Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] jak przerobic piasty z 4x108 na 5x112

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 27 gru 2008, 18:37

to jak chłopy spasuje to wszystko się czy nie :->

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 27 gru 2008, 18:43

A czy nie można w piaście wywiercić dodatkowych 5 dziur i nagwintować :?: Czy może za mocno osłabi się piasta :?:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 27 gru 2008, 18:45

no właśnie jak to zrobić żeby nie osłabić i wszystko ze sobą pracowało ja chce układ hamulcowy itd z A4 i ABS z B4

dyziu ty też chcesz przerobić na 5

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 27 gru 2008, 19:00

dyziu ty też chcesz przerobić na 5
Mam taki plan i zakup alu od eski ale narazie ćwiczę temat klimatronica do swojej niuni <ok>

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 27 gru 2008, 19:03

może podesłać ci jakieś linki z climatronic bo ja też czytam o tym

Awatar użytkownika
boostertd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:04
Lokalizacja: Chełm

Post autor: boostertd » 27 gru 2008, 19:56

AUDI_A6 pisze:
boostertd pisze:Myśle że taniej i szybciej zrobić reduktory z 4x108 na 5x112, na CultStyle.pl użytkownik djbros robi takie adaptery aluminiowe koszt w ok 500zł za komplet, a sprawa bedzie o tyle prostsza w porównaniu z 4x100 ze nie bedzie sie pokrywac zadna sruba
Gadałem z nim. Powiedział, tak jak mówisz 500zł za komplet. Tylko tak koło jest skręcone na 4 śruby i ciężko jest dostać odpowiednie śruby do skręcenie piasty z adapterem.
tak jest przy rozstawie 4x100 to sie jedna sruba pokrywa, a z tego co wiem to przy 4x108 to nie powinno sie pkrywac, a co do samych srub to ten temat jest juz tak przerobiony ze nie ma problemu z ich dostaniem, problem moze byc jak adapter jest cienszy niz 27mm bo wtedy trzeba leb sruby zeszlifowac a wiadomo ze jest to imbus i moze byc problem z odkreceniem, kilka osob w polsce na czyms takim smiga i nikt nie nazeka, znam kogos kto jest w stanie zrobic takie adaptery za ok 300zł ale sa stalow i to nie jest juz to samo

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 27 gru 2008, 20:20

ten adapter to nie dla mnie nie dawało by mi spokoju że jeźdze tak

Awatar użytkownika
Meecowhy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 kwie 2008, 02:56
Lokalizacja: Żory

Post autor: Meecowhy » 28 gru 2008, 12:38

boostertd pisze:
AUDI_A6 pisze:
boostertd pisze:Myśle że taniej i szybciej zrobić reduktory z 4x108 na 5x112, na CultStyle.pl użytkownik djbros robi takie adaptery aluminiowe koszt w ok 500zł za komplet, a sprawa bedzie o tyle prostsza w porównaniu z 4x100 ze nie bedzie sie pokrywac zadna sruba
Gadałem z nim. Powiedział, tak jak mówisz 500zł za komplet. Tylko tak koło jest skręcone na 4 śruby i ciężko jest dostać odpowiednie śruby do skręcenie piasty z adapterem.
tak jest przy rozstawie 4x100 to sie jedna sruba pokrywa, a z tego co wiem to przy 4x108 to nie powinno sie pkrywac, a co do samych srub to ten temat jest juz tak przerobiony ze nie ma problemu z ich dostaniem, problem moze byc jak adapter jest cienszy niz 27mm bo wtedy trzeba leb sruby zeszlifowac a wiadomo ze jest to imbus i moze byc problem z odkreceniem, kilka osob w polsce na czyms takim smiga i nikt nie nazeka, znam kogos kto jest w stanie zrobic takie adaptery za ok 300zł ale sa stalow i to nie jest juz to samo
bla bla bla ... mam adaptery od djbros'a
maja 20 mm grubosci
jedna sruba sie pokrywa a inna mija sie na 0,5 mm... inaczej sie nie da zrobic.. troszke
hard... ale na zlocik na kołkach z a6 czy a8 mozna jechac

aha no i nie wiem jak w przypadku innych audic ale w 1z z tarczami z tyłu dystans nie moze miec pierscienia centrujacego (chyba ze sam dystans mialby z 45 mm)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 28 gru 2008, 13:05

Meecowhy pisze:bla bla bla ... mam adaptery od djbros'a
maja 20 mm grubosci
jedna sruba sie pokrywa a inna mija sie na 0,5 mm... inaczej sie nie da zrobic.. troszke
hard... ale na zlocik na kołkach z a6 czy a8 mozna jechac
Właśnie można sobie na zlocik jechać...

Według mnie koszty są zbyt duże jak na takie zabawy. Wolałbym już kombinować z piastami od Audi A4 lub Audi 5000 itp.

Awatar użytkownika
boostertd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:04
Lokalizacja: Chełm

Post autor: boostertd » 28 gru 2008, 20:31

Meecowhy, czyli wyglada to identycznie jak w 4x100, ja przelatałem cały sezona na BBS RS z adapterami i zero lipy

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 sty 2009, 00:11

Ciekawe ciekawe, Bros to sobie troche liczy tak nawiasem mówiąc :-/
jakoś mnie nie przekonuja takie wynalazki, szczegolnie powyzej 90kmh :mrgreen: i wolal bym dozucic na piasty.
Kurde ciekawe bo tak na oko mniej wiecej to od A4 wygladaja jak by chciały pasowac.

Kociak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 sty 2009, 17:21
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kociak » 17 sty 2009, 22:09

Kurde ciekawe bo tak na oko mniej wiecej to od A4 wygladaja jak by chciały pasowac.
Nie spasuje, ponieważ różnią się łożyska.
Najrozsądniejszym jest zmiana piast na te z S2.
Przejściówkom mówimy stanowczo nie, nie od dzisiaj samochody za granicą nie otrzymują pieczątki na przeglądzie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 18 sty 2009, 13:06

Kociak pisze:Nie spasuje, ponieważ różnią się łożyska.
No właśnie nie do konca, z teco co patrzyłem to do mnie maja ochote pasować piasty od A4 B5 quattro, tył na 100% przodu jeszcze nie jestem pewien, w ETKA numery łóżysk i piast sa te same, łożysk faktycznie są dwa wymiary 75 i 82mm srednicy zewnetrznej ale to samo jest w B4. Tylko jest jeszcze jedno ale po drodze a mianowicie tarcze hamulcowe trzeba rónież zmienić.

Kociak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 sty 2009, 17:21
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kociak » 18 sty 2009, 14:00

Słonik pisze:Tylko jest jeszcze jedno ale po drodze a mianowicie tarcze hamulcowe trzeba rónież zmienić.
Zmieniają piasty, może także zmienić się osadzenie felgi względem karosseri, dlatego później mogą być kłopoty z zaciskiem hamulcowym, ale jeśli mówisz, że numery są takie same, to uwierzę na słowo. I Chciałabym to zobaczyć. Może dasz się namówić.
P.s. ładne Competition.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 18 sty 2009, 14:09

a w b3 układ hamulcowy od a4 dało by rade + ABS od b4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl