[B4 ABT] Problem z olejem.
Płynu chłodniczego nie ubywa ? Nie bąbelkuje do zbiorniczka jak gorący ? Nie czuć spalin w płynie ? Może płyn ucieka do oleju i jego stan się zmienia.
Tak jak pisał przedmówca - sprawdzaj zawsze najlepiej z rana na zimnym silniku i staraj się parkować w tym samym równym miejscu - zachowasz wówczas jednolite warunki pomiaru.
Czy można się dowiedzieć w jakich jednostkach podałeś ciśnienie na garach ?
Tak jak pisał przedmówca - sprawdzaj zawsze najlepiej z rana na zimnym silniku i staraj się parkować w tym samym równym miejscu - zachowasz wówczas jednolite warunki pomiaru.
Czy można się dowiedzieć w jakich jednostkach podałeś ciśnienie na garach ?
Płyn nie ubywa, nie bąbelkuje, nie czuć spalin(jedynie jak chodzi samochód i jest nagrzany silnik i odkręci się korek od wody a następnie zgasi się silnik to wyrzuci wodę). Olej zawsze sprawdzam w tym samym miejscu zawsze z rana. Wygląda to tak jakby olej gdzieś się "zawiesił" a później spłynął. Jednostki ciśnienia nie pamiętam bo to sprawdzał mechanik, ale te pomiary były przed remontem.
kolego kupno drugiego silnika nie koniecznie rozwiąże problem osoba która go sprzedaje może nawet nie wiedzieć w jakiej jest kondycji wiadomo nasze auta nie są nowe jeżeli okaże się drugi lipny to koszta wiadomo pójdą o wiele wyżej.Jeżeli masz kumatego mechanika to ja bym zaryzykował ciśnienie masz w normie tak więc trzeba prubować
Myszon jeżeli dla ciebie kupno drugiego silnika rozwiązuje problem to nie wiem że by kupywał nówke silnik to pewność się ma mało to przypadkó było że koledzy skrzynie kupywali niby też były ok a tak naprawde okazywało się że były ale dobre do wywalenia na złom
Myszon jeżeli dla ciebie kupno drugiego silnika rozwiązuje problem to nie wiem że by kupywał nówke silnik to pewność się ma mało to przypadkó było że koledzy skrzynie kupywali niby też były ok a tak naprawde okazywało się że były ale dobre do wywalenia na złom
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
- Lokalizacja: sucha
niech kolega zmieni olej np. na tego mobila i zobaczy. castrole magnatec to dobre oleje ale są rzadkie jak na swoje parametry. zgodzę się z kolegami że audiczki biorą, miałem 16- tke bez katowania po generalce na castrolu był 1ltr z hakiem na 10000km. Zrobić można jeszcze analizę spalin. Na mój gust rozebrałbym ten silnik na pewno jest to lepsze niż kupowanie używanego bo można trafić na takim sam złom a nawet gorszy. Zmierzyć luz na pierścionkach jak się mieści to delikatny chon nowe pierścienie albo z goetza lub ks-y głowice zrobić łącznie z prowadnicami bo jak one będą zużyte zaraz nowe gumki szlak trafi poskładać ładnie dotrzeć i wóz hula dalej.
- maciex
- Forum Audi 80
- Posty: 109
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
- Lokalizacja: Konin
rzeczywiscie mi też sie tak wydaje ze te oleje castrola sa za rzadkie i mysle nad zmianą olejubartek3005 pisze:niech kolega zmieni olej np. na tego mobila i zobaczy. castrole magnatec to dobre oleje ale są rzadkie jak na swoje parametry. zgodzę się z kolegami że audiczki biorą, miałem 16- tke bez katowania po generalce na castrolu był 1ltr z hakiem na 10000km. Zrobić można jeszcze analizę spalin. Na mój gust rozebrałbym ten silnik na pewno jest to lepsze niż kupowanie używanego bo można trafić na takim sam złom a nawet gorszy. Zmierzyć luz na pierścionkach jak się mieści to delikatny chon nowe pierścienie albo z goetza lub ks-y głowice zrobić łącznie z prowadnicami bo jak one będą zużyte zaraz nowe gumki szlak trafi poskładać ładnie dotrzeć i wóz hula dalej.
Ja bym stawiał na zarżnięty silnik 1l na 1000 km to trochę dużo mój bierze ok 0,2/1000 ale to kwestia wymiany uszczelniaczy. Jak odpalisz auto po całonocnym przestoju zobacz na kolor spalin jak na kolektorze zgromadzi się trochę oleju to będzie dymić na niebosko a jak na biało patrz (różnica temperatur) to silnik dycha.
rychupk pisze:trochę oleju to będzie dymić na niebosko a jak na biało patrz (różnica temperatur) to silnik dycha.
Co to znaczy "dycha" ledwo czy jak.
Moja dymi cały czas czy jest na plusie czy na minusie czy zimna czy ciepła nie robi jej różnicy. Zaznaczam dymi na biało. oleju nie ubywa płynu chłodzącego też nie.
to tylko się cieszyć <ok>FRACHU24 pisze:Moja dymi cały czas czy jest na plusie czy na minusie czy zimna czy ciepła nie robi jej różnicy. Zaznaczam dymi na biało. oleju nie ubywa płynu chłodzącego też nie.
przeliczając wychodzi 0,1L na 1000 km zatem nie masz się czym martwic. dolej mu czasem oleju i niczym się nie przejmuj. jest dobrze :mrgreen:moja ABT 2,0 90KM bierze około 1l na 10 000km i mysle ze to niezly wynik i ze silnik jest zdrowy... :?: