Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Wykończona turbosprężarka.

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

[1.9TD AAZ] Wykończona turbosprężarka.

Post autor: samsonb4 » 05 gru 2008, 23:29

Witam, zakładam nowy temat gdyż nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie w innych tematach. Otóż jak kupiliśmy aaz-a w czerwcu (pierwsze auto z turbiną) byliśmy przekonani że jest ok, dodatkowo auto od "znajomego" (niech go ch....). Problem zauważył kuzyn który miał do czynienia z turbawkami, a problem jest tego typu że przy około 2200 obr/min. turbina zaczyna gwizdać, nawet przy schodzeniu z obrotów, do tego cała łapa od silnika ulana olejem, i tu moje pytanko czy to już jest totalna padaka czy jeszcze jakoś pośmiga? Przy ok. 1800 obrotów czuć że zaczyna ciągnąć, niestety nie wiem czy dobrze ciągnie bo nie miałem przyjemności jeździć innym aaz-em. Ewentualnie gdzie na śląsku w okolicach Katowic jest jakiś dobry warsztat w którym regenerują turbinki ?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 17:22 przez samsonb4, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2008, 23:41

Olej z jakiego miejsca wycieka? Auto bierze olej? Jeśli oleju nie bierze zbyt dużo, auto ciągnie to się nie przejmuj.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 gru 2008, 23:45

a oleju w silniku duzo ubywa od wymiany do wymiany?,,, u mnie np. turbo buczy czasami bo lozysko juz takie sobie a pompuje na lajcie 1bara,,, jak chcesz sprawdzic czy turbo wali olejem zdejmij waz z dolotu do turba i popatrz czy nie zalane olejem i to samo z turbiny do kolektora czy nie ma tam oleju, ma prawo tam byc troche(ale nie tyle zeby ciekl jak z butelki),

[ Dodano: 2008-12-05, 23:49 ]
aaa moze tez byc przytkany lekko odplyw badz doplyw oleju do turbiny, tak jak napisal Labiel jak jest z olejem ok to sie nie przejmuj i smigaj

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 gru 2008, 06:29

Dokładnie tak jak mrozoo mówi. Najlepiej to sprawdzić czy jest tam za dużo oleju, jak tak to turbinka będzie do regeneracji...

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 06 gru 2008, 08:59

samsonb4 pisze:turbina zaczyna gwizdać, nawet przy schodzeniu z obrotów
to nie = wymiana ,równie dobrze nieszczelność
mrozoo pisze:jak chcesz sprawdzic czy turbo wali olejem zdejmij waz z dolotu do turba i popatrz czy nie zalane olejem i to samo z turbiny do kolektora czy nie ma tam oleju, ma prawo tam byc troche(ale nie tyle zeby ciekl jak z butelki),
i co ma to stwierdzić że tz.separator odmy daje ,odepnij odmę wyczyść rury i pojeździj bez odmy i dopiero sprawdź czy i ile jest oleju w rurach , turbo luz poprzeczny jest nawet nowe (poduszka olejowa ) , wzdłużny niedopuszczalny
mrozoo pisze:turbo buczy czasami bo lozysko juz takie sobie
gdzie jest łożysko ?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 09:06 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 06 gru 2008, 09:03

Możesz sprawdzić na tym przewodzie gumowym naciskajac na niego jak dodasz gazu powinien twardnieć wtedy bedziesz mial pewność, że turbo działa. Z tego co sie najeździłem AAZ - tem to ten samochód nie jest demonem predkosci a turbo czuć tak sobie a powiem jeszcze ze ja mialem turbo po regeneracji i nic specjalnego nie bylo. P.S jezdziłem Passatem B3

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 gru 2008, 09:16

vision tu masz o lozysku w turbinie http://www.turbo-tec.eu/pl/oferta/awarie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2008, 10:26

bieniek1984 pisze:Możesz sprawdzić na tym przewodzie gumowym naciskajac na niego jak dodasz gazu powinien twardnieć wtedy
Według mnie jest to niemiarodajny test który za wiele ci nie powie. Jeśli chcesz mieć pewność jakie ciśnienie daje turbo to tylko i wyłącznie mierząc to wskaźnikiem. Po za tym turbina może brać tony oleju i nadawać się jak najbardziej do remontu a mimo to ciągle może dawać odpowiednie ciśnienie.

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 06 gru 2008, 11:14

oleju bierze gdzieś 0,5-0,7 ltr. od wymiany, muszę zajrzeć czy nie ma oleju w wężach gumowych, ostatnio ściągaliśmy wydech cały i przy turbinie nie widać było dużych ilości oleju.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2008, 11:31

samsonb4 pisze:oleju bierze gdzieś 0,5-0,7 ltr. od wymiany
Rozumiem że od wymiany do wymiany?

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 06 gru 2008, 11:49

Labiel pisze:
samsonb4 pisze:oleju bierze gdzieś 0,5-0,7 ltr. od wymiany
Rozumiem że od wymiany do wymiany?
... Auto nie jest nowe, i tyle oleju nie świadczy o tym że turbina tylko olej bierze, silnik pewnie też trochę bierze i turbina też a co do ilości takich jak podałeś myślę że nie trzeba się zbytnio martwić, a jak wiadomo po regeneracji w niektórych przypadkach jest jeszcze gorzej niż przed regeneracja :mrgreen:

... Zmień Turbinę i podkręć diesla :mrgreen:

Aha co to świstu u mnie również świszczy doładowanie mam 1,2 bara i jak na razie nie zauważyłem żadnych ubywających ilości oleju :mrgreen:

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 06 gru 2008, 13:46

tzn. dopiero była jedna wymiana oleju, ale wydaje mi się że to nie dużo, do poprzedniej audiki b3 1,9 bodajże 1Y dolewaliśmy ze 3 litry :-) , @Grinch ale moje gwiżdże a nie świszczy. A mam jeszcze jedno pytanie, myślałem nad tym pinem od LDA ale gdzieś wyczytałem że w silnikach aaz po 94r. nie było już LDA, jaka jest inna możliwość obudzenia mocy w tym potworze gdy nie ma LDA?

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 06 gru 2008, 14:44

miałem AAZ w golfie III i od wymiany do wymiany nie dolewałem nic a nic. brał tyle że jak wlalem max to po 10tyś było ciut mniej niż pół wiec spoko.

co do turba. podłączyc wskaźnik zegarowy (ja tak miałem) i wyjdzie jak turbo pompuje. u mnie seryjnie dawał coś koło 0.7 bara (o ile pamietam) a pozniej śmigałem na 1.1-1.2 bara. do tego pin od 1.6, dawka do góry i był mały pędzik ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 gru 2008, 16:48

samsonb4 pisze:oleju bierze gdzieś 0,5-0,7 ltr. od wymiany, muszę zajrzeć czy nie ma oleju w wężach gumowych, ostatnio ściągaliśmy wydech cały i przy turbinie nie widać było dużych ilości oleju.
to cale nic jak dla takiego starego diesla

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 06 gru 2008, 17:41

może spod pokrywy ci leci w VW-Audi zawsze były z tym problemy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl