Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 D] Obrotomierz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

[80 B3 1.6 D] Obrotomierz

Post autor: KLAKSON » 02 gru 2008, 10:14

Mam pytanie. Mój znajomy ma audi 80 b3 1.6 D i popsuł się zegar. Mam zegary całe od mojej 80 z tym, że mój licznik ma obrotomierz. I pytanie czy on normalnie zadziała? Czyt trzeba będzie jakieś przeróbki?. Wiem, że z silnika 1.9TDI przekładka działa bez żadnej roboty.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 gru 2008, 11:46

KLAKSON pisze: I pytanie czy on normalnie zadziała?
Niestety nie będzie działał, w benzynie obrotek bierze sygnał z ECU lub cewki zapłonowej i żeby poprawnie działał w dieselu trzeba go przerobić wskazówki znajdziesz tutaj http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,90/
KLAKSON pisze:Wiem, że z silnika 1.9TDI przekładka działa bez żadnej roboty.
W starym dieselu poprawnie działa licznik z obrotkiem od 19 TD (sygnał do obrotka z alternatora). W 19 TDI obrotek jest sterowany z ECU i po podłączeniu go do zwykłego diesela pokazuje głupoty.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 02 gru 2008, 12:07

Dzięki wielkie Mobilek <ok>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 gru 2008, 17:54

To i ja sie dołącze. Mam b3 z 88 roku z silnikiem 1,6d. Zakupiłem licznik z obrotomierzem z silnika benzynowego (sprawny) i przełożyłem do swojego auta, ale obrotomierz wogóle nie reguje. Wiem że powinien pokazywać coś koło 5tys obrotów, a u mnie ani nie drgnie. Cały czas 0 niezależnie od obrotów silnika. Z tego co czytałem tu <<klik>> i tu <<klik>> . Z tego co tam pisze to sygnał z alternatora idzie zielonym kabelkiem przypiętym do "W" na alternatorze, tylko u mnie tu pojawia sie problem, że u mnie zielony kabelek wisi koło alternatora i nie jest nigdzie podpiety. Podpięte są jakieś dwa inne kable. Mam alternator 50A.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 02 gru 2008, 18:00

To jednym słowem ktoś coś ronił przy alternatorze i wymyślił ze nie będzie mu ten kabel potrzebny i go olał. Musisz go podłączyć i będzie hulać ale niestety nie potrafię opowiedzieć jak podłączyć.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 gru 2008, 18:06

Przyglądałem się alternatorwi i nie widze miejsca gdzie można by podpiąć ten kabel :-/

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 gru 2008, 18:19

spiczi pisze:tylko u mnie tu pojawia sie problem, że u mnie zielony kabelek wisi koło alternatora i nie jest nigdzie podpiety. Podpięte są jakieś dwa inne kable. Mam alternator 50A.
spiczi jeżeli masz styk W w swoim alternatorze to nic nie stoi na przeszkodzie aby go podłączyć (wystarczy nasunąć wsuwkę wiszącego kabelka), problem się zaczyna jeżeli nie masz tego styku(coś mi się wydaje że 50 A alternatory nie miały wyjścia W), to pozostaje wymiana alternatora na 65 A ze stykiem lub dolutowanie do uzwojenia kabelka i wyprowadzenie go na zewnątrz alternatora.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 gru 2008, 18:39

Mobilek pisze:...dolutowanie do uzwojenia kabelka i wyprowadzenie go na zewnątrz alternatora.
trudno takie cos zrobić? trzeba rozbierać alternator. Za 65A pewnie troche trzeba dać, a i tak nie wiadomo w jakim stanie będzie. A ten nawet się trzyma, choć z drugiej strony jakby był mocniejszy to łatwiej było by mu naładować akumulator 78Ah :-?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 gru 2008, 18:55

spiczi pisze:trudno takie cos zrobić?
Trzeba rozebrać alternator, odkręcić mostek z diodami od tylnej pokrywy i dolutować przewód w miejsce połączenia uzwojenia trzech cewek (dokładniej nietety nie jestem w stanie określić padła mi cyfrówka), myślę że, jeżeli sam nie dasz rady tego zrobić to każdy lektryk samochodowy zrobi to bez problemu.
spiczi pisze:choć z drugiej strony jakby był mocniejszy to łatwiej było by mu naładować akumulator 78Ah
Dokładnie, można powiedzieć że na tą chwilę masz lekko niedoładowany biorąc pod uwagę że powinien być 64Ah

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2008, 01:08

A więc tak:
Rozbieram silnik i wyciągnąłem też alternator i na mim pisze tak 23/55A 14V co to znaczy?

poza tym jest jeszcze oznaczenie 026 903 015 ,co wg etki wskazywało by na alternator 55A ,ale model ten znalazłem wybierając audi 80 z 86r, a moje jest z 88r i tam takiego nie ma. W dodatku alternator ten nie jest podpisany jako do diesla :-/ . Czy w związku z tym jest szansa, że podlutowując to coś do alternatora bede miał obroty?
Obrazek
Obrazek

na fotce widać że jest otwór na wyjście na obrotek. A tam gdzie napisałem "W" tam jest właśnie wytłoczka W.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 08 gru 2008, 19:09

W to jest właśnie wyjście na obrotek ja mam tam podpięty ten zielony kabel. Jak tam podłączysz obrotek to musi działać

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 10 gru 2008, 14:44

A jak myślicie da sie podłączyć obrotomierz do B4 z silnikiem 1,9 TDi 1Z tylko problem jest taki, że to była przekładka w Niemcach z benzyniaka na diesla. Chodzi o to czy bedzie trzeba cos przerabiać czy poprostu odrazu po podłaczeniu bedzie działał.

[ Dodano: 2008-12-10, 15:52 ]
chodzi mi o zegary z diesla a obecnie jest "big ben"

[ Dodano: 2008-12-10, 16:53 ]
kolega mial wczesniej ABK

[ Dodano: 2008-12-11, 20:26 ]
koledzy pomoże ktoś :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl