[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik
Witam, czytałem na forum temat o termostacie - ale nie uzyskałem wyczerpującej odpowiedzi co do mojego problemu. Otóż przy temperaturach jakie aktualnie panują [5-10"C] wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę w okolicach 80"C przy włączonym ogrzewaniu na max, a przy wyłączonym ogrzewaniu temperatura jest jak na załączonym "obrazku":
Temperatura taka utrzymuje się nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na trasie. W mieście temperatura zwykle jest wyższa, jednak nie w moim przypadku - pokazuje tyle ile na zdjęciu i nie dochodzi do 90"C.
A teraz kilka moich pytań:
- Czy to jest spowodowane niższymi niż latem temperaturami powietrza a co za tym idzie zbyt dobrym chłodzeniem silnika?
- Czy spalanie jest większe przez to, że silnik jest niedogrzany [ssanie mam ręczne]?
- Co zrobić aby temp była "tak jak pan Bóg przykazał" 87-90 "C?
Z góry dziękuję za pomoc.
Temperatura taka utrzymuje się nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na trasie. W mieście temperatura zwykle jest wyższa, jednak nie w moim przypadku - pokazuje tyle ile na zdjęciu i nie dochodzi do 90"C.
A teraz kilka moich pytań:
- Czy to jest spowodowane niższymi niż latem temperaturami powietrza a co za tym idzie zbyt dobrym chłodzeniem silnika?
- Czy spalanie jest większe przez to, że silnik jest niedogrzany [ssanie mam ręczne]?
- Co zrobić aby temp była "tak jak pan Bóg przykazał" 87-90 "C?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Elektryk mieszał jak naprawiał mi rozrusznik - bo nie było kontrolki ładowania i znalazł zimny lut.pacza pisze:Grzebałeś coś ostatnio przy zegarach?
Powyżej 90"C włącza się wentylator.A ile masz na swojej skali, jak odpala się wentylator?
Przez ostatni rok nie kłamał.Labiel pisze:Chyba że wskaźnik kłamie.
Nie miałem z nim dotychczas żadnych problemów. Znajomy miał podobny problem - wymienił termostat i mówi, że jest ok.Labiel pisze:Wymienić termostat na takie który otwiera przy 87C? Jeśli termostat będzie dobry, układ odpowietrzony to nie ma bata, musi trzymać taką temperaturę jaką powinien.
Może coś złego się stać jeśli będę tak jeździł?
Hmm wynik pomiaru chyba nie będzie zbyt wiarygodny, ciecz chłodząca nie przepływa przez zbiornik tylko może się delikatnie miesza (zbiorniczek z chłodnicą)punk pisze:Sprawdź termometrem włożonym do zbiornika wyrównawczego i porównaj ze wskaźnikiem.
[ Dodano: 2008-10-31, 16:23 ]
O k...urde ale juz napisaliscie <ok>