[1.6TD SB] Układ chłodzenia.
[1.6TD SB] Układ chłodzenia.
Witam. Zabrałem się za układ chłodzenia: założyłem termostat (nie było), podłączyłem czujniki (odłączone) i pojawił się problem z odpowietrzeniem (węże od nagrzewnicy gorące ale miękkie jakieś, jakby ciśnienia nie było) i płyn przez korek wywala. Zastanawia mnie podłączenie wężyka z króćca przy głowicy do zbiorniczka wyrównawczego (na fotce). Czy tak powinno być? Ewentualnie co to daje?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:37 przez gajowy33, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę,że zrobiony jest jakiś "tjunink" z tymi przewodami.Cienki przewód jest jeden od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego.Co ten przewód dorabiany ma robić-nie wiem,jest zamontowany w miejscu czujnika temp.
Jeśli piszesz,że wstawiałeś termostat,to pewnie nie odpowietrzył się układ chłodzenia.
Może korek jest walnięty i wężyk ten odprowadza płyn do obiegu? :roll:
Jeśli piszesz,że wstawiałeś termostat,to pewnie nie odpowietrzył się układ chłodzenia.
Może korek jest walnięty i wężyk ten odprowadza płyn do obiegu? :roll:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do pompy odpowiem tak: dlaczego najczęściej wymieniamy pompę wodną? Czy dla tego że wolniej już chodzi i mniej wody pompuje? Nie, ponieważ jest to nie możliwe (po za skrajnymi przypadkami). Pompę napędza silnik i nie może wolniej chodzi. W pompach siadają łożyskowania, zaczynają cieknąć więc dlatego je wymieniamy. Tak więc myślę że w 99% ich wydajność nie zmienia się przez cały okres użytkowania, padają natomiast łożyskowania które grożą zatarciem pompy, jej zblokowaniem podczas jazdy a to może być niebezpieczne.
Oczywiście są też skrajne przypadki uszkodzenia wirników itp, wtedy faktycznie pompa może być mniej wydajna. U mnie było tak że padło łożyskowanie, wirnik przesunął się nie co głębiej i tarł o ścianki. Mimo to nie miałem żadnych problemów z temperaturą.
Oczywiście są też skrajne przypadki uszkodzenia wirników itp, wtedy faktycznie pompa może być mniej wydajna. U mnie było tak że padło łożyskowanie, wirnik przesunął się nie co głębiej i tarł o ścianki. Mimo to nie miałem żadnych problemów z temperaturą.
A jak późno się otwiera?Przy jakiej temperaturze?gajowy33 pisze:Dzięki Labiel za cierpliwość :mrgreen: ale mam jeszcze jedno pytanko: czy to że póżno otwiera się termostat, może być spowodowane małą wydajnością pompy? Wtedy temperatura przy czujniku na króćcu wysoka a przy termostacie niższa.
Jak ocenić sprawność pompy?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg