Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG] samoistnie rosnące obroty- potencjometr?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 20 lis 2008, 10:13

IC69 pisze:judym, proponował bym Ci jednak powalczyć jeszcze z tą przepustnicą. Zakładam, że sławetny przekaźnik nr.30 masz w porządku?
Za co on właściwie odpowiada, kiedy i jak pracuje i jakie są objawy jego niedomagań? Wszędzie pisze że sławetny ale doszukać się nie mogę czemu :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 lis 2008, 11:09

O tym przekaxniku było bardzo wiele razy, odpowiada on za stabilne zasilanie ECU, jeżeli szwankuje ten przekaźnik rózne dziwne rzeczy moga sie dziac z praca silnika.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 lis 2008, 11:22

d3lta, tu on jest w całej swojej okazałości :arrow: viewtopic.php?t=22250&start=0

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 20 lis 2008, 14:23

Dziękuje koledzy, szukałem ale w tylu postach on występuje że tego co najważniejsze nie mogłem wykopać.
Pozdrawiam! :-)

judym
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: judym » 07 lis 2009, 15:18

Udało mi się jakś czas temu rozwiązać oba opisywane problemy - może komuś się przyda:

1. Rosnące i zawieszające się obroty ostatecznie i całkowicie ustąpiły po dokładnym wyczyszczeniu czujnika przepustnicy (fotka) i cofnięciu śruby ograniczającej zamknięcie przepustnicy. Wcześniej nie pomogła: wymiana niebieskiego czujnika temperatury, przelutowanie przekaźnika 30 (ciekawostka, że z wymontowanym tym przekaźnikiem da się jeździć), czasowa wymiana przepływomierza na na pewno sprawny (od kolegi), swój przepływomierz "zregenerowałem" i chodzi ok. Przestało też mulić przy przyspieszaniu z wolnych obrotów.

2. Strzały gazu były spowodowane ubogą mieszanką - powiecie, że to oczywistość, ale powód tego był absurdalny - okazało się, że gaziarz montując instalację podłączył sądę Lambda do kabla z emulacją sondy (idącego od centralki), a kabel od centralki, który miał iść do sondy podłączł do ECU samochodu!!! tym sposobem jeździłem cały czas bez sondy lambda zarówno na LPG jak i na PB, a pomiary napięcia na sondzie, o których pisałem we wcześniejszym poście - teraz wiem, że były bez sensu i dlaczego, obecnie pięknie faluje 0,2- 0,8V.
Z błędnego podłączenia wynikał jeszcze inny problem - przez 90 sek. po odpaleniu nie dało się jechać na LPG (max obroty 2000, strzały, szarpanie) - gaziarz twierdził, że tak ma być, bo sonda się musi nagrzać - bzdury! jak się okazało po 90sek można było jechać, bo na tyle był ustawiony czas nagrzania sondy w centralce i przez ten czas otwarcie krokowca trzymało na 70 (tak ustawił) po tym czasie centralka zaczynała korzystać z sygnału z sondy - który zawsze wynosił 0V (złe podłączenie) = uboga mieszanka więc otwierała krokowca na max - w tym przypadku 90 (długa charakterystyka AL 700) i tak trzymało cały czas - sygnał z sondy stały 0V ale nawet przy 90 mieszanka była uboga i stąd strzały przy depnięciu, teraz jest coś koło 120 przy normalnej jeździe.

Gaziarz był z autoryzowanej stacji obsługi Hyundai.

PS. pojawił się niestety inny problem, ale to temat na inny post. Obrazek

Krzysiek 1972
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2013, 10:14
Lokalizacja: Opoczno woj.łódzkie

Post autor: Krzysiek 1972 » 14 lut 2014, 21:11

Mam taki sam problem,u mnie to się zaczęło dzieć po wymianie rozrządu.Jest frustujące zwłaszcza przy dojeżdżaniu do skrzyżowań.Silnik poprostu wyje.Sondę mam lambda mam nową.Mechanik mówi że to przepływka ale ja mam mieszane odczucia gdyż nie zawsze tak się dzieje.Czy takie objawy są przy uszkodzonym przekaźniku 30.Poradzcie co robić.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 lut 2014, 23:36

Skoro to po wymianie rozrządu to zapłon widać się przestawił.

Nie wiem czy ktoś blokował koła ale znaki mają mówić tak:

Znak na kole zamachowym ma się pokrywać z płaskim nadlewem w okienku obudowy sprzęgła, prowizorycznie przykręcone koło pasowe na wszystkie śruby i na nim jest nacięcie, które ma się zgrać z kropką na kole wałka pośredniego do aparatu i na kole rozrządu od strony głowicy kropka ma się pokrywać z krawędzią głowicy po stronie alternatora. Środek palca powinien patrzeć ok. 3 mm na lewo od nacięcia na obudowie aparatu zapłonowego (można to uznać za wstępnie ustawiony zapłon lecz trzeba go później profesjonalnie skorygować.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lut 2014, 08:57

Krzysiek 1972 pisze:Czy takie objawy są przy uszkodzonym przekaźniku 30
nie
Francis1982 pisze:Skoro to po wymianie rozrządu to zapłon widać się przestawił.
też mi się tak wydaje

Krzysiek 1972
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2013, 10:14
Lokalizacja: Opoczno woj.łódzkie

Post autor: Krzysiek 1972 » 16 lut 2014, 18:13

Dziękuję za pomoc.Jutro sprawdzę ustawienie zapłonu.Dla ścisłości napiszę jak to wygląda u mnie.Jest tak,autko pali ładnie,bywają niekiedy problemy ale to wina baterii.Obroty czasami leciutko falują ale po przejechaniu około 20 km gdy wciskam sprzęgło rosną do wartości około 1900 i tak trzymają , jak pisałem rozrząd po wymianie,sonda też bo był na sondzie błąd stały.W trakcie jazdy silnik pracuje płynnie,przyśpiesza jak należy.Oby to był zapłon a nie przepływka.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok dopuki nie dodam gazu bo problem obrotów ponownie się pojawia.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 16 lut 2014, 23:12

A u mnie wymiana przeplywomierza zalatwila temat. Przeplywke od golfa dorwalem za 100zl i paca idealnie teraz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 lut 2014, 06:26

Jeszcze pachnie mi to silnikiem krokowym ale najpierw zapłon i rozrząd do kontroli.

Krzysiek 1972
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2013, 10:14
Lokalizacja: Opoczno woj.łódzkie

Post autor: Krzysiek 1972 » 23 lut 2014, 21:02

Ciągle szukam przyczyny,mechanik upiera się przy przepływomierzu,ale ja wczoraj zrobiłem test.Mianowicie przy wysokich obrotach odpiąłem silniczek krokowy i obroty spadły do 500.Co ciekawe pojeździłem tak i wszystko było ok poza niskimi obrotami i lekkim przymuleniu silnika.Wyjąłem silniczek i go wymoczyłem i wyczyściłem.Po zamontowaniu wszystko jest niby ok ale jutro sprawdzę dokładnie czy dalej obroty rosną.Dam znać co się dzieje.

[ Dodano: 2014-02-24, 19:19 ]
Obroty nie rosną,czasami na wolnych obrotach są małe wachnięcia do 1100,ale to sporadyczne zjawisko.Teraz to aż się chce jeździć.Podziękowania dla wszystkich za pomoc.Mam nadzieję że nie będę miał narazie kłopotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl