Mobilek pisze:czy nadmiarem z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego płyn ciagle leci czy przerywanie
Podczas nagrzewania się silnika przelewa się z przerwami lub wcale, po osiągnięciu temperatury około 90 stopni przelewa się cały czas.(tak jest u mnie)
Tego nie sprawdzałem. Przez zbiorniczek nic nie widać, bo "ciemnawy" jest troche. Jutro jakoś to sprawdze.
Co do zakamienionej chłodnicy lub reszty układu to kiedy robiłem pomiary, to temp. ok.95 stopni, załącza się wiatrak, temp. spada o 3 stopnie i tak w kółko czyli obieg chyba jest OK.
Problem jest chyba z "pierwszym otwarciem" termostatu.
Te pomiary robiłem na niskich obrotach silnika i wtedy termostat zdążył się otworzyć zanim wywaliło płyn. Podczas jazdy na wysokich obrotach już nie zdążył
Tak patrzyłem na jakiś stary termostat i pojawiła się wątpliwość: czy jest fizycznie możliwe (np. wada lub uszkodzenie) że termostat zamyka mały obieg a po jakimś czasie otwiera dopiero duży? To by mi pasowało do objawów.