[1.6TD SB] Układ chłodzenia.
Po wymianie korka, zaślepieniu jednego wężyka do zbiorniczka wyrównawczego, usunięciu nieszczelności (wężyki drutem skręcane były) zatkaniu dziurki w zbiorniczku wyrównawczym, płyn już nie ucieka i nawet jakieś ciśnienie w układzie chłodzenia trzyma temperatura na wskażniku od 95 do 105 <osohozi>
Po uszczelnieniu układu na drugi dzień olej mi cały wywaliło :!: Okazało się na szczęście że to tylko uszczelka pod filtrem oleju. (nie wiem czy to przypadek, czy jakieś powiązanie z układem chłodzenia)
Na razie z temperaturą nic nie robie, tylko obserwuje.
Po uszczelnieniu układu na drugi dzień olej mi cały wywaliło :!: Okazało się na szczęście że to tylko uszczelka pod filtrem oleju. (nie wiem czy to przypadek, czy jakieś powiązanie z układem chłodzenia)
Na razie z temperaturą nic nie robie, tylko obserwuje.
Korek założyłem inny a zatkałem dziurke, którą znalazłem w zbiorniczku. Tak przy okazji to temperatura przy czujniku 90-100 stopni a przy termostacie 86-87 trzyma się długi czas. Dopiero przy ponad 100 na czujniku, na termostacie mam 88 i zaczyna sie otwierać.
Dzisiaj sprawdziłem przy "troszke" energicznej jeżdzie i troche płynu wywaliło. temp. prawie 110 a wąż od termostatu zimny. Otwarł się dopiero po jakimś czasie.
Może by termostat na niższą temperature? 83 stopnie?
Dzisiaj sprawdziłem przy "troszke" energicznej jeżdzie i troche płynu wywaliło. temp. prawie 110 a wąż od termostatu zimny. Otwarł się dopiero po jakimś czasie.
Może by termostat na niższą temperature? 83 stopnie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale jak to sprawdzić?
tak sobie myśle że w czasie jazdy silnik na dole jest bardziej chłodzony powietrzem (brak osłony pod silnikiem a chyba coś tam powinno być).
Jeszcze jedna rzecz: jak mierzyłem temp.to przyrastała równo na czujniku i przy termostacie (różnica ok. 5 st.) dopiero powyżej 90 na czujniku przyrastało a przy termostacie stało na 86-87.
tak sobie myśle że w czasie jazdy silnik na dole jest bardziej chłodzony powietrzem (brak osłony pod silnikiem a chyba coś tam powinno być).
Jeszcze jedna rzecz: jak mierzyłem temp.to przyrastała równo na czujniku i przy termostacie (różnica ok. 5 st.) dopiero powyżej 90 na czujniku przyrastało a przy termostacie stało na 86-87.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dziwna sprawa. Jeśli wszystko byłoby ok, to po otwarciu termostatu płyn poszedłbym na duży obieg nie pozwalając na to aby temperatura wzrastała powyżej 90 stopni. Termostat jest ok z tego co piszesz. Pompa raczej też powinna być dobra, no bo chyba nie urwał się wirnik. Pozostaje zakamieniony układ bądź chłodnica.
Tego nie sprawdzałem. Przez zbiorniczek nic nie widać, bo "ciemnawy" jest troche. Jutro jakoś to sprawdze.Mobilek pisze:Podczas nagrzewania się silnika przelewa się z przerwami lub wcale, po osiągnięciu temperatury około 90 stopni przelewa się cały czas.(tak jest u mnie)czy nadmiarem z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego płyn ciagle leci czy przerywanie
Co do zakamienionej chłodnicy lub reszty układu to kiedy robiłem pomiary, to temp. ok.95 stopni, załącza się wiatrak, temp. spada o 3 stopnie i tak w kółko czyli obieg chyba jest OK.
Problem jest chyba z "pierwszym otwarciem" termostatu.
Te pomiary robiłem na niskich obrotach silnika i wtedy termostat zdążył się otworzyć zanim wywaliło płyn. Podczas jazdy na wysokich obrotach już nie zdążył
Tak patrzyłem na jakiś stary termostat i pojawiła się wątpliwość: czy jest fizycznie możliwe (np. wada lub uszkodzenie) że termostat zamyka mały obieg a po jakimś czasie otwiera dopiero duży? To by mi pasowało do objawów.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wymieniłem termostat na 82 st. (MotoRad) tylko taki znalazłem w okolicy. Temperature trzyma cały czas ok 100 st. (na wskażniku). Rzeczywistej temperatury nie sprawdzałem. Płynu nie wywala, termostat otwiera, ciśnienie w układzie trzyma, ogrzewanie działa. Niby wszystko O.K. tylko wskazania temp troche za wysokie. Pomierze jeszcze przy okazji temperature miernikiem przy czujniku i przy termostacie. Jeżeli różnica będzie spora to pewnie pompa słabo pompuje (o ile to możliwe).
p.s. ile może wynosić różnica temperatury na górze silnika (czujnik) i na dole (termostat) ?
Pod silnikiem brak pokrywy (jest więc jakieś chłodzenie).
Co do przelewu to płyn leci wężykiem do zbiorniczka.
p.s. ile może wynosić różnica temperatury na górze silnika (czujnik) i na dole (termostat) ?
Pod silnikiem brak pokrywy (jest więc jakieś chłodzenie).
Co do przelewu to płyn leci wężykiem do zbiorniczka.
Na Twoim miejscu przyjrzałbym się czujnikowi płynu chłodzącego w silniku, jest wielce prawdopodobne że pokazuje głupoty, skoro trzyma temperaturę, ciśnienie, chłodnica jest gorąca i płynu nie wyrzuca, to z układem chłodzenia jest wszystko ok. Raczej nie ma możliwości takiej żeby pompa słabo pompowała, jeżeli ma komplet łopatek na wirniku i dobrze naciągnięty pasek klinowy, więc w pompie nie szukaj przyczyny.gajowy33 pisze:Pomierze jeszcze przy okazji temperature miernikiem przy czujniku i przy termostacie. Jeżeli różnica będzie spora to pewnie pompa słabo pompuje (o ile to możliwe).
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska