Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Układ chłodzenia.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 28 lis 2008, 18:13

Rano troszke niunie pogoniłem i temp. dochodziła do 105-107 stopni. Po otwarciu maski ślady płynu na zbiorniczku. Poluzowanie korka i płyn jakby się gotowal. Kupilem pompe i jutro wymiana. Czujnik wygląda na sprawny, więc jak nie pompa, to sprawdze jeszcze jazde bez termostatu.
p.s. przy zakladaniu termostatu użyłem uszczelke z nacięciem (zakładaną na kołnierz termostatu) Jaka uszczelka powinna być prawidłowo? Czy może to mieć jakieś znaczenie, czy tylko ma uszczelnić?

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 28 lis 2008, 22:37

sorki ze się podpinam pod temat ale mam coś podobnego.1.6td SB Waż górny gorący a dolny zimny, i wężykiem płyn nie leci Raczej nic nie zatkane bo jak a niego dmuchnąc to powietrze spoko idzie. Pewnie pompe szlag trafił?(????)*


* - nie zgodne z Regulaminem!
Ostatnio zmieniony 28 lis 2008, 23:01 przez gobi2802, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lis 2008, 22:46

gobi2802 pisze:Pewnie pompe szlag trafił
Ale jak ci pompę szlag mógł trafić? Jedyne dwie opcje nie działania pompy to zerwany pasek napędzający pompę, lub urwany wirnik od samej pompy, ale to raczej byś coś słyszał - na pewno coś by waliło.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 28 lis 2008, 23:05

gajowy33, gobi2802, do sprawdzenia termostat lub korek zbiorniczka. Pompy, zostawcie na razie w spokoju.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 28 lis 2008, 23:29

IC69 pisze:gajowy33, gobi2802, do sprawdzenia termostat lub korek zbiorniczka. Pompy, zostawcie na razie w spokoju.
Termostaty dwa nowe. Sprawdzone w wodzie. O.K.
Korek przełożony z innego autka też O.K.
Pompa już zakupiona więc wymiana dojdzie skutku :mrgreen: Nie wiem tylko ile z tym roboty, bo z instrukcji ściągniętej z dowloadu (chyba kol. Labiela) wygląda że rozrząd trzeba zdemontować. A wyczytałem gdzieś że można całą pompe wyjąć (bez ruszania rozrządu) i rozkręcić ją jak już wyjęta.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lis 2008, 09:00

gajowy33 pisze:wygląda że rozrząd trzeba zdemontować
Ja tak właśnie robiłem, dlatego że nie mogłem odkręcić wspornika do którego montowana jest pompa wspomagania a znajduje się nad pompa wodną. Postanowiłem więc nie bawić się i dostać się od strony rozrządu. Wbrew pozorom nie zajęło mi to dużo czasu. Sam się zdziwiłem. Uwinąłem się w 4 godzinki.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 29 lis 2008, 13:48

Dzięki Labiel za informacje. Wspomagania nie mam a rozrząd troszke mnie przeraża. Ide wyjmować całą pompe :roll: . Pozdrawiam

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 29 lis 2008, 19:41

Dzis cos dziwnego żmieniłem korek zbiorniczka i nic dalej dolny przewód zimny i przelewem płyn nie szedł. Spróbowałem dmuchnąc do zbiorniczka i jakoś coś zaskoczyło, dolny przewód gorący i płyn z wężyka popłynął Wieksze obroty mocniej leci.Zdaje się że to wina termostatu????.Nie wiem tylko czy jak silnik zimny to przez wężyk też ma płyn leciec?

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 29 lis 2008, 21:33

dzisiaj w samochodzie szukalem odpowitrznika i nie mogłem go znaleść moze mi ktoś powiedzieć gdzie on się znajduje i też chaiłbym wiedzieć jak spuszczać płyn z układu czy na ciepłym silniku czy na zimnym i jak zrobić zeby cały układ dokładnie opróżnić

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lis 2008, 21:37

Audi 80 b4 pisze:szukalem odpowitrznika i nie mogłem go znaleść moze mi ktoś powiedzieć gdzie on się znajduje
Powinien być na jednym z węży idących od głowicy do nagrzewnicy.
Audi 80 b4 pisze:ak zrobić zeby cały układ dokładnie opróżnić
Wyjąć termostat, albo zdjąć jeden z węży idących od pompy wodnej, ale nie ten który idzie do chłodnicy.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 29 lis 2008, 21:39

czy jak silnik zimny to przez wężyk też ma płyn leciec?
raczej nie. jeżeli silnik jest zimny to woda krąży tylko w bloku dopiero jak otwiera sie duży układ to płyn idzie przez chłodnice i zbiorniczek.

dziś wymieniałem płyn i przez cienki wezyk plyn poszedl dopiero jak silnik sie fest zagrzał.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 30 lis 2008, 12:08

ma ktoś moze zdjęcie tego odpowietrznika? ile płynu do układu wchodzi? płyn będe wymianiał po pożądnym rozgraniu silnika zeby termostat był otwarty

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2008, 12:16

Audi 80 b4 pisze:płyn będe wymianiał po pożądnym rozgraniu silnika zeby termostat był otwarty
To nic ci nie da a możesz zaszkodzić silnikowi :!: Pomyśl sobie, rozgrzewasz silnik, płyn i silnik jest gorący. Teraz spuszczasz ten płyn - po pierwsze jak się nie poparzysz to będzie nieźle. Po drugie jak wlejesz do rozgrzanego silnika zimny płyn to coś ci może pęknąć, głowica, blok, trudno powiedzieć. Po za tym nawet jak nic ci nie pęknie to i tak termostat będzie już dawno zamknięty zanim doleci do niego płyn który będziesz wlewał.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 30 lis 2008, 12:20

to już lepiej wymienić płyn i zagrzać silnik do włączenia wentylatora na chłodnicy :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2008, 12:23

Audi 80 b4 pisze:ma ktoś moze zdjęcie tego odpowietrznika?
Niektórzy go mają niektórzy nie. Powinien to być taki odkręcany od góry cypelek na wężach idących do nagrzewnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl