[1.9TD AAZ] Wykończona turbosprężarka.
[1.9TD AAZ] Wykończona turbosprężarka.
Witam, zakładam nowy temat gdyż nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie w innych tematach. Otóż jak kupiliśmy aaz-a w czerwcu (pierwsze auto z turbiną) byliśmy przekonani że jest ok, dodatkowo auto od "znajomego" (niech go ch....). Problem zauważył kuzyn który miał do czynienia z turbawkami, a problem jest tego typu że przy około 2200 obr/min. turbina zaczyna gwizdać, nawet przy schodzeniu z obrotów, do tego cała łapa od silnika ulana olejem, i tu moje pytanko czy to już jest totalna padaka czy jeszcze jakoś pośmiga? Przy ok. 1800 obrotów czuć że zaczyna ciągnąć, niestety nie wiem czy dobrze ciągnie bo nie miałem przyjemności jeździć innym aaz-em. Ewentualnie gdzie na śląsku w okolicach Katowic jest jakiś dobry warsztat w którym regenerują turbinki ?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 17:22 przez samsonb4, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
a oleju w silniku duzo ubywa od wymiany do wymiany?,,, u mnie np. turbo buczy czasami bo lozysko juz takie sobie a pompuje na lajcie 1bara,,, jak chcesz sprawdzic czy turbo wali olejem zdejmij waz z dolotu do turba i popatrz czy nie zalane olejem i to samo z turbiny do kolektora czy nie ma tam oleju, ma prawo tam byc troche(ale nie tyle zeby ciekl jak z butelki),
[ Dodano: 2008-12-05, 23:49 ]
aaa moze tez byc przytkany lekko odplyw badz doplyw oleju do turbiny, tak jak napisal Labiel jak jest z olejem ok to sie nie przejmuj i smigaj
[ Dodano: 2008-12-05, 23:49 ]
aaa moze tez byc przytkany lekko odplyw badz doplyw oleju do turbiny, tak jak napisal Labiel jak jest z olejem ok to sie nie przejmuj i smigaj
to nie = wymiana ,równie dobrze nieszczelnośćsamsonb4 pisze:turbina zaczyna gwizdać, nawet przy schodzeniu z obrotów
i co ma to stwierdzić że tz.separator odmy daje ,odepnij odmę wyczyść rury i pojeździj bez odmy i dopiero sprawdź czy i ile jest oleju w rurach , turbo luz poprzeczny jest nawet nowe (poduszka olejowa ) , wzdłużny niedopuszczalnymrozoo pisze:jak chcesz sprawdzic czy turbo wali olejem zdejmij waz z dolotu do turba i popatrz czy nie zalane olejem i to samo z turbiny do kolektora czy nie ma tam oleju, ma prawo tam byc troche(ale nie tyle zeby ciekl jak z butelki),
gdzie jest łożysko ?mrozoo pisze:turbo buczy czasami bo lozysko juz takie sobie
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 09:06 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Możesz sprawdzić na tym przewodzie gumowym naciskajac na niego jak dodasz gazu powinien twardnieć wtedy bedziesz mial pewność, że turbo działa. Z tego co sie najeździłem AAZ - tem to ten samochód nie jest demonem predkosci a turbo czuć tak sobie a powiem jeszcze ze ja mialem turbo po regeneracji i nic specjalnego nie bylo. P.S jezdziłem Passatem B3
vision tu masz o lozysku w turbinie http://www.turbo-tec.eu/pl/oferta/awarie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Według mnie jest to niemiarodajny test który za wiele ci nie powie. Jeśli chcesz mieć pewność jakie ciśnienie daje turbo to tylko i wyłącznie mierząc to wskaźnikiem. Po za tym turbina może brać tony oleju i nadawać się jak najbardziej do remontu a mimo to ciągle może dawać odpowiednie ciśnienie.bieniek1984 pisze:Możesz sprawdzić na tym przewodzie gumowym naciskajac na niego jak dodasz gazu powinien twardnieć wtedy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
... Auto nie jest nowe, i tyle oleju nie świadczy o tym że turbina tylko olej bierze, silnik pewnie też trochę bierze i turbina też a co do ilości takich jak podałeś myślę że nie trzeba się zbytnio martwić, a jak wiadomo po regeneracji w niektórych przypadkach jest jeszcze gorzej niż przed regeneracja :mrgreen:Labiel pisze:Rozumiem że od wymiany do wymiany?samsonb4 pisze:oleju bierze gdzieś 0,5-0,7 ltr. od wymiany
... Zmień Turbinę i podkręć diesla :mrgreen:
Aha co to świstu u mnie również świszczy doładowanie mam 1,2 bara i jak na razie nie zauważyłem żadnych ubywających ilości oleju :mrgreen:
tzn. dopiero była jedna wymiana oleju, ale wydaje mi się że to nie dużo, do poprzedniej audiki b3 1,9 bodajże 1Y dolewaliśmy ze 3 litry , @Grinch ale moje gwiżdże a nie świszczy. A mam jeszcze jedno pytanie, myślałem nad tym pinem od LDA ale gdzieś wyczytałem że w silnikach aaz po 94r. nie było już LDA, jaka jest inna możliwość obudzenia mocy w tym potworze gdy nie ma LDA?
miałem AAZ w golfie III i od wymiany do wymiany nie dolewałem nic a nic. brał tyle że jak wlalem max to po 10tyś było ciut mniej niż pół wiec spoko.
co do turba. podłączyc wskaźnik zegarowy (ja tak miałem) i wyjdzie jak turbo pompuje. u mnie seryjnie dawał coś koło 0.7 bara (o ile pamietam) a pozniej śmigałem na 1.1-1.2 bara. do tego pin od 1.6, dawka do góry i był mały pędzik
co do turba. podłączyc wskaźnik zegarowy (ja tak miałem) i wyjdzie jak turbo pompuje. u mnie seryjnie dawał coś koło 0.7 bara (o ile pamietam) a pozniej śmigałem na 1.1-1.2 bara. do tego pin od 1.6, dawka do góry i był mały pędzik