Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT LPG]Spalanie+kopcenie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lluukkaasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18

Post autor: lluukkaasss » 18 gru 2008, 10:33

mi tak sie dzialo i tyle palil 18-19 wlasnie tez ABT, kopcil na bialo straszliwie i co sie okazalo ? mialem cofniety zapłon, mechanik wzial lampe oscyloskopowa ustawil prawidlowo zaplon i auto pali zimowa pora teraz srednie 12-13 litrow gazu co jest juz oczywiscie norma dla ABT po miescie! polecam sprawdzic zaplon i rownie dobrze mogl Ci przeskoczyc rozzrzad chociaz w ABT to sie raczej nie zdarza !

u mnie winowajca byl cofniety zapłon <ok>

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 18 gru 2008, 10:52

lluukkaasss pisze:przeskoczyc rozzrzad chociaz w ABT to sie raczej nie zdarza

Zdarza zdarza, mi kiedyś w ABT przy mega strzale przeskoczył o 1 ząbek, też się dziwiłem jak to się mogło stać.

lluukkaasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18

Post autor: lluukkaasss » 18 gru 2008, 10:58

cale szzcescie ze ABT jest bezkolizyjne :-)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 18 gru 2008, 11:47

lluukkaasss pisze:cale szzcescie ze ABT jest bezkolizyjne :-)
Co do tego nie jestem pewnie w 100%, tłoki niby mają wyżłobienie, ale nie wiem czy sam róg zaworu nie spotka się z tłokiem, nie próbowałem tego i raczej nie będę.

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 18 gru 2008, 17:07

Dzieki za wszystki odpowiedzi, po świętach wezme sie za to, zaprowadze do innego gazownika i sprawdze zaplon ( u mechanika) i dam znac czy dalo rade.

[ Dodano: 2008-12-27, 15:59 ]
No więc tak, byłem u mechanika i mowi ze wszystko jest OK, tylko mu sie silniczek krokowy nie podobal, bo sie tylko otwieral, a nie zamykal sie jak spadal na niskie obroty, a ze on od gazu nie jest to nie byl pewien czy to to, czy nie, wiec moze ktos mi tu napisze jak to powinno byc...?

zysek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Józefów nad Wisłą

Post autor: zysek2 » 31 gru 2008, 17:34

Witam! Zauważyłem,że u mnie w Audiczce też kopci ostatnio jak z komina i trochę płynu ubywa oraz pryska z tłumika. Dziś rano przejechałem jakies 4 km i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego ,stan sie podniósł i trochę bulgotało.Czy to uszczelka,bo chcę być pewien?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 gru 2008, 17:55

Memento87 pisze:No więc tak, byłem u mechanika i mowi ze wszystko jest OK, tylko mu sie silniczek krokowy nie podobal, bo sie tylko otwieral, a nie zamykal sie jak spadal na niskie obroty, a ze on od gazu nie jest to nie byl pewien czy to to, czy nie, wiec moze ktos mi tu napisze jak to powinno byc...?
Krokowy powinien otwierać się i zamykać, parametry widać po podpięciu kompa do gazu.
zysek2 pisze:Witam! Zauważyłem,że u mnie w Audiczce też kopci ostatnio jak z komina i trochę płynu ubywa oraz pryska z tłumika. Dziś rano przejechałem jakies 4 km i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego ,stan sie podniósł i trochę bulgotało.Czy to uszczelka,bo chcę być pewien?
Silnik był nagrzany, i wytworzyło się ciśnienie w układzie chłodzenia, do tego mógł być jeszcze nie odpowietrzony układ do końca.

zysek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Józefów nad Wisłą

Post autor: zysek2 » 31 gru 2008, 18:38

Silnik miał koło 50 stopni a płyn dolewam już jakiś miesiąc i ciągle ubywa.Coś muszę zrobić a nie chcę na darmo płacic u mechanika za uszczelkę jeżeli to nie będzie jej wina! Czy ktoś może postawić jednoznaczną diagnozę???

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 gru 2008, 18:45

zysek2 pisze:Czy ktoś może postawić jednoznaczną diagnozę???
Na odległość? Chyba żartujesz. Wróżki to na innym portalu. Sory ale bez dokładnych oględzin nikt Ci tu nie da 100% diagnozy. Na Twoim miejscu poszukałbym nieszczelności w układzie chłodzenia np. na króćcach przy głowicy (z tyłu i z boku). Może też cieknąć na uszczelce płaszcza wodnego kolektora ssącego. Niestety tego raczej nie zobaczysz bez zdjęcia kolektora.

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 03 lut 2009, 10:51

Po wymianie silniczka krokowego od gazu i przejechaniu pierwszych 100km spalanie wyniosło 12,5l gazu w trybie mieszanym, wiec mysle ze pomoglo, a napewno nie zaszkodzilo. Pozdrawiam

Co to kopcenia białym dymem problem nadal jest i niewiem co jest jego przyczyną ;/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 lut 2009, 12:31

Memento87 pisze:Co to kopcenia białym dymem problem nadal jest i niewiem co jest jego przyczyną ;/
To normalne. Dopiero po dłuższej jeździe zalegająca w wydechu woda zostanie odparowana i kopcenie się zmniejszy. Nie zniknie całkowicie bo produktem spalania LPG i pracy katalizatora jest właśnie woda, stąd sporo pary z wydechu.

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 03 lut 2009, 17:33

Danek pisze:
Memento87 pisze:Co to kopcenia białym dymem problem nadal jest i niewiem co jest jego przyczyną ;/
To normalne. Dopiero po dłuższej jeździe zalegająca w wydechu woda zostanie odparowana i kopcenie się zmniejszy. Nie zniknie całkowicie bo produktem spalania LPG i pracy katalizatora jest właśnie woda, stąd sporo pary z wydechu.
Zgadza się, i dobrze o tym wiem, ale w porownaniu z innymi autami na gaz moja kopci naprawde obficie i wydaje mi sie ze to nie jest normalne....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 lut 2009, 18:41

Nie bój żaby :-) . Przejedź się w dłuższą trasę i sprawdź. Jak "kopcenie" znacznie się zmniejszy to nie ma się czym martwić. Jakby to był przeciek płynu do cylindra to od razu po odpaleniu miałbyś białą chmurę. U Ciebie podejrzewam, że kopcenie zaczyna się dopiero jak silnik i wydech nieco się zagrzeje.

Awatar użytkownika
władimir80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: władimir80 » 08 mar 2009, 12:50

Wymień Filtr powietrza !!

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 08 mar 2009, 13:43

Nie wiem jak u ciebie to wygląda ale u mnie tez coś tam kopci bo to normalka, gaz jest, tanio jest, i często jakieś defekty z tym związane, powodzenia w naprawie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl