[80 B3 1.6 D] Obrotomierz
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
[80 B3 1.6 D] Obrotomierz
Mam pytanie. Mój znajomy ma audi 80 b3 1.6 D i popsuł się zegar. Mam zegary całe od mojej 80 z tym, że mój licznik ma obrotomierz. I pytanie czy on normalnie zadziała? Czyt trzeba będzie jakieś przeróbki?. Wiem, że z silnika 1.9TDI przekładka działa bez żadnej roboty.
Niestety nie będzie działał, w benzynie obrotek bierze sygnał z ECU lub cewki zapłonowej i żeby poprawnie działał w dieselu trzeba go przerobić wskazówki znajdziesz tutaj http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,90/KLAKSON pisze: I pytanie czy on normalnie zadziała?
W starym dieselu poprawnie działa licznik z obrotkiem od 19 TD (sygnał do obrotka z alternatora). W 19 TDI obrotek jest sterowany z ECU i po podłączeniu go do zwykłego diesela pokazuje głupoty.KLAKSON pisze:Wiem, że z silnika 1.9TDI przekładka działa bez żadnej roboty.
To i ja sie dołącze. Mam b3 z 88 roku z silnikiem 1,6d. Zakupiłem licznik z obrotomierzem z silnika benzynowego (sprawny) i przełożyłem do swojego auta, ale obrotomierz wogóle nie reguje. Wiem że powinien pokazywać coś koło 5tys obrotów, a u mnie ani nie drgnie. Cały czas 0 niezależnie od obrotów silnika. Z tego co czytałem tu <<klik>> i tu <<klik>> . Z tego co tam pisze to sygnał z alternatora idzie zielonym kabelkiem przypiętym do "W" na alternatorze, tylko u mnie tu pojawia sie problem, że u mnie zielony kabelek wisi koło alternatora i nie jest nigdzie podpiety. Podpięte są jakieś dwa inne kable. Mam alternator 50A.
spiczi jeżeli masz styk W w swoim alternatorze to nic nie stoi na przeszkodzie aby go podłączyć (wystarczy nasunąć wsuwkę wiszącego kabelka), problem się zaczyna jeżeli nie masz tego styku(coś mi się wydaje że 50 A alternatory nie miały wyjścia W), to pozostaje wymiana alternatora na 65 A ze stykiem lub dolutowanie do uzwojenia kabelka i wyprowadzenie go na zewnątrz alternatora.spiczi pisze:tylko u mnie tu pojawia sie problem, że u mnie zielony kabelek wisi koło alternatora i nie jest nigdzie podpiety. Podpięte są jakieś dwa inne kable. Mam alternator 50A.
trudno takie cos zrobić? trzeba rozbierać alternator. Za 65A pewnie troche trzeba dać, a i tak nie wiadomo w jakim stanie będzie. A ten nawet się trzyma, choć z drugiej strony jakby był mocniejszy to łatwiej było by mu naładować akumulator 78AhMobilek pisze:...dolutowanie do uzwojenia kabelka i wyprowadzenie go na zewnątrz alternatora.
Trzeba rozebrać alternator, odkręcić mostek z diodami od tylnej pokrywy i dolutować przewód w miejsce połączenia uzwojenia trzech cewek (dokładniej nietety nie jestem w stanie określić padła mi cyfrówka), myślę że, jeżeli sam nie dasz rady tego zrobić to każdy lektryk samochodowy zrobi to bez problemu.spiczi pisze:trudno takie cos zrobić?
Dokładnie, można powiedzieć że na tą chwilę masz lekko niedoładowany biorąc pod uwagę że powinien być 64Ahspiczi pisze:choć z drugiej strony jakby był mocniejszy to łatwiej było by mu naładować akumulator 78Ah
A więc tak:
Rozbieram silnik i wyciągnąłem też alternator i na mim pisze tak 23/55A 14V co to znaczy?
poza tym jest jeszcze oznaczenie 026 903 015 ,co wg etki wskazywało by na alternator 55A ,ale model ten znalazłem wybierając audi 80 z 86r, a moje jest z 88r i tam takiego nie ma. W dodatku alternator ten nie jest podpisany jako do diesla . Czy w związku z tym jest szansa, że podlutowując to coś do alternatora bede miał obroty?
na fotce widać że jest otwór na wyjście na obrotek. A tam gdzie napisałem "W" tam jest właśnie wytłoczka W.
Rozbieram silnik i wyciągnąłem też alternator i na mim pisze tak 23/55A 14V co to znaczy?
poza tym jest jeszcze oznaczenie 026 903 015 ,co wg etki wskazywało by na alternator 55A ,ale model ten znalazłem wybierając audi 80 z 86r, a moje jest z 88r i tam takiego nie ma. W dodatku alternator ten nie jest podpisany jako do diesla . Czy w związku z tym jest szansa, że podlutowując to coś do alternatora bede miał obroty?
na fotce widać że jest otwór na wyjście na obrotek. A tam gdzie napisałem "W" tam jest właśnie wytłoczka W.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
A jak myślicie da sie podłączyć obrotomierz do B4 z silnikiem 1,9 TDi 1Z tylko problem jest taki, że to była przekładka w Niemcach z benzyniaka na diesla. Chodzi o to czy bedzie trzeba cos przerabiać czy poprostu odrazu po podłaczeniu bedzie działał.
[ Dodano: 2008-12-10, 15:52 ]
chodzi mi o zegary z diesla a obecnie jest "big ben"
[ Dodano: 2008-12-10, 16:53 ]
kolega mial wczesniej ABK
[ Dodano: 2008-12-11, 20:26 ]
koledzy pomoże ktoś
[ Dodano: 2008-12-10, 15:52 ]
chodzi mi o zegary z diesla a obecnie jest "big ben"
[ Dodano: 2008-12-10, 16:53 ]
kolega mial wczesniej ABK
[ Dodano: 2008-12-11, 20:26 ]
koledzy pomoże ktoś