Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] Czujnik poziomu paliwa

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

[80 B4 2.0E ABK] Czujnik poziomu paliwa

Post autor: pproniuk » 20 lis 2008, 21:08

Witam serdecznie. Z racji, że nie znalazłem podobnego tematu, pozwolę sobie napisać tutaj.

Od dłuższego czasu mam problem ze wskaźnikiem paliwa na desce rozdzielczej. Problem dotyczył złego pokazywania ilości paliwa. Identyczna sytuacja była z temperaturą, ale po wymianie stabilizatora napięcia wskaźnik temperatury chodzi super, a ten drugi dalej wariuje (czyli raz mam pół baku, a za minutę już nic). U elektryka sprawdzane były wszystkie zegary, tam wszystko jest ok. Wymieniłem wspomniany stabilizator, w nadziei że się poprawi, ale wskaźnik dalej robi co chce. I została mi defakto jedna opcja - mianowicie pływak czyli czujnik poziomu paliwa w zbiorniku. I teraz problem - bo nigdzie nie mogę go dostać, ba - nie wiem jak wygląda a boje się kupić jakiś szmelc. Proszę o rade, pomoc - za wszystko z góry dziękuje :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lis 2008, 08:53

Na poczatek sprawdź czy wiązką od czujnika do zegarów jest dobra, a potem sprawdź czy scieżki opornika w pływaku nie sa poprzecierane.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 21 lis 2008, 20:43

Wiązka ok. Scieżke dzis z elektrykiem przetarliśmy, bo zle pokazywala. Po przetarciu szmatką jest lepiej, jeszcze nie idealnie, więc wnioskuje, że to to.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lis 2008, 08:18

To dobrze ze pomogło

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 23 lis 2008, 01:54

Dziś obserwowałem i widzę ze dalej jest w miare równo. W miare to znaczy, że lekko się waha - to pewnie normalnie, prawda? Czy tą ścieżkę da się jakoś wymienić czy coś w ten deseń, żebym po jakimś okresie czasu znów nie musiał zaglądać do baku i przecierać ją?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 lis 2008, 07:59

Poczepie sie pod temat.
Mam problem ze wskazaniami temperatury i pozimu paliwa z tym iż prędzej to wskazanie poziomu paliwa jest złe.
Mianowicie jest taki myk iż posprawdzane wszystko (ścieżki przelutowane, sprawdzone wszystkie kostki. posprawdzane połączenia samych wskaźników, wymieniony stabilizator napięcia, czujnik poziomu paliwa sprawdzony i okablowanie też)
W momencie włączenia zapłonu na zimnym silniku paliwo pokazuje normalnie(tak myślę) a w momencie nagrzewania sie silnika nawet nie ruszając z miejsca i w miarę podnoszenia się wskazówki od temperatury wskazówka od paliwa opada (proporcjonalnie) i tak jest juz do uzyskania 90*C później jest jakby normalnie (ale też nie zawsze).
Może miał ktoś podobny problem i jest w stanie mnie naprowadzić na jakiś trop.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 27 lis 2008, 03:22

Dobra, zbyt szybko powiedziałem "hurra". Znów jest źle. Jak postoi i paliwo nie jest w ruchu to go odpalę i jest ok. Choć trzeba przyznać, że wskaźnik bardzo, ale to bardzo powoli się podnosi. A jak zaczynam jazdę to zaczyna wariować.

Awatar użytkownika
mEE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2008, 09:31
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: mEE » 28 lis 2008, 10:47

mam ten sam problem ....wskaznik pokazuje co chce a nie co jest w baku ... ja kdojdziecie d orozwiazania to skorzystam

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 28 lis 2008, 19:53

Witam kolegów
Mam ten sam problem. Na postoju wskaźnik paliwa podnosi się i wskazuje prawdziwy poziom (sprawdzałem na pełnym baku), lecz gdy tylko ruszę z miejsca od razu wskaźnik opada o jakąś połowę (w baku jest połowa a pokazuję 1/4). Nic jeszcze nie sprawdzałem, więc powiedzcie, co i jak po kolei.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 28 lis 2008, 22:32

U mnie też wariowały zegary, przeczyściłem i przelutowałem te mosiężne podkładni co są w płycie głownej do których przykręca sie zegary paliwa i temperatury śrubkami i pomogło

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 29 lis 2008, 08:54

Po pierwsze to u mnie nie pokazuje symetrycznie, ze jest pół , a wskazuje 1/4. On robi co chce. Czasami w ogole się nie podnosi.

Pierwsze co zrobiłem to pojechałem do elektryka i ten przejrzał mi cała deske rozdzielczą. Polutował, popoprawiał i kicha. Bez zmian. Wcześniej mechanicy jakoś chcieli mnie zbyć i sugerowali usterkę elektroniczną, więc poszedłem w tą strone. Następnie wyczytałem, że może walnięty być stabilizator napięcia. Więc wymieniłem. I owszem, walnięty był, bo wcześniej miałem też problemy ze wskaźnikiem temperatury. Po wymianie chodzi jak w szwajcarskim zegarku. Ale tylko on, paliwo jak robiło co chce, tak nadal robi. Elektryk tego samego dnia pogrzebał przy zbiorniku - wyszło że deska jest ok. Więc następnego dnia rozkręcamy bak. Wyciągamy pływak, widać było, że chyba nie był dziurawy, bo i takie podejrzenie było. Tylko jak ustawiliśmy na tej podziałce jakaś ilość, to takiej nie pokazywał. Przetarliśmy szmatką tą ścieżkę, pokazywał z lepszą dokładnością. Ale teraz dalej się pieprzy i robi co chce. Jak stoje, odpalę go i nie jade to on wtedy powoli powoli się podnosi do góry i po jakimś tam czasie się gdzieś zatrzyma. A jak jadę to nie ma mowy, żeby pokazywał dokładnie.

[ Dodano: 2008-11-30, 23:31 ]
I kolejny news - stoje dziś 20 minut na zapalonym silniku. Nic nie robie. Wskaźnik wstakuje na połowe baku, ale z wielkim trudem (po 2 minutach). Mniej wiecej tyle powinno być. Chwile później spada do zera. Auto stoi, nic się z nim nie dzieje. Opadł, ale co tam, znów się podnosi, ale do połowy już nie dojeżdża, staje troszkę przed. Ciekawe, co? Ja już nie mam pomysłu.

Awatar użytkownika
mEE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2008, 09:31
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: mEE » 01 gru 2008, 00:13

pproniuk, mam identyczne objawy, ja zastanawialem sie nad tym czujnikiem ze walniety ale skoro mowisz ze zagladales i nie pomoglo to nie mam pojecia co mzoe byc

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 01 gru 2008, 02:56

No bo przypuśćmy, że czujnik w baku - tylko że u mnie on jest cały, więc zostaje tylko ta ścieżka. Jak jedzie to jestem w stanie zrozumieć, że wariuje, bo paliwo też nie stoi nieruchomo. Ale jak wóz stoi, to niby dlaczego tak miałby wariować? Ustawia się raz, tak jak się ustawi i potem już się nie rusza (nie ważne czy ustawi się dobrze). A on mi tu wariuje, jakbym wchodził w zakręt z prędkością 100km/h i w baku są fale jak na morzu... Jak już wspomniałem, deske sprawdziłem, wsio wizualnie gra. Stabilizator wymieniony. I jeszcze jedno - jak zrobimy zwarcie przy zbiorniku i sami ustawimy mu pełen bak to wskaźnik zachowuje się wzorowo, w ten sposób w pełni daje się sterować i nie wariuje.

Sprawa wkurzająca bardzo, bo muszę się bawić w matematykę przy wyliczaniu ile mogę km zrobić. Elektrycy już się śmieją, jak mnie widzą, bo wiedzą o co kaman (a raczej nie wiedzą w ostatecznym rozrachunku). :/

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 01 gru 2008, 13:03

Jutro zabieram sie do rozebrania deski i czujnika w baku. Napiszę co i jak udało mi sie zrobić. A ta matematyka to nie jest taka trudna. Tankuję za 100 mam 27l wiec dzielę przez 6,5 = 4,15x100 tj 415km i śmigam sobie 400km. Pozdro

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 02 gru 2008, 15:40

ktoś w innym temacie zapytał, czy czujnik cieczy chłodzącej jest sprawny. Jaki to ma związek ze wskaźnikiem ilości paliwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl