Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,6 PP PB/LPG]problemy z odpalaniem na PB

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

[80 B3 1,6 PP PB/LPG]problemy z odpalaniem na PB

Post autor: Artek » 08 gru 2008, 09:29

witam,


od pewnego czasu mam problem z moim autkiem, proszę o pomoc od czego zacząć żeby prawidłowo zdiagnozować problem:

1 - dławi się na PB( szczególnie na 1 i 2 biegu, muszę dodać więcej gazu żeby nie zgasł)
2 - po podjechaniu na postój przełączam na PB żeby z rana odpalić też na PB ale gaśnie Dopiero po zakręceniu 2-krotnym znów się odpala na PB(wcześniej bezproblemowo się przełączał)
3 - na gazie jeździ bez zarzutu


jeszcze jedna ciekawa rzecz:
autko z rana jak jest zimne lekko klekocze...trwa to chwile...(jeżdżę na mineralnym-przebieg 160tys.)


z góry dziękuję za pomoc
pozdr.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 gru 2008, 09:46

Ściagnij z działu Centrum tam jest opisana regulacja i co mozna sprawdzic w tym gaźniku.

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 08 gru 2008, 10:32

stawiasz na tylko i wyłącznie gażnik?

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 08 gru 2008, 22:58

Artek, sprawdź tez czy czasem elektrozawór od gazu się nie przyciął albo nie podszedł jakiś śmieć i przez to może przepuszczać gaz i w ten sposób zalewa Ci silnik.
Pozdrawiam.

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 09 gru 2008, 08:11

sądzisz że to może spowodować dławienie się na pierwszych 2 biegach? a co ze zmianą z LPG na PB jak nie chce za 1 razem zapalić?

pozdr.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 gru 2008, 09:14

Przełaczac najlepiej podaczas jazdy i zeby przed zgaszeniem chwile jechał lub pracował na PB zeby paliwo wypełniło wszystkie dysze i rurki emulsyjne. Przed odpaleniem depnij gazu z 2 razy i dopiero odpalaj.

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 09 gru 2008, 09:22

wszystko się zgadza.
tylko kiedyś bez problemu przełączał się podczas jazdy a teraz gaśnie i nawet dodanie gazu nic nie daje...?!, dopiero jak zgaśnie zakręcę 2 razy kluczykiem i odpali....gdyby to była pompa paliwa miałby problemy podczas jazdy na PB a tymczasem nie ma...jedynie czasami to przełączanie z 1 na 2 z dławieniem się pojawia.
postaram się pojechać do gazownika żeby sprawdził ten elektrozawór gazu?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 gru 2008, 09:26

Jak dobrze kojarze to u ciebie jest tez sonda Lambda, sprawdź ją

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 09 gru 2008, 10:00

nie jestem pewien na 100% czy jest....ale jeśli to jak ją sprawdzić...odłączyć i odpalić bez niej?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 gru 2008, 10:15

W tej książce jest wszystko opisane, posprawdzaj to co tam piszą i jeżeli nie pomorze to bedziemy myslec dalej. Jak dobrze kojarze to w gaźniku w rurce zasilajacej w paliwo jest w środku filterek, wiem ze w Oplach z tym gaźnikiem cos takiego jest.

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 09 gru 2008, 10:21

ok,thx, posprawdzam to co wiemy i dam znaka.

pozdr.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 gru 2008, 21:36

Według mnie do sprawdzenia elektrozawór benzyny mając taki sam silnik a powiedz czy normalnie pracuje na wolnych obrotach na benzynie bo z tego co napisałeś na gazowni chodzi ok pompka paliwa jest mechaniczna może zaworki w pompce nie trzymają i stąd te kręcenie z rana żeby zapalił ;-)

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 10 gru 2008, 08:03

na gazie leci ok. Na benzynie wolne obroty czasami potrafią się zwiększyć, szczególnie jak stoję w korku...a z kręceniem to dziwna sprawa.Bo jak odpalam juz na benzynie na której dzien wczesniej gasiłem to ok. gorzej jak jezdził na gazie to zeby odpalic na PB musze pokręcić....

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 b3 1,8s]

Post autor: arti85944 » 10 gru 2008, 08:21

WITAJ ARTI.JABYM STAWIAL NA PŁYWAK JESLI TO GAZNIK.PRZEZYWAŁEM TAKIE KATUSZE JAK MIAŁEM POLDKA.POPROSTU SIE DZIURAWI Z BRAKU PALIWA W KOMORZE PŁYWAKOWEJ PRZY JEZDZIE NA GAZIE.SPRAWDZ SOBIE. :-)

Nie pisz duzymi literami popraw post.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2008, 09:38 przez arti85944, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 gru 2008, 17:54

ale to jest normalne że jak jeżdzisz na gazowni i chcesz odpalić autko na paliwie to za czym pompka paliwa na pompuje paliwo do gaznika to trochę czasu trzeba pokręcić dlatego najlepiej w czasie jak już wracasz do domu przełączyć na benzynę niech się chwile po katurla na biegu aż paliwa naleje sie do gaznika :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl