[80 B4 2.0 ABT LPG]Spalanie+kopcenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
mi tak sie dzialo i tyle palil 18-19 wlasnie tez ABT, kopcil na bialo straszliwie i co sie okazalo ? mialem cofniety zapłon, mechanik wzial lampe oscyloskopowa ustawil prawidlowo zaplon i auto pali zimowa pora teraz srednie 12-13 litrow gazu co jest juz oczywiscie norma dla ABT po miescie! polecam sprawdzic zaplon i rownie dobrze mogl Ci przeskoczyc rozzrzad chociaz w ABT to sie raczej nie zdarza !
u mnie winowajca byl cofniety zapłon <ok>
u mnie winowajca byl cofniety zapłon <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
Dzieki za wszystki odpowiedzi, po świętach wezme sie za to, zaprowadze do innego gazownika i sprawdze zaplon ( u mechanika) i dam znac czy dalo rade.
[ Dodano: 2008-12-27, 15:59 ]
No więc tak, byłem u mechanika i mowi ze wszystko jest OK, tylko mu sie silniczek krokowy nie podobal, bo sie tylko otwieral, a nie zamykal sie jak spadal na niskie obroty, a ze on od gazu nie jest to nie byl pewien czy to to, czy nie, wiec moze ktos mi tu napisze jak to powinno byc...?
[ Dodano: 2008-12-27, 15:59 ]
No więc tak, byłem u mechanika i mowi ze wszystko jest OK, tylko mu sie silniczek krokowy nie podobal, bo sie tylko otwieral, a nie zamykal sie jak spadal na niskie obroty, a ze on od gazu nie jest to nie byl pewien czy to to, czy nie, wiec moze ktos mi tu napisze jak to powinno byc...?
Krokowy powinien otwierać się i zamykać, parametry widać po podpięciu kompa do gazu.Memento87 pisze:No więc tak, byłem u mechanika i mowi ze wszystko jest OK, tylko mu sie silniczek krokowy nie podobal, bo sie tylko otwieral, a nie zamykal sie jak spadal na niskie obroty, a ze on od gazu nie jest to nie byl pewien czy to to, czy nie, wiec moze ktos mi tu napisze jak to powinno byc...?
Silnik był nagrzany, i wytworzyło się ciśnienie w układzie chłodzenia, do tego mógł być jeszcze nie odpowietrzony układ do końca.zysek2 pisze:Witam! Zauważyłem,że u mnie w Audiczce też kopci ostatnio jak z komina i trochę płynu ubywa oraz pryska z tłumika. Dziś rano przejechałem jakies 4 km i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego ,stan sie podniósł i trochę bulgotało.Czy to uszczelka,bo chcę być pewien?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na odległość? Chyba żartujesz. Wróżki to na innym portalu. Sory ale bez dokładnych oględzin nikt Ci tu nie da 100% diagnozy. Na Twoim miejscu poszukałbym nieszczelności w układzie chłodzenia np. na króćcach przy głowicy (z tyłu i z boku). Może też cieknąć na uszczelce płaszcza wodnego kolektora ssącego. Niestety tego raczej nie zobaczysz bez zdjęcia kolektora.zysek2 pisze:Czy ktoś może postawić jednoznaczną diagnozę???
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To normalne. Dopiero po dłuższej jeździe zalegająca w wydechu woda zostanie odparowana i kopcenie się zmniejszy. Nie zniknie całkowicie bo produktem spalania LPG i pracy katalizatora jest właśnie woda, stąd sporo pary z wydechu.Memento87 pisze:Co to kopcenia białym dymem problem nadal jest i niewiem co jest jego przyczyną ;/
Zgadza się, i dobrze o tym wiem, ale w porownaniu z innymi autami na gaz moja kopci naprawde obficie i wydaje mi sie ze to nie jest normalne....Danek pisze:To normalne. Dopiero po dłuższej jeździe zalegająca w wydechu woda zostanie odparowana i kopcenie się zmniejszy. Nie zniknie całkowicie bo produktem spalania LPG i pracy katalizatora jest właśnie woda, stąd sporo pary z wydechu.Memento87 pisze:Co to kopcenia białym dymem problem nadal jest i niewiem co jest jego przyczyną ;/
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie bój żaby . Przejedź się w dłuższą trasę i sprawdź. Jak "kopcenie" znacznie się zmniejszy to nie ma się czym martwić. Jakby to był przeciek płynu do cylindra to od razu po odpaleniu miałbyś białą chmurę. U Ciebie podejrzewam, że kopcenie zaczyna się dopiero jak silnik i wydech nieco się zagrzeje.
- władimir80
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra