Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Układ chłodzenia.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 15 lis 2008, 22:42

Po wymianie korka, zaślepieniu jednego wężyka do zbiorniczka wyrównawczego, usunięciu nieszczelności (wężyki drutem skręcane były) zatkaniu dziurki w zbiorniczku wyrównawczym, płyn już nie ucieka i nawet jakieś ciśnienie w układzie chłodzenia trzyma :-D temperatura na wskażniku od 95 do 105 <osohozi>
Po uszczelnieniu układu na drugi dzień olej mi cały wywaliło :!: Okazało się na szczęście że to tylko uszczelka pod filtrem oleju. (nie wiem czy to przypadek, czy jakieś powiązanie z układem chłodzenia)
Na razie z temperaturą nic nie robie, tylko obserwuje.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 18 lis 2008, 18:06

A czym i po co zatkałeś korek w zbiorniczku?

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 18 lis 2008, 18:42

Korek założyłem inny a zatkałem dziurke, którą znalazłem w zbiorniczku. Tak przy okazji to temperatura przy czujniku 90-100 stopni a przy termostacie 86-87 trzyma się długi czas. Dopiero przy ponad 100 na czujniku, na termostacie mam 88 i zaczyna sie otwierać.
Dzisiaj sprawdziłem przy "troszke" energicznej jeżdzie i troche płynu wywaliło. temp. prawie 110 a wąż od termostatu zimny. Otwarł się dopiero po jakimś czasie.
Może by termostat na niższą temperature? 83 stopnie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 lis 2008, 23:01

Hmy, a może masz zasyfione kanały wodne i płyn ma problemy z krążeniem.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 18 lis 2008, 23:14

Ale jak to sprawdzić?
tak sobie myśle że w czasie jazdy silnik na dole jest bardziej chłodzony powietrzem (brak osłony pod silnikiem a chyba coś tam powinno być).

Jeszcze jedna rzecz: jak mierzyłem temp.to przyrastała równo na czujniku i przy termostacie (różnica ok. 5 st.) dopiero powyżej 90 na czujniku przyrastało a przy termostacie stało na 86-87.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 lis 2008, 23:55

Dziwna sprawa. Jeśli wszystko byłoby ok, to po otwarciu termostatu płyn poszedłbym na duży obieg nie pozwalając na to aby temperatura wzrastała powyżej 90 stopni. Termostat jest ok z tego co piszesz. Pompa raczej też powinna być dobra, no bo chyba nie urwał się wirnik. Pozostaje zakamieniony układ bądź chłodnica.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 lis 2008, 08:54

a jak jest z nadmiarem :?: tzn czy nadmiarem z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego płyn ciagle leci czy przerywanie :?:

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 19 lis 2008, 09:05

czy nadmiarem z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego płyn ciagle leci czy przerywanie
Podczas nagrzewania się silnika przelewa się z przerwami lub wcale, po osiągnięciu temperatury około 90 stopni przelewa się cały czas.(tak jest u mnie)

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 19 lis 2008, 18:17

Mobilek pisze:
czy nadmiarem z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego płyn ciagle leci czy przerywanie
Podczas nagrzewania się silnika przelewa się z przerwami lub wcale, po osiągnięciu temperatury około 90 stopni przelewa się cały czas.(tak jest u mnie)
Tego nie sprawdzałem. Przez zbiorniczek nic nie widać, bo "ciemnawy" jest troche. Jutro jakoś to sprawdze.

Co do zakamienionej chłodnicy lub reszty układu to kiedy robiłem pomiary, to temp. ok.95 stopni, załącza się wiatrak, temp. spada o 3 stopnie i tak w kółko czyli obieg chyba jest OK.
Problem jest chyba z "pierwszym otwarciem" termostatu.
Te pomiary robiłem na niskich obrotach silnika i wtedy termostat zdążył się otworzyć zanim wywaliło płyn. Podczas jazdy na wysokich obrotach już nie zdążył :-?

Tak patrzyłem na jakiś stary termostat i pojawiła się wątpliwość: czy jest fizycznie możliwe (np. wada lub uszkodzenie) że termostat zamyka mały obieg a po jakimś czasie otwiera dopiero duży? To by mi pasowało do objawów.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 26 lis 2008, 17:05

A sprawdzales termostat czy miales nowy zalozony ?? teraz moze trche lipa byc bo caly plyn ci zleci :/ moze on sie zacina i dlatego masz tak
Labiel, a ty co myslisz ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 lis 2008, 20:25

Co do
gajowy33 pisze:zy jest fizycznie możliwe (np. wada lub uszkodzenie) że termostat zamyka mały obieg a po jakimś czasie otwiera dopiero duży?
Raczej nie ma takiej możliwości.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 27 lis 2008, 22:10

Wymieniłem termostat na 82 st. (MotoRad) tylko taki znalazłem w okolicy. Temperature trzyma cały czas ok 100 st. (na wskażniku). Rzeczywistej temperatury nie sprawdzałem. Płynu nie wywala, termostat otwiera, ciśnienie w układzie trzyma, ogrzewanie działa. Niby wszystko O.K. tylko wskazania temp troche za wysokie. Pomierze jeszcze przy okazji temperature miernikiem przy czujniku i przy termostacie. Jeżeli różnica będzie spora to pewnie pompa słabo pompuje (o ile to możliwe).
p.s. ile może wynosić różnica temperatury na górze silnika (czujnik) i na dole (termostat) ?
Pod silnikiem brak pokrywy (jest więc jakieś chłodzenie).
Co do przelewu to płyn leci wężykiem do zbiorniczka.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 28 lis 2008, 08:18

gajowy33 pisze:Pomierze jeszcze przy okazji temperature miernikiem przy czujniku i przy termostacie. Jeżeli różnica będzie spora to pewnie pompa słabo pompuje (o ile to możliwe).
Na Twoim miejscu przyjrzałbym się czujnikowi płynu chłodzącego w silniku, jest wielce prawdopodobne że pokazuje głupoty, skoro trzyma temperaturę, ciśnienie, chłodnica jest gorąca i płynu nie wyrzuca, to z układem chłodzenia jest wszystko ok. Raczej nie ma możliwości takiej żeby pompa słabo pompowała, jeżeli ma komplet łopatek na wirniku i dobrze naciągnięty pasek klinowy, więc w pompie nie szukaj przyczyny.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 28 lis 2008, 16:54

gajowy33, masz taki sam problem jak ja wszytko działa a na wskaźniku 100 oC ciągle taka wysoka temperatura. Wymnieniłem wszystko co się dało i nic. Ciągle trzyma 97-107 oC. Ja już tak to zostawiłem. Wydaje mi się, że wskaźnik oszukuje :/

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 28 lis 2008, 17:09

a czy w aaz jest podobnie tylko ze mi pokazuje 80 no czasami w upały skazówka szła na 110 ale po chwili spadała gdyż włączały się wentylatory

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl