post autor: punk » 31 paź 2008, 16:20

Wpadaj do nas na piwo. Ja mam taki termometr!

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 paź 2008, 16:21

punk, Mogę w next week? :mrgreen:

punk

Post autor: punk » 31 paź 2008, 16:21

Zapraszam

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 paź 2008, 16:22

Jak coś to Twój numer mam, będę dzwonić. :mrgreen:

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 31 paź 2008, 16:22

punk pisze:Sprawdź termometrem włożonym do zbiornika wyrównawczego i porównaj ze wskaźnikiem.
Hmm wynik pomiaru chyba nie będzie zbyt wiarygodny, ciecz chłodząca nie przepływa przez zbiornik tylko może się delikatnie miesza (zbiorniczek z chłodnicą) :-?

[ Dodano: 2008-10-31, 16:23 ]
O k...urde ale juz napisaliscie <ok>

punk

Post autor: punk » 31 paź 2008, 16:24

dexx pisze:Hmm wynik pomiaru chyba nie będzie zbyt wiarygodny, ciecz chłodząca nie przepływa przez zbiornik tylko może się delikatnie miesza (zbiorniczek z chłodnicą)
Wynik pomiaru będzie się różnił o 2-3 stopnie. Wielokrotnie tak sprawdzałem i jest to wiarygodne.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 31 paź 2008, 16:29

Ahm chyba że tak, szczerze mówiąc nie spodziewałem sie tego po niepozornym zbiorniczku <ok> pozdro aaaallllllll <ok>

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 paź 2008, 16:30

dexx, Płyn chłodniczy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy. Dlatego zawsze na nakrętce od zbiorniczka jest ostrzeżenie, żeby nie otwierać podczas pracy [różnica ciśnień] i zaraz po pracy silnika.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 31 paź 2008, 16:37

ahaaa :idea: no już czaje <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl