Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Układ chłodzenia.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

[1.6TD SB] Układ chłodzenia.

Post autor: gajowy33 » 11 lis 2008, 20:18

Witam. Zabrałem się za układ chłodzenia: założyłem termostat (nie było), podłączyłem czujniki (odłączone) i pojawił się problem z odpowietrzeniem (węże od nagrzewnicy gorące ale miękkie jakieś, jakby ciśnienia nie było) i płyn przez korek wywala. Zastanawia mnie podłączenie wężyka z króćca przy głowicy do zbiorniczka wyrównawczego (na fotce). Czy tak powinno być? Ewentualnie co to daje?
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:37 przez gajowy33, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lis 2008, 21:08

jak sie nie myle to z chlodnicy idzie jeden wezyk do zbiorniczka wyrownawczego i nie wiem po co u ciebie jeszcze jakis trojnik

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 11 lis 2008, 21:17

Widzę,że zrobiony jest jakiś "tjunink" z tymi przewodami.Cienki przewód jest jeden od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego.Co ten przewód dorabiany ma robić-nie wiem,jest zamontowany w miejscu czujnika temp.
Jeśli piszesz,że wstawiałeś termostat,to pewnie nie odpowietrzył się układ chłodzenia.
Może korek jest walnięty i wężyk ten odprowadza płyn do obiegu? :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2008, 21:28

Tak jak kolega wyżej pisze. Tak być nie powinno. Nie wiem w jakim calu jakiś "papruch" to montował. Może żeby lepiej mu się układ odpowietrzał. Trudno powiedzieć. Ale czego można się spodziewać po kimś kto wywala termostat i odłącza czujniki.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 11 lis 2008, 22:00

Dzięki za odzew. A co powinno być w miejscu gdzie jest założony ten wężyk? Na tym króćcu mam jeden czujnik temperatury. Jeszcze jakiś powinien być?
Czy wywalenie wężyka i zaślepienie otworu na króćcu niczym nie grozi?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2008, 22:26

Teraz tak przeglądałem fotki i zauważyłem że w przypadku Golfów z tym silnikiem odchodzi od tego króćca wężyk do zbiorniczka wyrównawczego, czyli nie tak jak w Audi od chłodnicy. Może silnik bądź sam króciec jest właśnie od Golfa i stąd to dziwne połączenie.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 11 lis 2008, 22:45

Jutro przytkam wężyk i zobacze co się będzie działo. Jeszcze jedno pytanko: korek wydaje mi się podejrzany (nie trzyma ciśnienia), czy można założyć korek od audi 100 C3 silnik benzynowy? Czy jest jakaś różnica w ciśnieniu płynu chłodniczego? Dodam że korki te różnią sie budową.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2008, 22:52

Hmy, ciśnienie w układach jest chyba takie samo, ale głowy nie daje.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 11 lis 2008, 23:02

Dzięki Labiel za cierpliwość :mrgreen: ale mam jeszcze jedno pytanko: czy to że póżno otwiera się termostat, może być spowodowane małą wydajnością pompy? Wtedy temperatura przy czujniku na króćcu wysoka a przy termostacie niższa.
Jak ocenić sprawność pompy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2008, 23:19

Co do pompy odpowiem tak: dlaczego najczęściej wymieniamy pompę wodną? Czy dla tego że wolniej już chodzi i mniej wody pompuje? Nie, ponieważ jest to nie możliwe (po za skrajnymi przypadkami). Pompę napędza silnik i nie może wolniej chodzi. W pompach siadają łożyskowania, zaczynają cieknąć więc dlatego je wymieniamy. Tak więc myślę że w 99% ich wydajność nie zmienia się przez cały okres użytkowania, padają natomiast łożyskowania które grożą zatarciem pompy, jej zblokowaniem podczas jazdy a to może być niebezpieczne.

Oczywiście są też skrajne przypadki uszkodzenia wirników itp, wtedy faktycznie pompa może być mniej wydajna. U mnie było tak że padło łożyskowanie, wirnik przesunął się nie co głębiej i tarł o ścianki. Mimo to nie miałem żadnych problemów z temperaturą.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 12 lis 2008, 14:53

gajowy33 pisze:Dzięki Labiel za cierpliwość :mrgreen: ale mam jeszcze jedno pytanko: czy to że póżno otwiera się termostat, może być spowodowane małą wydajnością pompy? Wtedy temperatura przy czujniku na króćcu wysoka a przy termostacie niższa.
Jak ocenić sprawność pompy?
A jak późno się otwiera?Przy jakiej temperaturze?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lis 2008, 15:06

Powinien przy 87 stopniach Celsjusza.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 12 lis 2008, 16:18

Dokładnie tak jak pisze kolega Labiel, Jeżeli masz nieszczelny korek to układ na pewno sie zapowietrza.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 12 lis 2008, 16:43

Otwiera się jak na wskażniku mam ponad kreske za 90. Dzisiaj sprawdze jeszcze temperature miernikiem, bo czujnik może oszukiwać.
Niestety miernik też mam kiepski, ale porównanie jakieś będe miał.
Będzie to też próba z innym korkiem.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 14 lis 2008, 15:37

gajowy33, napisz co i jak wyszło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl