Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Problem z olejem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dj k2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:52
Lokalizacja: Skępe / Łódź

Post autor: dj k2 » 10 gru 2008, 17:21

Rozumiem że kolega sprawdza ten stan zawsze przy tej samej temperaturze silnika ??
Wiadomo temperatura zmienia objętość.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 10 gru 2008, 17:27

Zgadza się. Samochód stoi w garażu jak sprawdzam.

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 10 gru 2008, 17:30

Płynu chłodniczego nie ubywa ? Nie bąbelkuje do zbiorniczka jak gorący ? Nie czuć spalin w płynie ? Może płyn ucieka do oleju i jego stan się zmienia.
Tak jak pisał przedmówca - sprawdzaj zawsze najlepiej z rana na zimnym silniku i staraj się parkować w tym samym równym miejscu - zachowasz wówczas jednolite warunki pomiaru.
Czy można się dowiedzieć w jakich jednostkach podałeś ciśnienie na garach ?

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 10 gru 2008, 19:46

Płyn nie ubywa, nie bąbelkuje, nie czuć spalin(jedynie jak chodzi samochód i jest nagrzany silnik i odkręci się korek od wody a następnie zgasi się silnik to wyrzuci wodę). Olej zawsze sprawdzam w tym samym miejscu zawsze z rana. Wygląda to tak jakby olej gdzieś się "zawiesił" a później spłynął. Jednostki ciśnienia nie pamiętam bo to sprawdzał mechanik, ale te pomiary były przed remontem.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 gru 2008, 14:55

kolego kupno drugiego silnika nie koniecznie rozwiąże problem osoba która go sprzedaje może nawet nie wiedzieć w jakiej jest kondycji wiadomo nasze auta nie są nowe jeżeli okaże się drugi lipny to koszta wiadomo pójdą o wiele wyżej.Jeżeli masz kumatego mechanika to ja bym zaryzykował ciśnienie masz w normie tak więc trzeba prubować

Myszon jeżeli dla ciebie kupno drugiego silnika rozwiązuje problem to nie wiem że by kupywał nówke silnik to pewność się ma mało to przypadkó było że koledzy skrzynie kupywali niby też były ok a tak naprawde okazywało się że były ale dobre do wywalenia na złom

bartek3005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
Lokalizacja: sucha

Post autor: bartek3005 » 16 gru 2008, 20:21

niech kolega zmieni olej np. na tego mobila i zobaczy. castrole magnatec to dobre oleje ale są rzadkie jak na swoje parametry. zgodzę się z kolegami że audiczki biorą, miałem 16- tke bez katowania po generalce na castrolu był 1ltr z hakiem na 10000km. Zrobić można jeszcze analizę spalin. Na mój gust rozebrałbym ten silnik na pewno jest to lepsze niż kupowanie używanego bo można trafić na takim sam złom a nawet gorszy. Zmierzyć luz na pierścionkach jak się mieści to delikatny chon nowe pierścienie albo z goetza lub ks-y głowice zrobić łącznie z prowadnicami bo jak one będą zużyte zaraz nowe gumki szlak trafi poskładać ładnie dotrzeć i wóz hula dalej.

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 17 gru 2008, 08:55

bartek3005 pisze:niech kolega zmieni olej np. na tego mobila i zobaczy. castrole magnatec to dobre oleje ale są rzadkie jak na swoje parametry. zgodzę się z kolegami że audiczki biorą, miałem 16- tke bez katowania po generalce na castrolu był 1ltr z hakiem na 10000km. Zrobić można jeszcze analizę spalin. Na mój gust rozebrałbym ten silnik na pewno jest to lepsze niż kupowanie używanego bo można trafić na takim sam złom a nawet gorszy. Zmierzyć luz na pierścionkach jak się mieści to delikatny chon nowe pierścienie albo z goetza lub ks-y głowice zrobić łącznie z prowadnicami bo jak one będą zużyte zaraz nowe gumki szlak trafi poskładać ładnie dotrzeć i wóz hula dalej.
rzeczywiscie mi też sie tak wydaje ze te oleje castrola sa za rzadkie i mysle nad zmianą oleju

Awatar użytkownika
Kuba89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 314
Rejestracja: 01 wrz 2007, 21:38
Kontakt:

Post autor: Kuba89 » 02 sty 2009, 23:10

Kolego ile dałeś za wymianę uszczelki i za uszczelkę? Chyba mnie też to czeka :-(

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 03 sty 2009, 09:50

Koszt uszczelki pod głowice to ok 100zł dokładnie ile kosztowała to nie pamiętam. A ile kosztuje wymiana samej uszczelki to niewiem, bo ja wymieniałem pierścienie wiec wymiana uszczelki była wliczona w robote. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dj k2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:52
Lokalizacja: Skępe / Łódź

Post autor: dj k2 » 12 sty 2009, 00:59

Ja za swoją dałem 77 zł a za uszczelke pod pokrywe 10 zł.

rychupk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 27 paź 2008, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Post autor: rychupk » 24 sty 2009, 16:04

Ja bym stawiał na zarżnięty silnik 1l na 1000 km to trochę dużo mój bierze ok 0,2/1000 ale to kwestia wymiany uszczelniaczy. Jak odpalisz auto po całonocnym przestoju zobacz na kolor spalin jak na kolektorze zgromadzi się trochę oleju to będzie dymić na niebosko a jak na biało patrz (różnica temperatur) to silnik dycha.

admish

Post autor: admish » 24 sty 2009, 19:33

moja ABT 2,0 90KM bierze około 1l na 10 000km i mysle ze to niezly wynik i ze silnik jest zdrowy... :?:

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 24 sty 2009, 19:54

rychupk pisze:trochę oleju to będzie dymić na niebosko a jak na biało patrz (różnica temperatur) to silnik dycha.

Co to znaczy "dycha" ledwo czy jak.
Moja dymi cały czas czy jest na plusie czy na minusie czy zimna czy ciepła nie robi jej różnicy. Zaznaczam dymi na biało. oleju nie ubywa płynu chłodzącego też nie.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 25 sty 2009, 14:19

FRACHU24 pisze: Co to znaczy "dycha" ledwo czy jak.
:mrgreen: To znaczy oddycha i to para mu idzie z "ust " :mrgreen: czyt.tłumika.Woda w tłumiku itd.itp. <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 sty 2009, 14:34

FRACHU24 pisze:Moja dymi cały czas czy jest na plusie czy na minusie czy zimna czy ciepła nie robi jej różnicy. Zaznaczam dymi na biało. oleju nie ubywa płynu chłodzącego też nie.
to tylko się cieszyć <ok>
moja ABT 2,0 90KM bierze około 1l na 10 000km i mysle ze to niezly wynik i ze silnik jest zdrowy... :?:
przeliczając wychodzi 0,1L na 1000 km zatem nie masz się czym martwic. dolej mu czasem oleju i niczym się nie przejmuj. jest dobrze :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl